Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Czy social media sprzedają i pozwalają rozwijać biznes w branży beauty? Joanna Mączka - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Czy social media sprzedają i pozwalają rozwijać biznes w branży beauty? Joanna Mączka


Transkrypcja

Witam Cię bardzo serdecznie. Nazywam się Joanna Mączka, jestem trenerem biznesu. Buty to pierwszy filmik z serii, w której będę opowiadać Tobie, podpowiadać, a w zasadzie inspirować Cię. Mam nadzieję. Jak rozwijać biznes, szczególnie jeśli prowadzisz biznes. Wt czyli salon kosmetyczny, Salon zabiegów estetycznych a salon medycyny estetycznej. Będę podpowiadać Tobie jak rozwijać marketing, jak zdobywać więcej klientów przez media społecznościowe, jak podnosić zyskowność, jak generować więcej sprzedaży. Dzisiaj jeden z takich tematów, który bardzo często trafia się na szkoleniach, a mianowicie będziemy mówić o tym, czy media społecznościowe sprzedają i czy pomagają rozwijać biznes. Widzisz, należy zacząć tutaj od takiej pierwszej rzeczy podstawowej. Dlaczego w ogóle ludzie? Dlaczego my korzystamy z mediów społecznościowych? Media społecznościowe okazuje się nie powstały po to, żeby zalewać naszych klientów setką reklam. Nie po to oni tam wchodzą, żeby odbierać właśnie od nas reklamy, ale wchodzą tam po to, żeby podglądać to, co dzieje się u naszych znajomych, zorientować się, kto ma nowego psa, kto ma komu urodziło się dziecko, kto ma nowego męża. To są tematy, które żywo interesują ludzi. Tak jak jeszcze kilkadziesiąt lat temu taką rolę pełniła ławka na osiedlu czy trzepak. Dzisiaj dokładnie temu służą media społecznościowe. Po prostu temu, żeby ludzie mogli wchodzić ze sobą w interakcje i wymieniać się informacjami. To jest pierwsza rzecz. Druga rzecz dlaczego warto budować markę w ogóle w mediach społecznościowych i czy trzeba to robić? Jeżeli zdasz sobie sprawę z tego, że w mediach społecznościowych przebywa codziennie mnóstwo Twoich potencjalnych klientów, to ona Twoich potencjalnych klientów tak naprawdę, A średni Polak spędza w mediach społecznościowych około dwie godziny dziennie.

Ale to średni Polak. Co oznacza, że jeżeli weźmiemy pod uwagę bardzo młodych użytkowników, którzy nie korzystają z mediów społecznościowych jeszcze albo starszych z kolei konsumentów, którzy też tam nie zaglądają, to taki przeciętny Polak prawdopodobnie, który jest Twoim klientem w twojej grupie docelowej. Może spędzać tam naprawdę dobrych kilka godzin dziennie, więc potencjalnie masz niesamowitą możliwość docierania właśnie przez Facebooka, Instagrama, YouTube’a, Pinteresta, być może nawet tik to oka. Zależnie od tego, na których kanałach działasz, masz możliwość po prostu docierania codziennie do ogromnej rzeszy Twoich klientów. Jest jeszcze kilka innych argumentów, które wspierają tą tezę, że naprawdę warto budować swoją markę w mediach społecznościowych. Zobacz W niektórych branżach właśnie w branży beauty jest tak, że klienci bardzo rzadko przychodzą do gabinetu z ulicy. Rzadko tak się zdarza, że ktoś idzie sobie ulicą i mówi Dzisiaj sobie zrobię lifting twarzy i wpada do twojego gabinetu, prawda? Najczęściej pierwszy kontakt z twoją marką odbywa się jednak właśnie w mediach społecznościowych. Co więcej, często klienci, którzy nie są nowymi klientami, ale Ciebie już znają, do Ciebie chodzą, też spoglądają w Twoje media społecznościowe, ponieważ tam się cały czas uwiarygadnia. I ci, którzy Ciebie znają, też chcą mieć poczucie, że chodzą do fajnego gabinetu, do gabinetu, w którym dzieją się fajne usługi, fajne zabiegi, gdzie personel pracuje na najwyższym poziomie, gdzie po prostu jest super. Także media społecznościowe i pokazywanie swojej marki właśnie w tych kanałach będzie służyć nie tylko temu, żeby pozyskiwać nowych klientów, ale również żeby cały czas nieustannie uwiarygadnia Cię przed Twoimi obecnymi klientami.
No i w końcu kluczowe pytanie zatem czy media społecznościowe sprzedają? Oczywiście, że tak. Oczywiście, że tak. Kluczowe jest jednak zanim zaczniesz sprzedawać nawiązanie więzi z Twoim odbiorcą, zbudowanie takiego Twojego wizerunku eksperta. Żeby być ekspertem, musisz znać problemy swoich klientów, a potem po prostu bardzo sprawnie je rozwiązywać. Wtedy klienci faktycznie będą bardzo chętnie sięgać po portfel i płacić Tobie za Twoje usługi i za produkty, które sprzedajesz. W mediach społecznościowych Dlatego rozmowa o sprzedaży w mediach społecznościowych nie może odbyć się bez tak zwanej ścieżki klienta, czyli bez zbudowania tych wszystkich etapów. W pierwszym etapie ludzie będą chcieli zobaczyć, kim Ty w ogóle jesteś, co masz do zaoferowania, czyli musisz przygotować dla swoich odbiorców dużo takiego dobrego, wartościowego, bezpłatnego contentu po to po prostu, żeby mogli Cię poznać, a następnie po to, żeby mogli Ciebie polubić, potem Tobie zaufać, a dopiero potem będą gotowi od Ciebie kupować, żeby podać Tobie taki już bardzo konkretny przykład. Weźmy tutaj sobie przykład trenera personalnego. Zanim taki trener sprzeda jakikolwiek plan treningowy, musi pokazać się właśnie jako ekspert. Jako ktoś, kto rozwiązuje tego typu problemy, które już ma ileś sukcesów na swoim koncie, które ma zadowolonych klientów, którzy osiągają efekty. Trudno będzie sprzedać jakiekolwiek produkt, tym bardziej, jeśli on jest drogi. Od osoby, której nie znamy, nie lubimy, której jeszcze nie ufamy. Inny przykład tego, jak zgrabnie możesz sprzedawać w mediach społecznościowych. To przykład takiego konta na Instagramie. Pewnie je znasz. Mama ginekolog, ogromne polskie konto na Instagramie. Chyba już ponad milion teraz tych osób obserwujących i zobacz. Konto powstało prawdopodobnie po to, żeby doradzać właśnie w kwestiach ginekologicznych, ale ostatecznie okazało się, że jest to jedna z topowych influencerem w Polsce.

