Jak zwiększyć zyski w swoim salonie beauty?


Transkrypcja

Witam Cię bardzo serdecznie. Nazywam się Joanna Mączka, jestem trenerem biznesu Buty. W dzisiejszym filmiku porozmawiamy o zyskach, o zyskach w Twojej firmie, a konkretnie o sytuacji, która dosyć często się zdarza. Na moje szkolenia trafiają osoby, które mówią jak to jest w ogóle możliwe, że mam full klientów, pełen grafik na kolejne miesiące i zero zysku w kieszeni, zero zysków na koniec miesiąca. Widzisz, powodów takiej sytuacji może być bardzo wiele. Najczęściej należy zacząć grzebać tak naprawdę w cenniku to on najczęściej źle skalkulowana. Oczywiście ceny w cenniku za niskie ceny w cenniku mogą być przyczyną właśnie tego, że zyski Ci odpływają. Czasami przyczyną tego, że nie ma wystarczających zysków mogą być zbyt hojnie rozdawane rabaty albo źle skalkulowane promocje, albo promocje, które robisz być może na nierentownych usługach lub produktach. Często błędem jest również to, że koncentrujemy się na sprzedaży. Niski nisko wartościowych usług, czyli tanich usług i tanich produktów i nie mamy umiejętności sprzedaży droższych zabiegów czy droższych usług, usług premium albo usług w pakietach. Warto zwrócić uwagę na tym etapie, że za zyski w Twoim biznesie odpowiadają nie tylko obroty i wysoka sprzedaż, bo to są przeważnie wskaźniki, na których w pierwszej kolejności się koncentrujemy. Za zyski odpowiada bardzo wiele różnych obszarów w Twoim biznesie. Być może nigdy nie oglądałeś czy nie oglądałaś w te obszary, bo po prostu nawet nie wiedziałaś, że to jest bardzo powiązane z tym, czy ostatecznie na koniec miesiąca zarabiasz pieniądze czy nie.

Czyli jeśli zastanawiasz się jak zarabiać więcej pieniędzy, jak mieć więcej pieniędzy na koniec miesiąca, warto zrewidować te kilka obszarów. Podam Tobie teraz tutaj 5 obszarów i zachęcam Ciebie do tego, żebyś ze mną zerknął właśnie w te rewiry. Pierwsza rzecz to jest właśnie Twój cennik. To on w największym stopniu będzie odpowiadał za rentowność, za zyskowność Twoich usług lub Twoich produktów. Często ceny ustalane są. Obserwuję to na co dzień w gabinetach, salonach kosmetycznych. Często ustalane są kompletnie bez większej logiki, a tylko na zasadzie wezmę cenę konkurencji dam 10% więcej lub mniej. Nie jest to w żaden sposób umocowane kondycją czy sytuacją danego biznesu, tylko właśnie ściągamy tą cenę od konkurencji. Czasami cena z kolei jest za wysoka, czyli jest źle wyliczona, co też wpływa negatywnie na popyt, co ostatecznie prowadzi do erozji zysków. Także cennik jest takim miejscem, w który koniecznie musisz zaglądnąć, porównać sobie przede wszystkim różne usługi, różne oferty, które masz na cenniku i zobaczyć, które z nich są rentowne, a które być może nie są w ogóle rentowne. Bo czasami jest tak, że z tej skumulowanej sprzedaży w skali miesiąca są jakieś zyski, ale pewne usługi, pewne produkty, pewne zabiegi jakby uszczupla te zyski. My nawet o tym nie wiemy. Dopiero jak zrobimy taką rzetelną analizę, porównując rentowność poszczególnych usług, będziemy w stanie podjąć decyzję, gdzie trzeba podwyższyć cenę, a gdzie trzeba taką usługę po prostu usunąć i skupić się na tym, co generuje nam pieniądze.

Drugi obszar, który warto zaglądnąć to właśnie promocje. Często jest tak, że dajemy promocje, dajemy rabaty na usługi, które są w ogóle nierentowne, czy na produkty, które są nisko markowe. I wtedy oddajemy tak naprawdę klientom ten rabat po prostu z własnej kieszeni, czyli znów uszczupla my swoje zyski. Tu też naprawdę warto sobie zaglądnąć. Trzeci ważny wskaźnik to koszt pozyskiwania nowych klientów. Czy wiesz, ile kosztuje Ciebie pozyskanie jednego klienta np. z reklamy na Facebooku? Albo jednego klienta z ulotki, którą rozdajesz gdzieś tam w okolicy czy z jakiegokolwiek innego źródła? Gdzie w ogóle wydajesz pieniądze. Ta świadomość właśnie tego, ile kosztuje mnie klient w danym kanale jest bardzo ważna, bo może się okazać, że pozyskuje już klientów bardzo drogą. I znów takie działania marketingowe będą dla Ciebie kompletnie nierentowne. Kolejną rzeczą, do której powinnaś czy powinieneś zajrzeć jest powraca ilość klientów, czyli tak naprawdę wskaźnik lojalności klientów. Ilu klientów z tej bazy Twoich klientów wraca do Ciebie regularnie? Czy jest to 50%? Czy jest to mniej, czy może jest to 80 90% wtedy takiego wyniku. Bardzo Ci oczywiście gratuluję, ale ta powraca. Ilość klientów świadczy oczywiście o tym, jak bardzo zadowoleni ze współpracy z Tobą, jak bardzo zadowoleni są z obsługi, jak bardzo doceniają Twoją markę. No i piąty punkt, do którego zachęcam Cię, żeby zajrzeć.

