Asertywność i komunikacja: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Af-Lider

Asertywność i komunikacja: szkolenie w tym zakresie było kolejnym już naszym spotkaniem z pracownikami sieci  sklepów spożywczych Af-Lider. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy dla tej firmy z sektora handlu detalicznego cykl szkoleniowy obejmujący m.in. merchandising, obsługę klienta oraz trening w miejscu pracy. Tym razem pracowaliśmy z kadrą zarządzającą kilkoma sklepami, a tematem była asertywność i komunikacja w relacjach zawodowych. Skąd pomysł na to szkolenie? Wyszedł od samych pracowników, w trakcie jednego z poprzednich spotkań – stąd nasze ponowne spotkanie na sali szkoleniowej 🙂

Cele szkolenia

Celem szkolenia była poprawa efektywności komunikacji na linii przełożony-pracownik: umiejętne prowadzenie rozmów korygujących, nagradzanie, a w szczególności asertywność wobec zgłaszanych przez pracowników oczekiwań. 

Przebieg szkolenia

W trakcie szkolenia grupa rozwijała:

  • umiejętności komunikowania i obrony własnych granic, 
  • artykułowania próśb i oczekiwań, 
  • wyrażania własnego zdania,
  • przekazywania informacji zwrotnej pracownikom (korygujące i pozytywne).

Grupa podczas szkolenia była bardzo zaangażowana w pracę. W tym ze szczególnym zainteresowaniem spotkał się trening asertywności, podczas którego uczestniczki indywidualnie mierzyły się ze zróżnicowanymi sytuacjami wymagającymi wykorzystania poznanych podczas szkolenia narzędzi, między innymi komunikatu JA.

Rezultaty szkolenia

Grupa kierowniczek Af-Lider to osoby, które są najlepszym przykładem na to, jak proces szkoleniowy może przełożyć się na zmianę postaw względem rozwoju osobistego i motywację do pracy nad kompetencjami miękkimi. Z każdym kolejnym szkoleniem widoczna była większa motywacja do tego, by „wyciągnąć” ze spotkań jak najwięcej. Uczestniczki były również bardzo otwarte na wspólną pracę. Sprzyjała ku temu z pewnością wypracowana już podczas wcześniejszych spotkań atmosfera  zaufania grupy do trenera.  Dzięki takiej postawie wypracowaliśmy wspólnie wiele cennych wniosków. Dotyczyły one nie tylko relacji zawodowych, ale również łączenia pracy z życiem prywatnym. Uczestniczki zakończyły szkolenie bogatsze o zrozumienie czym jest asertywność. A może co ważniejsze, z głębokim przekonaniem, że jest to kompetencja nad którą chcą pracować. Stąd też grupa zakończyła spotkanie mocno zmotywowana do działania – zastosowania poznanych narzędzi w codziennej pracy.

Uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w kolejnym już szkoleniu, a wszystkich Państwa zachęcamy do skorzystania z naszych usług. Polecamy Asertywność i komunikacja: szkolenie dla menedżerów i pracowników oraz pozostałe szkolenia dla menedżerów.

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.