Jak negocjować z monopolistami? - Dylematy negocjacyjne odc. 4 - Szymon Nęcki i Warto Szkolić

 

Transkrypcja

Dzień dobry. Nazywam się Szymon Lewicki, Jestem trenerem negocjacji, a to jest seria, w której odpowiadam na najczęściej zadawane pytania negocjacyjne. I to tip top Numer jeden na liście przebojów Najczęściej zadawanych pytań negocjacyjnych jest. Jak negocjować z monopolistami, a szczególnie w sytuacji, gdy mamy dostawcę monopolistę. Sposobów jest kilka, jeśli nie kilkanaście. Ja chciałbym Państwu polecić taki, który myślę, że jest jednym z najczęściej stosowanych, a polega na budowaniu dźwigni wpływu na monopolistę. Jak zbudować taką dźwignię? Po pierwsze musimy popatrzeć na asortyment, czyli co sprzedaje ten nasz dostawca monopolista? Bo zazwyczaj jest tak, że on ma 2 3 produkty czy usługi, może 4, na które faktycznie ma monopol, ale zazwyczaj oferuje też całą gamę innych produktów czy innych usług, na które już nie ma monopolu. I my mamy tutaj wybór. Możemy zamówić u niego te produkty albo u innych dostawców. Ale co my teraz robimy jako sprytni kupcy? Po pierwsze musimy zamówić te produkty, na którą ma monopol. To wiemy, ale my zamawiamy też oczywiście po negocjacjach. Te produkty, na które on nie ma monopolu. No i to nam buduje właśnie tę dźwignię wpływu, bo teraz, jeśli dostawca stwierdzi, to ja teraz jestem monopolistą, wy nie macie alternatyw, to ja sobie podnoszę cenę ponad rynkowo na te produkty z monopolem. No to my mówimy no dobra, owszem, musimy je kupić i tak, ale tych pozostałych już nie musimy. No i w takim razie niestety będziemy musieli z nich zrezygnować. No i wtedy taki dostawca się dwa razy zastanowi, czy faktycznie jest sens podnosić cenę na produktach monopolem, jeśli utraci obrót na tych wszystkich pozostałych, na które już nie ma monopolu. I to jest dźwignia, którą my sobie możemy zbudować na takiego dostawcę monopolistę. I myślę, że to jest jeden ze sposobów takich często stosowanych. Napiszcie w komentarzach jakie wy jeszcze macie sposoby na dostawców monopolistów. I do zobaczenia w następnym odcinku. Pozdrawiam serdecznie.

Proponowane szkolenia na temat sprzedaży:

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Jak obniżyć cenę u dostawców? Dylematy negocjacyjne odc. 2 - Szymon Nęcki i Warto Szkolić

Transkrypcja Dzień dobry. Nazywam się Szymon Dębski, jestem trenerem negocjacji, a to jest seria, w której odpowiadam na najczęściej zadawane pytania negocjacyjne. Jednym z nich jest to, jak maksymalnie obniżyć cenę u dostawcy. Odpowiedź brzmi to zależy. To państwo wiecie. To zależy od branży, od sytuacji, od zależności między dostawcami i tak dalej, i tak dalej, i tak dalej. Druga sprawa. Najlepszym sposobem jest budowanie długotrwałych relacji opartych o wzajemne zaufanie…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Co się dzieje w polskich kuchniach? Dlaczego watro regularnie się szkolić?

Transkrypcja Krzysztof Szymborski, prezes Stowarzyszenia Kucharzy Polskich. Witam państwa bardzo serdecznie przy okazji, a tak naprawdę jest to dla mnie bardzo fajne doświadczenie. Jestem trenerem kulinarnym w firmie, warto szkolić. Kochani, porozmawiajmy dzisiaj troszeczkę o sytuacji polskiej gastronomii i jak się w polskich kuchniach dzieje i tak naprawdę co trzeba poprawić, a co tak naprawdę jest zerowe. Oglądamy przeróżne programy kulinarne, widzimy, że w niektórych restauracjach naprawdę nie jest…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Kto wymyślił usługę ROOM SERVICE? Od kiedy to funkcjonuje? Oscar Tschirky z hotelu Waldrof Astoria

Transkrypcja Dzień dobry. Ja się nazywam Anna Mączyńska. Dzisiaj wraz z Warto szkolić. Opowiem Państwu o tym, skąd wzięła się usługa Rum Service. Aby odpowiedzieć na to pytanie, powinniśmy cofnąć się do roku 1931 i wylądować w Nowym Jorku. I tak też zrobimy. Lądujemy w Nowym Jorku, gdzie właśnie w 1931 roku powstaje pierwszy hotel Walt Wolff Astoria. To był największy jak na ówczesne czasy hotel na świecie.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.