Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Integracja pracownicza – czy jest i czy rzeczywiście jest potrzebna?

Integracja pracownicza – czym jest i czy rzeczywiście jest potrzebna?

Integracja – czym jest i czy rzeczywiście jest potrzebna?

Integracja to mówiąc najprościej szereg działań, które mają na celu scalenie zespołu, jego lepsze poznanie. Oprócz tego ma ona także poprawiać relacji między pracodawcom a jego pracownikami. Przez długi czas integracje przeprowadzały tylko duże firmy. Dzisiaj, gdy zna się jej pozytywne skutki, jest ważna praktycznie we wszystkich firmach. W artykule znajdują się odpowiedzi m.in. na pytania, czy integracja jest potrzebna i jakie są jej korzyści. Zapraszamy do czytania.

Integracja – czy rzeczywiście jest potrzebna?

Zespół jest filarem filmy, dlatego istotne jest, by był zgrany i utrzymywał ze sobą pozytywne relacje. To dzięki temu jego praca staje się lepsza i efektywniejsza. Istnieje przekonanie, że najlepszym motywatorem do pracy są pieniądze i jest w tym dużo prawdy. Coraz częściej jednak zwraca się uwagę na atmosferę, która panuje w firmie. Nikt nie chce bowiem pracować wśród ludzi, z którymi są utrudnione kontakty, czy relacje. Ważne dla pracownika jest też to, by mógł czuć się w swojej pracy swobodnie i nie doświadczał presji, ani ze strony zespołu, a już tym bardziej ze strony pracodawcy. Integracja, najlepiej jak najczęstsza, jest zatem potrzebnym elementem każdej firmy. To ona w najlepszy sposób pojednuje zespół i przyczynia się do jego efektywniejszej pracy.

Korzyści płynące z integrowania zespołu

Integrowanie osób tak jak zostało to napisane już wcześniej, przede wszystkim zjednuje ze sobą zespół, przyczynia się do jego efektywniejszej pracy. Dzięki niej zespół uczy się wzajemnej współpracy, zwłaszcza poprzez gry zespołowe. Spędzenie ze sobą czasu na zabawie, pozwala też poznać pracownikom swoje cechy charakteru, a także dobre i złe strony. Takie wypady powodują również, że zespół staje się przywiązany do firmy, bardziej lojalny i wie, że może na siebie liczyć.

Integracja – jak ją przeprowadzić?

Integracja może przybierać różne formy. Należą do nich między innymi:

1.Wyjazdy integracyjne – polegają na jedno- lub kilkudniowym wyjeździe, który zapewnia przede wszystkim wypoczynek i dobrą zabawę. Ta forma integracji stosowana była kiedyś tylko przez duże przedsiębiorstwa, dzisiaj jest wykorzystywana praktycznie przez wszystkie firmy, którym zależy na budowaniu dobrych relacji swojego zespołu.

W ramach wyjazdu integracyjnego warto zaplanować:

  • gry zespołowe – uczą przede wszystkim współpracy
  • szkolenia dla pracowników – podnoszą kompetencje

2.W spotkanie integracyjne po godzinach pracy – to metoda, w której pracownicy zapraszani są na spotkanie po godzinach pracy. Jest ona najlepszą formą dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na dłuższy wyjazd, np. z powodów rodzinnych;

Jeśli chodzi o integrację po godzinach pracy, można zdecydować się m.in. na poniższe atrakcje:

  • wspólne wyjście do baru lub restauracji – dobre wyjściu w przypadku małej ilości pracowników. Daje możliwość swobodnych rozmów, a co za tym idzie, bliższego poznawania siebie.
  • warsztaty – niezwiązane z branżą firmy. Dzięki nim pracownicy nabywają nową wiedzę świetnie się przy tym bawiąc.
  • zajęcia sportowo-rekreacyjne – może to być każda aktywność, byleby była dostosowana do potrzeb i oczekiwań pracowników.

3.Integracja w miejscu pracy – integracja jak najbardziej może się odbywać również w miejscu pracy. Może ona przybierać różne formy, takie jak np.:

  • wspólne picie kawy — można powiedzieć, że to nic takiego, ale wspólna kawa, to także czas na rozmowy i bliższe poznanie
  • obchodzenie urodzin pracowników – przy drobnym poczęstunku i kawie, wspólne odśpiewanie “sto lat”
  • wspólne śniadanie — chociażby odbywające się raz w miesiącu
  • spotkania świąteczne — świetną formą będzie nie tylko poczęstunek, ale także składanie sobie życzeń

Podsumowanie

Podsumowując, można stwierdzić, że integracja jest bardzo ważnym elementem. To dzięki jej skutecznemu działaniu, firma może odnosić sukcesy na rynku. Zgrany zespół to stabilność, trwałość i przyjemna atmosfera w firmie.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.