Merchandising sklepu obuwniczego - podstawowe informacje

Sklep obuwniczy to bardzo ciekawy pomysł na biznes. Z jednej strony nic nie wskazuje na to, by w najbliższych dziesięcioleciach ludzkość zrezygnowała z kupowania i noszenia butów. Z drugiej jednak należy mieć świadomość tego, jak duże znaczenie dla sprzedawalności ma wygląd sklepowych półek, rozłożenie towaru, jego cena, a także podążanie za modowymi trendami. W jaki sposób można sprawdzić swoją działalność pod tym kątem? Jak powinien wyglądać profesjonalny merchandising sklepu obuwniczego?

Postaw na profesjonalny merchandising sklepu obuwniczego

Na powodzenie biznesu w postaci sklepu obuwniczego wpływ ma bardzo wiele czynników. Lokalizacja, dochody społeczeństwa, rodzaj asortymentu, a nawet sezonowość. Są jednak czynniki, na które mamy wpływ – to na nie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę i sprawić, by po naszej stronie wszystko dążyło do perfekcji. Jednym z obszarów, w którym zwykle można coś poprawić, jest szeroko pojęty merchandising. Odpowiednie działania w tym zakresie są w stanie w stosunkowo krótkim czasie przedłożyć się na konkretne efekty, przekładające się wprost na zwiększenie obrotów w danym sklepie.

Co daje merchandising w branży obuwniczej?

Z całą pewnością analiza merchandisingowa konkretnego sklepu obuwniczego będzie w stanie pokazać niedociągnięcia wynikające z nieodpowiedniej ekspozycji towaru. Jakiego typu błędy mogą znacząco wpływać na zmniejszenie zainteresowania ze strony potencjalnych klientów? Przede wszystkim te dotyczące asortymentu. Obecnie w branży panuje trend wyprzedawania kolekcji z danej pory roku tuż po sezonie. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że nadmierna ekspozycja obuwia letniego podczas deszczowej, a nawet mroźnej jesieni, może doprowadzić do braku zainteresowania asortymentem aktualnie potrzebnym. Zatem nie tylko sezon, ale i konkretna aura na zewnętrz ma znaczenie.

Jak to wszystko pogodzić? O tym opowie Ci specjalista merchandiser. Istotne znaczenie ma również estetyka ekspozycji. Ktoś kiedyś powiedział, że układanie asortymentu po kodzie kolorystycznym to „estetyka idiotów”. My aż tak radykalni nie jesteśmy, bo każdy przypadek trzeba rozważać indywidualnie – znaczenie ma nie tylko kolor i rodzaj obuwia, ale także dostępna przestrzeń i cechy charakterystyczne naszego targetu. Dlatego każdy sklep może rządzić się nieco innymi regułami merchandisingowymi, a jednocześnie każdy z nich może odnosić sukces.

Wtajemniczenie personelu

Jednak nawet najlepiej dobrane reguły merchandisingowe nic nie pomogą, jeśli personel nie będzie wdrożony w ich zasady. To od pracowników zależy wygląd ekspozycji na co dzień, dlatego powinni oni przejść szkolenie, na którym krok po kroku dowiedzą się co i jak należy robić w trakcie dnia, by towar wyglądał tak samo dobrze o godzinie 10:00 jak o 18:00. Na takim szkoleniu poruszane będą różne kwestie, począwszy od rzeczy podstawowych, takich jak utrzymanie czystości, aż po zaawansowane metody marketingu sensorycznego, jeśli takowe znajdą się w wytycznych merchandisera-audytora.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.