Jak stworzyć wartościową prezentację?

W ramach świadczonych przez nas usług szkoleniowych, oferujemy również kursy dla przedsiębiorców i ich pracowników, obejmujące zagadnienie tworzenia wartościowych prezentacji. Przekazujemy uczestnikom wiedzę na temat technik i narzędzi, wspierających proces ich kreacji, umiejętności doboru informacji, a także wykształcenia postawy zorientowanej na tworzenie przemyślanych i celowo zaplanowanych prezentacji. Niejednokrotnie stworzenie wartościowej prezentacji zdecyduje o biznesowym sukcesie Twojej firmy!

Dlaczego warto tworzyć prezentacje multimedialne?

Jeszcze kilkanaście lat temu standardem różnego rodzaju wystąpień, był ustny odczyt, spisanego na kartce oświadczenia… i tyle. Z reguły w trakcie takiego występu połowa audytorium zasypiała, a druga połowa, chociaż pozostawała przytomna, nie za bardzo wiedziała, o co chodzi. Przez lata schemat tworzenia wartościowych prezentacji znacząco jednak ewoluował. Dzisiaj nikt nie wyobraża sobie publicznego wystąpienia – czy to gali szkolnej, czy zebrania wspólników spółki, czy konferencji naukowej – bez zastosowania prezentacji multimedialnej. Ta forma pozwala zaciekawić odbiorcę, a dzięki temu łatwiej osiągnąć zamierzony cel prezentacji – na przykład sprzedać produkt, przekonać szefa do określonej koncepcji i tak dalej.

Kreatywność w tworzeniu prezentacji multimedialnych

Najważniejszą cechą, która znacząco wpływa na jakość tworzonych prezentacji, jest kreatywność. Im bardziej “wymyślna” i oryginalna prezentacja, tym większa szansa na sukces. Prezentacje, które są nieszablonowe, łatwiej przyciągają odbiorców. Nie warto zatem przesadzać z ilością tekstu. Lepiej dorzucić ilustracje, grafy, być może stworzyć interesującą animację. To stanowi prawdziwą siłę naszej prezentacji i jest formą łatwiej “przyswajalną” dla odbiorców.

Co powinna zawierać wartościowa prezentacja?

Wartościowa prezentacja powinna składać się ze ściśle określonych części. Przede wszystkim, kluczową rolę pełni tak zwany slajd tytułowy, który zawiera tytuł wystąpienia oraz imię i nazwisko występującego. Jego zadaniem jest stworzenie swoistego “pierwszego wrażenia”, więc warto o niego szczególnie zadbać. Niech ten slajd będzie niczym okładka książki – krótka informacja i rozbudowany projekt graficzny. Poza tym warto postawić na krótki spis treści lub chociażby streszczenie tego, czego można się spodziewać w ramach prezentacji. Prezentację warto urozmaicać anegdotami, historiami, swoistymi przerywnikami, które pozwolą na zainteresowanie słuchacza, nawet gdy mówimy o “suchych” danych liczbowych. Slajdy dobrze jest również konstruować na zasadzie przedstawiania samego sedna danego fragmentu wypowiedzi. Nie należy powtarzać treści przekazywanej ustnie, prezentacja ma ją wzbogacać i dopełniać, a nie dublować. Koncentrujmy się na zasadzie – jeden slajd to jedna myśl.

Szkolenia Warto Szkolić

Wszystkie wyżej wymienione zasady staramy się przekazać uczestnikom naszych kursów. Szkolenia, łączymy z warsztatami praktycznymi, podczas których prezentujemy przydatne narzędzia w procesie tworzenia skutecznych prezentacji. Nowoczesne prezentacje multimedialne to już nie tylko popularny PowerPoint, ale również Prezi, a także różnorodne programy do tworzenia grafiki.

Nasze szkolenia z zakresu sztuki prezentacji:

Skuteczne wystąpienia publiczne. Szkolenie dla firmy z branży informatycznej.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

6 sposobów na przezwyciężenie lęku przed wystąpieniami publicznymi

Prezi – jak stworzyć ciekawą prezentację?

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.