W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Wskazówki merchandisingowe dla branży łazienkowej
By sprzedaż mogła odbywać się na właściwym poziomie, należy o nią zadbać w każdym możliwym obszarze. Jeszcze kilkanaście lat temu ludzie byli o wiele bardziej bardziej nastawieni na zakup tego, co praktyczne. Jednak pojawienie się nowych producentów i zwiększenie asortymentu spowodowało, że jednak ludzie stali się estetami. Uwielbiamy otaczać się tym, co ładne.
Jak właściwie wyeksponować produkt w branży łazienkowej?
Przede wszystkim nie można rozpraszać klienta. W praktyce oznacza to, że umieszczenie zbyt wielu produktów tego samego typu na małym obszarze spowoduje, że będzie on mógł poczuć się przytłoczony asortymentem, a tym samym znacznie więcej czasu poświęci na porównywanie modeli. Bardzo często oznacza to, że klient wyjdzie ze sklepu bez dokonania zakupu. A przecież nie ma pewności że do nas jeszcze powróci, gdyż będziemy mu się kojarzyć z faktem, że przyszedł na zakupy, ale wyszedł z niczym.
Na każdym szkoleniu z zakresu merchandisingu omawiana jest dbałość o estetykę, jak i również czystość. Oczywistym jest, że łatwiej jest o to zadbać gdy wystawa będzie konkretna, a jednocześnie niezbyt obszerna. Dlatego planując całą powierzchnię na której zostaną wyeksponowane dane produkty łazienkowe należy wziąć to pod uwagę.
Sklep powinien z jednej strony prezentować się estetycznie, mieć właściwą ilość produktów pokazanych potencjalnym zainteresowanym. Z drugiej jednak strony należy pamiętać, by unikać pozostawiania pustych miejsc, gdyż stawia to wystawę w złym świetle (wrażenie braku asortymentu lub po prostu bałaganu aranżacyjnego).
Zacznij od tego, co najważniejsze
W rozmieszaniu asortymentu z branży łazienkowej warto przede wszystkim brać ogólne, podstawowe zasady merchandisingowe. Jedną z nich jest zasada prawej ręki. W praktyce oznacza ona, że klienci znacznie chętniej sięgają po produkty znajdujące się po ich prawej stronie. Pamiętając o tym, można w niebywale prosty sposób wpłynąć na zwiększenie obrotów określonych produktów w sklepie.
Nie bez znaczenia jest również pokazanie asortymentu w taki sposób, by kreować na niego popyt. Dlatego warto jest zadbać o to, by przestrzenie (na przykładowe aranżacje łazienkowe) były wyposażone w konkretne elementy typowej łazienki. Dzięki temu klient będzie w stanie dobrać dla siebie cały zestaw w jednym sklepie, a jednocześnie zwizualizować sobie własne wnętrza z naszymi produktami. To znacznie bardziej pozytywne rozwiązanie jeśli chodzi o wzrost zainteresowania produktami, niż ustawienie obok siebie kilkunastu różnych umywalek czy kabin prysznicowych.
Generalnie sklep powinien dawać wiele możliwości aranżacji łazienki w domu klienta, ale jednocześnie ma powodować, że on sam przed zakupem będzie w stanie wizualizować efekt końcowy w konkretnym pomieszczeniu. Takie połączenie sprawi, że potencjalny klient prędzej zainteresuje się nasza ofertą.