Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Sprzedaż na pokazach – efektywna czy nie? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Sprzedaż na pokazach – efektywna czy nie?

W ostatnim czasie coraz większym zainteresowaniem cieszą się przeróżnego rodzaju pokazy produktów, które nastawione są na ich sprzedaż w miejscu pokazu. Towary tam prezentowane są różne, ale najczęściej spotykamy się ze sprzętem AGD, sprzętem medycznym, wyposażeniem sypialni czy suplementami diety. Jednakże z każdym rokiem na pokazach pojawiają się nowe branże. Nie da się jednak ukryć, że dla wielu osób taki sposób sprzedaży kojarzy się z naciąganiem lub wręcz oszustwem. Czy ma on zatem dziś uzasadnienie biznesowe?

Na początek – sprofiluj klienta

Przede wszystkim należy uświadomić sobie to, do jakiej grupy konsumentów skierowany jest nasz produkt, do kogo chcemy trafić i kto mógłby być naszym klientem końcowym. Kolejnym punktem jest umiejętność trafienia właśnie do takich osób, za pośrednictwem różnych kanałów dystrybucji. Należy przy tym pamiętać, że czasami media społecznościowe nie są idealnym rozwiązaniem, z uwagi na wiek grupy docelowej czy też specyfikę konkretnego produktu. Czasem lepszym rozwiązaniem jest e-mail lub nawet tradycyjna poczta. Musimy się jednak przygotować na zebranie dużej bazy do wysyłki, gdyż te kanały nie cieszą się zwykle dużą skutecznością.

Wybierz miejsce pokazu

Jeśli uda się trafić do naszego targetu, warto jest określić teren, na jakim będą takie produkty oferowane. Zwykle pod lupę bierze się duże miasta, które posiadają dobrze rozwinięty transport publiczny. A takze takie w których najzwyczajniej w świecie łatwiej znaleźć osoby chętne na uczestnictwo w pokazie. Co do konkretnej lokalizacji – przestronna, klimatyzowana, dobrze wyposażona sala jest dziś absolutnym must have. Jeśli chcemy przełamać stereotyp sprzedaży przez pokaz – musimy sprawić, by potencjalni klienci widzieli w nas profesjonalizm i czuli się komfortowo.

Gift

Mały, darmowy upominek jest bardzo częstą techniką pozyskiwania chętnych na pokaz. Trzeba jednak uważać, gdyż wśród wielu osób panuje przekonanie, że „nie ma nic za darmo” i taki podarunek potraktują jako wstęp do próby wykorzystania ich naiwności. Wzbudzenie zaufania poprzez taki gift musi zatem być dobrze przemyślane, a sam prezent powinien mieć wartość jedynie symboliczną, dobrze dopasowaną do oferowanego na pokazie produktu.

Czy tego typu działalność się opłaca?

Przede wszystkim bardzo wiele zależy od tego, jakiego typu produkty są oferowane oraz jak są one postrzegane przez konsumentów (kwestia zaufania). Należy mieć również świadomość, że każdy towar wymaga innego sposobu prezentacji – zwłaszcza w odniesieniu do grupy docelowej. Są jednak firmy, które opanowały to do perfekcji. Zatem odpowiadając na pytanie, czy sprzedaż przez pokazy jest opłacalna, odpowiadamy – tak, ale tylko wówczas, gdy przestrzegamy odpowiednich zasad prezentacji. Jeśli dopiero chcemy rozpocząć swoją przygodę z takim biznesem, dobrze jest skorzystać ze szkoleń, które jasno i wyraźnie uwypuklą najważniejsze elementy, których przestrzeganie nie zamknie nam drogi do zaufania konsumenta już na starcie. Na warsztatach warto nauczyć się również zasad poprawnej prezentacji, które przydadzą nam się nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.