Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Jak budować trwałe relacje handlowe? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Jak budować trwałe relacje handlowe?

Umiejętność nawiązywania trwałych relacji z klientem jest wyznacznikiem sukcesu firmy. Jeżeli zależy nam na trwałym i stabilnym wyniku, musimy za wszelką cenę starać się, by nowy klient wrócił do nas po kolejny produkt czy usługę. Nie jest to łatwe – zwłaszcza kiedy konkurencja wręcz zalewa rynek produktami tańszymi, lepszymi jakościowo lub lepiej promowanymi. Jednak przy odpowiednim podejściu, jest to możliwe do wykonania.

Kiedy zaczniemy zagłębiać się w temat, zauważymy, że zdobycie lojalnego klienta ciężko zrealizować na jednym schemacie, gdyż każdy człowiek inaczej podchodzi do kwestii zakupów i gospodarowania pieniędzmi. Z tego wniosek, że warto korzystać ze szkoleń, które w przystępny sposób przybliżają najskuteczniejsze techniki budowania relacji z klientem. W zależności od typu osobowości klienta, trzeba będzie zastosować różne metody, by zdobyć jego zaufanie i zapewnić pozytywnie zakończoną transakcję. Każdy dobry handlowiec wie, że niezależnie od typu człowieka, warto stosować kilka uniwersalnych reguł. Poznajmy je bliżej.

  • Daj się polubić – bądź otwarty i naturalny, a ludzie będą do ciebie lgnąć. Badania dowodzą, że klienci chętniej kupują od sprzedawców, których po prostu lubią za osobowość. Słuchaj klienta, angażuj się w to co mówi, staraj się spełnić jego oczekiwania, a zostanie to docenione. Sam zapewne unikasz sklepów, których obsługa jest niesympatyczna i gołym okiem widać, że rozmowa z tobą jest tylko nielubianym obowiązkiem.
  • Bądź uczciwy – niczego nie ukrywaj. Nie baw się w kruczki i haczyki w umowach, bo klient kupi raz i nigdy więcej do ciebie nie wróci. Mów otwarcie o dodatkowych kosztach, pozwól kupującemu świadomie podjąć decyzję. To zaprocentuje na przyszłość.
  • Upodobnij się do klienta – znasz powiedzenie „podobieństwa się przyciągają”? Ma ono bardzo dobre zastosowanie w handlu. Podczas rozmowy z klientem postaraj się mówić podobnym do niego tempem, użyj też kilku najczęściej stosowanych przez rozmówcę wyrażeń i powiedzonek. Sprawisz, że kupujący poczuje się dobrze w twoim towarzystwie, chętniej dokona zakupu i wróci po kolejny. Uważaj jednak, by nie przesadzić w drugą stronę – wówczas klient może poczuć, jakbyś go naśladował w sposób prześmiewczy.

O  podstawowych zasadach budowania relacji handlowych pisaliśmy tutaj.

Szkolenia – naucz się budować trwałe relacje handlowe

Wydawać by się mogło, że wszystkie powyższe rady są proste i oczywiste, a pomimo tego setki sprzedawców nie potrafią ich samodzielnie wdrożyć w życie i korzystają ze szkoleń, które przybliżają tajniki budowania relacji handlowych. Temat bardzo popularny, ale jeśli spojrzeć na praktykę, to wielu handlowców nie potrafi zatrzymać kupujących przy sobie. Nie jest tak, że pozytywne relacje z klientem załatwią wszystko. Trzeba zainwestować w produkt, marketing, przeanalizować potrzeby rynku – to wszystko musi współgrać. Bez lojalności klienta jednak pozostałe działania nie stworzą długotrwałego, stale rosnącego sukcesu wizerunkowego i finansowego.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Sztuczna inteligencja w logistyce: Zyskaj przewagę dzięki AI

Czy kiedykolwiek stanąłeś przed kluczową decyzją biznesową w logistyce, której wynik nie był do końca jasny? Nie jesteś sam. Optymalizacja podejmowanych decyzji w warunkach niepewności to wyzwanie, z którym mierzą się organizacje w całej branży logistycznej. Ale co by było, gdyby istniał sposób, aby podejmować lepsze decyzje, nawet kiedy przyszłość jest niepewna? Przyjrzyjmy się, jak nowoczesne badania i sztuczna inteligencja w logistyce rewolucjonizują podejście do podejmowania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak AI Kształtuje Naszą Rzeczywistość? Poznaj Przyszłość AI

Przyszłość AI niesie ze sobą obietnicę świata, w którym sztuczna inteligencja przenika każdy aspekt naszego życia. Od rewolucji w opiece zdrowotnej i edukacji po transformację przemysłu dzięki AI—technologiczne innowacje mają potencjał, by uczynić wysokiej jakości usługi dostępnymi dla wszystkich. W erze, w której przedsiębiorcy napędzają innowacje, warto zastanowić się, jak AI kształtuje naszą rzeczywistość i jakie możliwości otwiera przed nami w kontekście przyszłości…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń AI: Sprawdź których potrzebujesz!

Najlepsze szkolenia AI – czego uczą? W dzisiejszych czasach sztuczna inteligencja (AI) jest jednym z najważniejszych narzędzi wspierających rozwój firm, a szkolenia z tego zakresu stają się niezbędne dla osób i organizacji chcących w pełni wykorzystać jej możliwości. Najlepsze szkolenia AI obejmują szeroki zakres tematyczny, dostarczając uczestnikom praktycznych umiejętności i wiedzy. Mogą koncentrować się na efektywnym wykorzystywaniu chatu GPT, projektowanie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.