Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Merchandising sklepu obuwniczego - podstawowe informacje - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Merchandising sklepu obuwniczego - podstawowe informacje

Sklep obuwniczy to bardzo ciekawy pomysł na biznes. Z jednej strony nic nie wskazuje na to, by w najbliższych dziesięcioleciach ludzkość zrezygnowała z kupowania i noszenia butów. Z drugiej jednak należy mieć świadomość tego, jak duże znaczenie dla sprzedawalności ma wygląd sklepowych półek, rozłożenie towaru, jego cena, a także podążanie za modowymi trendami. W jaki sposób można sprawdzić swoją działalność pod tym kątem? Jak powinien wyglądać profesjonalny merchandising sklepu obuwniczego?

Postaw na profesjonalny merchandising sklepu obuwniczego

Na powodzenie biznesu w postaci sklepu obuwniczego wpływ ma bardzo wiele czynników. Lokalizacja, dochody społeczeństwa, rodzaj asortymentu, a nawet sezonowość. Są jednak czynniki, na które mamy wpływ – to na nie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę i sprawić, by po naszej stronie wszystko dążyło do perfekcji. Jednym z obszarów, w którym zwykle można coś poprawić, jest szeroko pojęty merchandising. Odpowiednie działania w tym zakresie są w stanie w stosunkowo krótkim czasie przedłożyć się na konkretne efekty, przekładające się wprost na zwiększenie obrotów w danym sklepie.

Co daje merchandising w branży obuwniczej?

Z całą pewnością analiza merchandisingowa konkretnego sklepu obuwniczego będzie w stanie pokazać niedociągnięcia wynikające z nieodpowiedniej ekspozycji towaru. Jakiego typu błędy mogą znacząco wpływać na zmniejszenie zainteresowania ze strony potencjalnych klientów? Przede wszystkim te dotyczące asortymentu. Obecnie w branży panuje trend wyprzedawania kolekcji z danej pory roku tuż po sezonie. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że nadmierna ekspozycja obuwia letniego podczas deszczowej, a nawet mroźnej jesieni, może doprowadzić do braku zainteresowania asortymentem aktualnie potrzebnym. Zatem nie tylko sezon, ale i konkretna aura na zewnętrz ma znaczenie.

Jak to wszystko pogodzić? O tym opowie Ci specjalista merchandiser. Istotne znaczenie ma również estetyka ekspozycji. Ktoś kiedyś powiedział, że układanie asortymentu po kodzie kolorystycznym to „estetyka idiotów”. My aż tak radykalni nie jesteśmy, bo każdy przypadek trzeba rozważać indywidualnie – znaczenie ma nie tylko kolor i rodzaj obuwia, ale także dostępna przestrzeń i cechy charakterystyczne naszego targetu. Dlatego każdy sklep może rządzić się nieco innymi regułami merchandisingowymi, a jednocześnie każdy z nich może odnosić sukces.

Wtajemniczenie personelu

Jednak nawet najlepiej dobrane reguły merchandisingowe nic nie pomogą, jeśli personel nie będzie wdrożony w ich zasady. To od pracowników zależy wygląd ekspozycji na co dzień, dlatego powinni oni przejść szkolenie, na którym krok po kroku dowiedzą się co i jak należy robić w trakcie dnia, by towar wyglądał tak samo dobrze o godzinie 10:00 jak o 18:00. Na takim szkoleniu poruszane będą różne kwestie, począwszy od rzeczy podstawowych, takich jak utrzymanie czystości, aż po zaawansowane metody marketingu sensorycznego, jeśli takowe znajdą się w wytycznych merchandisera-audytora.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.