Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Audyt dla firmy z Rynku Hurtowego- Analiza małego sklepu osiedlowego.

Audyt dla jednej ze spółek Rynku Hurtowego. Analizujemy problemy małego sklepu osiedlowego.

Audyt dla jednej ze spółek Rynku Hurtowego. Analizujemy problemy małego sklepu osiedlowego.

W 2017 roku przeprowadzaliśmy dla rynku hurtowego dla jednej ze spółek Rynku Hurtowego, audyty dziewięciu sklepów, z którymi firma chciałaby nawiązać współpracę. Dzisiaj oceniamy ósmy sklep z kolei. Więcej informacji o konstrukcji i założeniach audytu znajdziecie Państwo w pierwszym artykule z cyklu, czyli tutaj.

Ocena sklepu – Audyt dla firmy z Rynku Hurtowego

(+)  Ogólny wygląd sklepu i dopracowane detale wyróżniające sklep (nietypowe koszyki zakupowe, aranżacja straganu warzywno-owocowego, lustro powiększające optycznie powierzchnię sklepu).
(+) Ponadpodstawowe, ciekawe działania marketingowe, np. umieszczenie logo sklepu na lodówkach – wzmocnienie świadomości marki wśród klientów.
(+) Merchandising stoiska owocowo-warzywnego: estetyczne, jednakowe pojemniki, przy każdym towarze cenówki.
(-) Jakość towaru (część nieświeża):
(-) Obsługa na dziale kas – pracownicy nie witają i nie żegnają klienta; nie zachęcają również do dalszych zakupów pomijając zadanie kluczowego pytania “Co jeszcze podać?”

Ocena właściciela

Właściciel nie dba w sposób wystarczający o świeżość oferowanych produktów. Dodatkowo pytany o to, jak często sprawdzany jest towar na stoisku owocowo-warzywnym odpowiedział, że codziennie. Jednak prezentowana jakość towaru nie pozwala na potwierdzenie tej wypowiedzi.
Na plus należy z kolei podsumować działalność marketingową sklepu: baner, plakaty, wystawa w oknie sklepu i pomysł na wykorzystanie wizerunku spółki.

Porównanie konkurencji

Sklep posiada niekorzystne otoczenie konkurencyjne; najgorsze ze wszystkich ośmiu punktów dotychczasowo poddanych audytowi. Sześć sklepów znajduje się w odległości dziesięciominutowego spaceru, w tym zarówno supermarkety, jak i małe osiedlowe sklepiki z przewagą asortymentu warzywno-owocowego. Sytuacji sklepu nie poprawiają bardzo wysokie ceny – różnica w koszyku między najtańszym a badanym sklepem to aż szesnaście złotych!

Co trzeba naprawić?

Jedynym wyraźnym atutem sklepu jest największy asortyment pośród wszystkich okolicznych sklepów (sześćdziedziąt produktów).

Po przeprowadzeniu audytu firma “Warto Szkolić” zaleca podjęcie następujących działań:

  1. Zadbanie o lepszą jakość i świeżość sprzedawanych produktów z działu owocowo-warzywnego. Stan obecny jest zdecydowanie niezadowalający i nie pozwala na konkurowanie z okolicznymi sklepami. Oczywiście można zrozumieć powody postępowania właściciela sklepu – chce sprzedać zakupiony towar. Efekt jest jednak odwrotny – klienci widząc nieświeży towar, nie będą wracać do sklepu, tym bardziej że mają alternatywę w postaci pobliskich, lepiej wyposażonych sklepów.
  2. Poprawienie jakości obsługi klienta – tak na kasie, jak i na dziale owocowo-warzywnym widać w tym zakresie braki. Przydatnym narzędziem, pozwalającym na szybkie osiągnięcie poprawy w tym zakresie jest wprowadzenie SOK (Standardu Obsługi Klienta).
  3. Zintensyfikowanie działań marketingowych – w otoczeniu sklepu zidentyfikowano liczną konkurencję oferującą produkty owocowo-warzywne. Z pewnością pomocne będzie oparcie działań promocyjnych na autorytecie spółki.

Czy zmiany będą kosztowne?

Koszty nie będą wysokie – badany punkt nie wymaga remontu, czy rearanżacji przestrzeni sklepowej. Główny wydatek stanowić będzie jednak przeszkolenie pracowników (właściciela?) z zakresu zarządzania asortymentem. Dodatkowym, mniejszym kosztem, będzie zakup materiałów marketingowych z logiem spółki: toreb papierowych, podkładek pod bilon, naklejek z logiem spółki na okno.

Opinie ekspertów

Małe sklepy swoją przewagę konkurencyjną powinny budować na wysokiej jakości i świeżości produktu – cechach trudnych do osiągnięcia w sieciówkach. Badany sklep spełnia pierwszy warunek, natomiast widać zdecydowane braki w stosunku do drugiego z nich. Tylko pod warunkiem poprawy jakości oferowanych owoców i warzyw możemy zarekomendować rozważenie współpracy.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.