No i co? I rozmawiając właśnie o różnych tematach, problemach, o swojej pracy, gdzieś pomiędzy śniadaniem a wyjściem z domu, mama ginekolog pokazuje co. Ciuchy dla kobiet, które karmią albo ciuchy dla kobiet w ciąży, czyli całkiem naturalnie, niejako i sprytnie wplata w swoje produkty, które sprzedaje swoim klientom. I oni nawet nie wiedzą, że właśnie je kupują. Robi to tak zgrabnie i tak naturalnie. Sprzedaż, którą będziesz robić w mediach społecznościowych, musi po prostu niejako wtapiać się w ten naturalny ekosystem i używać naturalnych mechanizmów, które towarzyszą danym mediom społecznościowym. Każdy z nas może takim influencerem być, nawet jeżeli Twoje grono odbiorców to jest zaledwie 100 osób. Nie musi to być od razu 10 tysięcy, bo lepiej mieć zaufane grono osób, które obserwują, które Tobie ufają, które kupują od Ciebie produkty czy usługi, niż mieć wielki profil fake owych fanów, z których nigdy nikt od Ciebie niczego nie kupi. Czyli podsumowując media społecznościowe dają nam dzisiaj niesamowitą skalę dotarcia do bardzo dużej ilości osób. No i dają naturalnie możliwość generowania bardzo wielu kontaktów z potencjalnymi osobami, które możesz potem konwertować na swoich klientów, ale nie możesz zapominać właśnie o budowaniu tej ścieżki. Czyli zawsze najpierw pamiętaj o tym, aby uwiarygodnić się, aby ludzie mogli Tobie zaufać, aby mogli Ciebie polubić i dopiero w ostatnim etapie będą wtedy od Ciebie kupować. Dzięki za dziś, mam nadzieję, że dołączysz do kolejnych filmików. Ja Ciebie zapraszam bardzo serdecznie i do zobaczenia.

Zapoznaj się z ofertą szkoleń online:

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Jak dzięki szkoleniom nauczyć się mówić „nie”?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak pracujemy na naszych szkoleniach?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak poradzić sobie z „czasopożeraczami" i oszczędzić swój czas?

Transkrypcja Cześć, Nazywam się Agnieszka Rogowska i jestem trenerem. Na co dzień zajmuję się szkoleniami i rozwojem zespołów, głównie zespołów sprzedażowych, ale też i menedżerów. Czyli moją specjalnością, jeżeli chodzi o warsztaty, są szkolenia sprzedażowe i szkolenia menedżerskie. A to, na co dzisiaj chciałam Was zaprosić, to jest temat jak poradzić sobie z tak zwanymi czaso pożeracze na co dzień, na co dzień w pracy. To jest obszar związany z planowaniem, wyznaczaniem sobie zadań, celów.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.