Asertywność i komunikacja: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Af-Lider
Asertywność i komunikacja: szkolenie w tym zakresie było kolejnym już naszym spotkaniem z pracownikami sieci sklepów spożywczych Af-Lider. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy dla tej firmy z sektora handlu detalicznego cykl szkoleniowy obejmujący m.in. merchandising, obsługę klienta oraz trening w miejscu pracy. Tym razem pracowaliśmy z kadrą zarządzającą kilkoma sklepami, a tematem była asertywność i komunikacja w relacjach zawodowych. Skąd pomysł na to szkolenie? Wyszedł od samych pracowników, w trakcie jednego z poprzednich spotkań – stąd nasze ponowne spotkanie na sali szkoleniowej 🙂
Cele szkolenia
Celem szkolenia była poprawa efektywności komunikacji na linii przełożony-pracownik: umiejętne prowadzenie rozmów korygujących, nagradzanie, a w szczególności asertywność wobec zgłaszanych przez pracowników oczekiwań.
Przebieg szkolenia
W trakcie szkolenia grupa rozwijała:
- umiejętności komunikowania i obrony własnych granic,
- artykułowania próśb i oczekiwań,
- wyrażania własnego zdania,
- przekazywania informacji zwrotnej pracownikom (korygujące i pozytywne).
Grupa podczas szkolenia była bardzo zaangażowana w pracę. W tym ze szczególnym zainteresowaniem spotkał się trening asertywności, podczas którego uczestniczki indywidualnie mierzyły się ze zróżnicowanymi sytuacjami wymagającymi wykorzystania poznanych podczas szkolenia narzędzi, między innymi komunikatu JA.
Rezultaty szkolenia
Grupa kierowniczek Af-Lider to osoby, które są najlepszym przykładem na to, jak proces szkoleniowy może przełożyć się na zmianę postaw względem rozwoju osobistego i motywację do pracy nad kompetencjami miękkimi. Z każdym kolejnym szkoleniem widoczna była większa motywacja do tego, by „wyciągnąć” ze spotkań jak najwięcej. Uczestniczki były również bardzo otwarte na wspólną pracę. Sprzyjała ku temu z pewnością wypracowana już podczas wcześniejszych spotkań atmosfera zaufania grupy do trenera. Dzięki takiej postawie wypracowaliśmy wspólnie wiele cennych wniosków. Dotyczyły one nie tylko relacji zawodowych, ale również łączenia pracy z życiem prywatnym. Uczestniczki zakończyły szkolenie bogatsze o zrozumienie czym jest asertywność. A może co ważniejsze, z głębokim przekonaniem, że jest to kompetencja nad którą chcą pracować. Stąd też grupa zakończyła spotkanie mocno zmotywowana do działania – zastosowania poznanych narzędzi w codziennej pracy.
Uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w kolejnym już szkoleniu, a wszystkich Państwa zachęcamy do skorzystania z naszych usług. Polecamy Asertywność i komunikacja: szkolenie dla menedżerów i pracowników oraz pozostałe szkolenia dla menedżerów.
Trenerzy “Warto Szkolić”