Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Jak podnieść wyniki sprzedażowe za pomocą szkoleń dla działu handlowego? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Jak podnieść wyniki sprzedażowe za pomocą szkoleń dla działu handlowego?

Wyniki sprzedażowe pojedynczych sklepów decydują o sukcesie całej marki czy też sieci sklepów, dlatego tak duże znaczenie ma organizowanie szkoleń dla działu handlowego. Mają one za zadanie uzmysłowić pracownikom, w jak dużym stopniu wyniki sprzedażowe zależne są od ich codziennej pracy. Bez względu na zajmowane stanowisko. Nie bez powodu tego typu szkolenia odbywają się w miejscu pracy. To właśnie tam jest najwięcej możliwości oddziaływania na klienta w taki sposób, by zachęcić go do zrobienia większych zakupów, niż początkowo planował. Warto zatem uczyć się nowości w środowisku, w którym będziemy naszą wiedzę wdrażać w życie.

W jaki sposób można to osiągnąć? Istnieje kilka podstawowych obszarów, dla których szkolenia w miejscu pracy są szczególnie pożądane.

Właściwe wyeksponowanie towaru

Mowa tutaj nie tylko o zasadzie prawej ręki oraz o ciepłych i chłodnych strefach, ale o wszystkich zasadach i „trickach” merchandisingowych, które w danej branży pozwalają na zmaksymalizowanie uwagi klienta na produkcie. I tak przykładowo po prawej stronie lad bardzo dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie droższych produktów, bądź tez tych znajdujących się w promocji. Istotne jest również odpowiednie oświetlenie oraz sposób układania poszczególnych rodzajów asortymentu na ladzie.

Czystość

Bez względu na to, jakiego typu asortyment znajduje się w sklepie, należy zadbać o to, by był czysty i elegancko wyeksponowany. W przypadku sklepu mięsnego warto, by mięso znajdowało się na tackach, które są maksymalnie zadbane. Wyciekająca krew z mięsiwa wygląda mało estetycznie, poza tym może być siedliskiem bakterii. Zmorą każdego miejsca jest kurz, dlatego tak istotną kwestią jest zadbanie o czystość również pod tym względem. To samo dotyczy szyb w ladach, które powinny być odpowiednio często myte.

Ceny

Ceny znajdujące się na produktach powinny jasno wskazywać za jaką partię towaru klient płaci konkretną stawkę, a także ile kosztuje jego kilogram. W ten właśnie sposób potencjalny klient będzie w stanie wybrać coś, co odpowiada jego budżetowi i oczekiwaniom jakościowym. Jeśli będzie miał trudności w skonfrontowaniu ceny z oczekiwaniami, prawdopodobnie nie dokona zakupu.

Obsługa

Na szkoleniach dla handlowców poruszany jest również temat prawidłowej obsługi klienta. I tak przykładowo po wejściu do sklepu warto jest dać klientowi chwilę na to, by mógł on zapoznać się z asortymentem. Wielu sprzedawców popełnia błąd i już od progu pyta „w czym mogę pomóc?”. W tej sytuacji wiele osób czuje się osaczonych i szybko kończy przeglądanie półek w obawie, że za chwilę ktoś znów ich zaczepi. Warto jest polecać produkty w promocji, a także starać się podawać towar zgodny z oczekiwaniami klienta.

Najważniejsza zasadą handlu jest to że „zadowolony klient wróci”. Na każdym kroku więc należy o tym bezwzględnie pamiętać. Przyjazna obsługa klienta, jak i również możliwość zdobycia towaru, na jakim danemu klientowi najbardziej zależy, to klucz do sukcesu. Szkolenia mają za zadanie ukierunkować działanie sprzedawcy w taki sposób, by jego praca stała się jeszcze bardziej efektywna. Stąd też inwestowanie w szkolenia pracowników, to jednocześnie inwestycja w przyszłe zyski firmy.

O tym co można zyskać dzięki szkoleniom sprzedażowym pisaliśmy także tutaj.

A tutaj przykładowa relacja ze szkolenia dla handlowców.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.