Asertywność i komunikacja: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Af-Lider

Asertywność i komunikacja: szkolenie w tym zakresie było kolejnym już naszym spotkaniem z pracownikami sieci  sklepów spożywczych Af-Lider. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy dla tej firmy z sektora handlu detalicznego cykl szkoleniowy obejmujący m.in. merchandising, obsługę klienta oraz trening w miejscu pracy. Tym razem pracowaliśmy z kadrą zarządzającą kilkoma sklepami, a tematem była asertywność i komunikacja w relacjach zawodowych. Skąd pomysł na to szkolenie? Wyszedł od samych pracowników, w trakcie jednego z poprzednich spotkań – stąd nasze ponowne spotkanie na sali szkoleniowej 🙂

Cele szkolenia

Celem szkolenia była poprawa efektywności komunikacji na linii przełożony-pracownik: umiejętne prowadzenie rozmów korygujących, nagradzanie, a w szczególności asertywność wobec zgłaszanych przez pracowników oczekiwań. 

Przebieg szkolenia

W trakcie szkolenia grupa rozwijała:

  • umiejętności komunikowania i obrony własnych granic, 
  • artykułowania próśb i oczekiwań, 
  • wyrażania własnego zdania,
  • przekazywania informacji zwrotnej pracownikom (korygujące i pozytywne).

Grupa podczas szkolenia była bardzo zaangażowana w pracę. W tym ze szczególnym zainteresowaniem spotkał się trening asertywności, podczas którego uczestniczki indywidualnie mierzyły się ze zróżnicowanymi sytuacjami wymagającymi wykorzystania poznanych podczas szkolenia narzędzi, między innymi komunikatu JA.

Rezultaty szkolenia

Grupa kierowniczek Af-Lider to osoby, które są najlepszym przykładem na to, jak proces szkoleniowy może przełożyć się na zmianę postaw względem rozwoju osobistego i motywację do pracy nad kompetencjami miękkimi. Z każdym kolejnym szkoleniem widoczna była większa motywacja do tego, by „wyciągnąć” ze spotkań jak najwięcej. Uczestniczki były również bardzo otwarte na wspólną pracę. Sprzyjała ku temu z pewnością wypracowana już podczas wcześniejszych spotkań atmosfera  zaufania grupy do trenera.  Dzięki takiej postawie wypracowaliśmy wspólnie wiele cennych wniosków. Dotyczyły one nie tylko relacji zawodowych, ale również łączenia pracy z życiem prywatnym. Uczestniczki zakończyły szkolenie bogatsze o zrozumienie czym jest asertywność. A może co ważniejsze, z głębokim przekonaniem, że jest to kompetencja nad którą chcą pracować. Stąd też grupa zakończyła spotkanie mocno zmotywowana do działania – zastosowania poznanych narzędzi w codziennej pracy.

Uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w kolejnym już szkoleniu, a wszystkich Państwa zachęcamy do skorzystania z naszych usług. Polecamy Asertywność i komunikacja: szkolenie dla menedżerów i pracowników oraz pozostałe szkolenia dla menedżerów.

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.