Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Czy należy realizować decyzję, z którą się nie zgadzasz? Sztuka mówienia "NIE" - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Czy należy realizować decyzję, z którą się nie zgadzasz? Sztuka mówienia "NIE"

Asertywność to jedna z najważniejszych cech w świecie biznesu. Chcąc osiągać określone cele i realizować marzenia o dobrze prosperującej firmie, nie sposób oderwać się od tego zagadnienia. Asertywność to zasadniczy element efektywnego prowadzenia negocjacji. Bez niej prawdopodobnie żaden projekt nie zostałby zrealizowany. Dodatkowo cecha ta jest istotna z punktu widzenia pracowników, którzy również muszą umieć “walczyć o swoje” i nie dać się “stłamsić” przez charyzmatycznego szefa.

Czym jest asertywność?

Asertywność jest sztuką odmawiania – umiejętnością mówienia “nie” w taki sposób, aby nikogo nie urazić, czyli stanowczo, ale grzecznie. Tak naprawdę niewiele osób posiada tę cechę. Z reguły albo różnica zdań powoduje kłótnię albo potulnie zgadzamy się z czyjąś koncepcją, jednocześnie odnosząc szkodę. Prawdopodobnie wynika to z faktu, iż od dziecka wpaja się nam, że należy być miłym i układnym. Mówienie “nie” rozumiemy zatem jako pewnego rodzaju nietakt. Nauczenie się tej umiejętności wymaga zatem ćwiczeń, praktyki.

Jak nauczyć się odmawiania?

Naukę odmawiania najlepiej zacząć od tego, aby w sytuacji, gdy ktoś próbuje na nas wymusić określone zachowanie, z którym się nie zgadzamy, przypomnieć sobie inną taką sytuację, w której nasza uległość wywołała naszą szkodę. Warto również skorzystać z prostego zabiegu, odwleczenia swojej decyzji i ustosunkowania się do danego problemu. Zawsze można powiedzieć: “muszę to przemyśleć”, “daj mi chwilę na decyzję”. Chłodna ocena sytuacji może nam pomóc w przygotowaniu się do odmowy. Należy też pamiętać, że nie musimy się wcale tłumaczyć. Wystarczy krótko i na temat, bez głębokiej analizy tego problemu. W kontekście sztuki mówienia “nie” trzeba również wskazać, że tak naprawdę nasi rozmówcy najczęściej wcale nie oczekują, że zgodzimy się z ich koncepcją. Najprawdopodobniej będą mieli zatem w sobie tyle zrozumienia, aby zaakceptować fakt, iż pewnej rzeczy nie zrobimy.

Inne aspekty asertywności

Na marginesie dyskusji o asertywności warto również wspomnieć, że cecha ta to nie tylko umiejętność mówienia “nie”. Obejmuje ona bowiem całokształt naszych kompetencji otwartego wyrażania siebie. To rodzaj samoakceptacji własnych ułomności, niedoskonałości i tak dalej. Dzięki asertywności łatwiej jest nam komunikować się z otoczeniem – zarówno z bliskimi, jak i incydentalnie spotkanymi ludźmi.

Szkolenia Warto Szkolić

W swoim zespole posiadamy również psychologów, coachów i trenerów personalnych, którzy prowadzą szkolenia z zakresu technik NLP i psychosemantyki, radzenia sobie ze stresem, wypaleniem zawodowym, a także na temat szeroko rozumianego rozwiązywania konfliktów. Uważamy bowiem, że skuteczna sprzedaż, efektywne promowanie marki, zależy nie tylko od stricte technicznych czynności, ale również od odpowiedniego zarządzania emocjami, wartościami i przekonaniami, od właściwej komunikacji i umiejętności identyfikowania potrzeb współrozmówców. Skontaktuj się z nami, aby zapoznać się ze szczegółową ofertą.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami asertywności

6 zasad wykorzystania asertywności w komunikacji interpersonalnej

Zaskakujące efekty szkoleń z asertywności

Sprawdź jak może wyglądać Twoje szkolenie w zakresie asertywności:

“Asertywność i ochrona przed manipulacją” – szkolenie dla firmy informatycznej Web Projekt

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Strategie ekspansji na rynkach międzynarodowych – relacja ze szkolenia

Ekspansja na rynki międzynarodowe to kluczowy krok w rozwoju wielu firm, szczególnie w sektorze produkcyjnym, gdzie skala operacji oraz zasięg geograficzny odgrywają istotną rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Wejście na nowe rynki wiąże się jednak z szeregiem wyzwań, które obejmują zarówno zrozumienie lokalnych uwarunkowań prawnych i kulturowych, jak i opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej oraz operacyjnej. Firmy muszą starannie przygotować się do tego procesu, aby zminimalizować…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Sprawny marketing: jak skutecznie pozyskiwać i utrzymywać klientów. Relacja ze szkolenia dla firmy SEO.

W dzisiejszym świecie biznesu, gdzie konkurencja jest coraz większa, kluczowym czynnikiem sukcesu staje się sprawny marketing. Skuteczna strategia marketingowa to nie tylko sztuka przyciągania nowych klientów, ale także umiejętność budowania długotrwałych relacji z tymi, którzy już skorzystali z oferty firmy. To proces, który wymaga zrozumienia potrzeb konsumentów, analizy rynku oraz dopasowania działań do zmieniających się warunków biznesowych. Z tego powodu zostaliśmy poproszeni…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczne radzenie sobie z konfliktami w hotelu – relacja ze szkolenia

Radzenie sobie z konfliktami jako kluczowa umiejętność w branży hotelarskiej Radzenie sobie z konfliktami to jedna z kluczowych umiejętności niezbędnych w branży hotelarskiej. Każdego dnia personel hotelowy spotyka się z wyzwaniami, które mogą prowadzić do napięć lub nieporozumień, zarówno wewnątrz zespołu, jak i w relacjach z gośćmi. Konflikty te, jeśli nie są odpowiednio rozwiązywane, mogą nie tylko obniżyć jakość obsługi, ale także wpłynąć na wizerunek hotelu oraz atmosferę pracy wśród…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.