To jest procent wykorzystania czasu pracy. Przez Twoich pracowników lub przez Ciebie, jeśli prowadzisz działalność indywidualnie. Oznacza to, ile procent z dnia czy z miesiąca pracy jest spędzane faktycznie na fizycznym wykonywaniu pracy, a ile z tego czasu. To są tak zwane wolne przebiegi. Tam też umykają pieniądze i też umykają zyski. Jeżeli ten procent zagospodarowania czasu jest zbyt mały, należy pomyśleć o redukcji personelu. Należy pomyśleć być może o innym zagospodarowaniu tego czasu, bo niezależnie od tego, czy ludzie pracują, czy nie, płacisz przecież za media, za wynajem lokalu i za setkę innych rzeczy, za które po prostu jako właściciel tego biznesu płacisz. Czyli tak warto pamiętać, że za zyski w biznesie odpowiada nie tylko obrót i wysoka sprzedaż. Warto zajrzeć sobie właśnie w obszary związane z budową cennika, z rabatami, jakie rozdajesz klientom, z kosztem, z budżetami, jakie przeznaczasz na pozyskiwanie klientów, gdzie są one efektywne, a gdzie nie powraca ilością klientów i z czasem pracy z zagospodarowaniem czasu pracy Twoich pracowników lub Twojego czasu pracy. Szczegółowo tymi wskaźnikami rentowności zajmujemy się podczas szkolenia z biznesu, na które już teraz bardzo serdecznie Ciebie zapraszam. Mam nadzieję, że spotkamy się i na żywo. Będziemy w stanie zająć się właśnie tym, jak konkretnie u Ciebie w biznesie, jakie kroki podjąć, żeby zostawało Ci na koniec miesiąca i jeszcze więcej zysku. Dziękuję Ci za dziś i zapraszam bardzo serdecznie do kolejnego filmiku.

Proponowane szkolenia na temat biznesu w salonie beauty.

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Nie rezerwuj tego pokoju jeśli... Zdradzamy sekrety z zaplecza hotelarzy!

Transkrypcja Dzień dobry. Dzisiaj opowiem Państwu o sekretach zaplecza zaplecza hotelowego. Oczywiście. Co zrobić, żeby nie zrobić sobie krzywdy przy rezerwowanie pokoju? I teraz jesteśmy w okresie przed wakacyjnym. W związku z tym planujecie Państwo swoje podróże i podzielę się z Państwem swoim doświadczeniem. Jak zrobić rezerwację, żeby się mówiąc kolokwialnie nie naciąć? Zacznijmy od tego, że przeglądamy oczywiście opinia, opinie i zdjęcia w Internecie. I jeżeli mamy…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak prowadzić ZYSKOWNĄ RESTAURACJĘ w trudnych czasach? Paweł Gruba z Hell's Kitchen

Transkrypcja Cześć, jestem Marcin. Witamy na kanale. Warto szkolić. Moim gościem w dniu dzisiejszym jest Paweł Gruba. Witam Cię Marcinie. Witaj, Cześć. Pawła mogliście obejrzeć w poprzednim odcinku. Tam zdecydowanie więcej mogliście się dowiedzieć o Pawle czym się zajmuje i co robi. Ja krótko przedstawię Pawła, że jest ekspertem w dziedzinie gastronomii. Pomaga restauracją właścicielom w tym, by ich biznesy funkcjonowały jak najlepiej, Przynosiły…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Asertywność w pracy - Jak odmówić, gdy ktoś zleca nam dodatkową pracę, a my mamy napięty grafik?

Transkrypcja Cześć! Ja się nazywam Agnieszka Rogowska. Jestem trenerem i na co dzień zajmuję się szkoleniami związanymi ze sprzedażą i szkoleniami związanymi z zarządzaniem. Jestem trenerem praktykiem, bo na co dzień pracuję z tymi zespołami właśnie poprzez warsztaty, szkolenia, ale też coaching i staram się ich wspierać w realizacji ich zadań i celów. Natomiast to, co dzisiaj przygotowałam dla Was, to taki temat związany trochę z zarządzaniem sobą w czasie, trochę taki, żeby tą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.