Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Jak być bardziej produktywnym, unikając wypalenia zawodowego? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Jak być bardziej produktywnym, unikając wypalenia zawodowego?

Wypalenie zawodowe jest obecnie bardzo powszechnym zjawiskiem, szczególnie wśród pracowników dużych korporacji. Jego cechami są: nieustanne zmęczenie, zniechęcenie i kompletny brak satysfakcji z wykonywanych czynności. Produktywność spada, pojawia się długotrwały stres – nie czujemy się dobrze w pracy, nie mamy perspektywy na jej zmianę i powoli swoje złe samopoczucie zaczynamy przenosić na naszych bliskich i życie prywatne w ogóle. Jak sobie z tym poradzić? Jak zadbać o wysoką produktywność?

Fazy wypalenia zawodowego

Niekiedy złego samopoczucia nie identyfikujemy z depresją lub stanem wypalenia zawodowego. Tymczasem konsekwencje zlekceważenia pierwszych objawów mogą być bardzo poważne. W jaki sposób rozpoznać wypalenie zawodowe? Mówi się o trzech podstawowych fazach. Najpierw przychodzi zmęczenie i poczucie, że niczego więcej w swojej pracy nie osiągniemy. Potem dystansujemy się w stosunku do współpracowników i klientów, korzystających z usług naszej firmy. Finalnie tracimy kontrolę nad sprawami zawodowymi i poczucie własnej wartości. To tak w uproszczeniu, bowiem cały proces może trwać miesiącami, a nawet latami.

Grupa ryzyka

Kto jest najbardziej narażony na wypalenie zawodowe? Tak naprawdę nikt nie może czuć się bezpieczny. Ten problem dotyka zarówno młodych, jak i starszych pracowników o różnym stażu pracy. Wypalenia zawodowego nie da się również przypisać do żadnej konkretnej grupy zawodowej. Statystki pokazują jednak, że najczęściej z tym problemem zmagają się osoby nadwrażliwe o niskim poczuciu własnej wartości oraz te, które pracują z ludźmi – lekarze, nauczyciele, pielęgniarki, pracownicy socjalni, psycholodzy i tak dalej.

Jak walczyć z wypaleniem zawodowym?

Przede wszystkim istotna jest identyfikacja źródeł stresu i wypalenia w pracy. Warto zastanowić się nad tym, jakie sytuacje powodują nasze napięcie. Dobrą metodą jest użycie skali stresu Holmes’a i Rahe’a. Ci panowie w latach 60. opracowali skalę 43 wydarzeń stresowych, które pozwalają na stwierdzenie, jakie jest ryzyko choroby u danego pracownika.

Jak być bardziej produktywnym?

Jak zatem zarządzać własną pracą, aby być bardziej produktywnym i nie ulec wypaleniu zawodowemu? Najważniejsza w tym kontekście jest priorytetyzacja zadań. Pomocna może okazać się tak zwana macierz Eisenhowera, która zakłada podział zadań na: ważne i pilne, ważne i niepilne, nieważne i pilne oraz nieważne i niepilne. Taka systematyka pozwala na skuteczne zarządzanie czynnościami do wykonania. Poza tym istotne jest skuteczne delegowanie zadań, techniki kreatywnego działania w pracy własnej i zespołowej, efektywna komunikacja interpersonalna, asertywność i tak dalej.

Szkolenia

Wszystkie wyżej wskazane zagadnienia poruszane są przez naszych specjalistów w ramach prowadzonych szkoleń. Mają one charakter warsztatowo-wykładowy, dzięki czemu efektywniej przekazujemy informacje naszym kursantom. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz lub zadzwoń do nas! Oferujemy szkolenia “szyte na miarę”, dopasowane do Twoich potrzeb.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.