Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Jak przygotować się do negocjacji? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Jak przygotować się do negocjacji?

Przeprowadzenie negocjacji zakończonych sukcesem wiąże się z poznaniem struktury całego procesu. W każdej negocjacji można wyróżnić cztery zasadnicze etapy: przygotowanie, dyskusję, propozycję i transakcję. Każdy z nich posiada określone znaczenie i jest równie ważny. Poznanie i zrozumienie wszystkich wymienionych etapów zagwarantuje dobre podstawy do prowadzenia negocjacji i pozwoli nimi odpowiednio pokierować.

Po co w ogóle się przygotowywać?

Pierwszy etap negocjacji stanowią przygotowania. Osoba prowadząca negocjacje, podchodząca do rozmów bez stosownego przygotowania, przyjmie najpewniej postawę defensywną. Zamiast kierować negocjacjami, będzie jedynie odpierać ataki strony przeciwnej. Dodatkowo, strona, która dostrzeże brak przygotowania przeciwnika, automatycznie poczuje się silniejsza, pewniejsza, co wzmocni przeświadczenie o zasadności własnych żądań. Z tego względu, w okresie przygotowania do negocjacji, osoba odpowiadająca ich prowadzenie, nie powinna upierać się przy obronie swojej pozycji, ani też przybierać agresywnej postawy wobec adwersarza. Kluczowe jest solidne przeanalizowanie własnych słabych i mocnych stron oraz argumentów przeciwnika – tylko wtedy możemy je skutecznie odeprzeć.

Zdefiniuj własne oczekiwania

Negocjacje prowadzi się z założonym odgórnie celami i określonymi rezultatami. Etap przygotowania to czas, gdy należy zdecydować lub ponownie określić jaki wynik mają mieć prowadzone negocjacje. Jednak warto pamiętać, że zaplanowane rezultaty mogą, w trakcie rozmów, ulec zmianie. Druga strona będzie starała się wpłynąć w mniejszym lub większym stopniu na ostateczny wynik. Oznacza to pewną modyfikację początkowo założonych rezultatów. Dodatkowo w przypadku rozpoczęcia negocjacji, gdzie wcześniej osiągnięto pewien poziom porozumienia ze stroną, przyjęte dotąd ustalenia mogą zostać pominięte lub ulec zmianie. Dlatego tak konieczne jest stałe rewidowanie własnego stanowiska.

Uwzględnij wzajemne cele

Prowadząc negocjacje należy mieć na względzie nie tylko własne zamierzenia. Ważne są również oczekiwania przeciwników. Niestety, dostrzeżenie priorytetów wśród założeń drugiej strony może być dosyć trudne – nie zawsze jesteśmy w stanie skutecznie odczytać motywacje adwersarza. W interesie przeciwnika leży ukrycie własnych założeń oraz przekonanie o zasadności własnych celów. Należy pamiętać, że oczekiwanie drugiej strony są na tyle ważne, na ile mogą wpłynąć na realizację naszych własnych założeń. Negocjacje umożliwiają uzyskanie założonych rezultatów na warunkach drugiej strony lub ustalenie wspólnych warunków, dzięki którym każda ze stron osiągnie część założonych rezultatów (kompromis).

Dzięki stosownemu przygotowaniu do prowadzenia negocjacji możliwe jest wykreowanie całego procesu z sukcesem. Odpowiednio wyedukowany negocjator prawidłowo zdefiniuje własne oczekiwania oraz uwzględni wzajemne cele, co jest kluczowe w początkowym etapie negocjacji. Dobre przygotowanie merytoryczne zapewni mocne podstawy do zaplanowania i odbycia kolejnych etapów negocjacji.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.