Merchandising sklepu obuwniczego - podstawowe informacje

Sklep obuwniczy to bardzo ciekawy pomysł na biznes. Z jednej strony nic nie wskazuje na to, by w najbliższych dziesięcioleciach ludzkość zrezygnowała z kupowania i noszenia butów. Z drugiej jednak należy mieć świadomość tego, jak duże znaczenie dla sprzedawalności ma wygląd sklepowych półek, rozłożenie towaru, jego cena, a także podążanie za modowymi trendami. W jaki sposób można sprawdzić swoją działalność pod tym kątem? Jak powinien wyglądać profesjonalny merchandising sklepu obuwniczego?

Postaw na profesjonalny merchandising sklepu obuwniczego

Na powodzenie biznesu w postaci sklepu obuwniczego wpływ ma bardzo wiele czynników. Lokalizacja, dochody społeczeństwa, rodzaj asortymentu, a nawet sezonowość. Są jednak czynniki, na które mamy wpływ – to na nie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę i sprawić, by po naszej stronie wszystko dążyło do perfekcji. Jednym z obszarów, w którym zwykle można coś poprawić, jest szeroko pojęty merchandising. Odpowiednie działania w tym zakresie są w stanie w stosunkowo krótkim czasie przedłożyć się na konkretne efekty, przekładające się wprost na zwiększenie obrotów w danym sklepie.

Co daje merchandising w branży obuwniczej?

Z całą pewnością analiza merchandisingowa konkretnego sklepu obuwniczego będzie w stanie pokazać niedociągnięcia wynikające z nieodpowiedniej ekspozycji towaru. Jakiego typu błędy mogą znacząco wpływać na zmniejszenie zainteresowania ze strony potencjalnych klientów? Przede wszystkim te dotyczące asortymentu. Obecnie w branży panuje trend wyprzedawania kolekcji z danej pory roku tuż po sezonie. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że nadmierna ekspozycja obuwia letniego podczas deszczowej, a nawet mroźnej jesieni, może doprowadzić do braku zainteresowania asortymentem aktualnie potrzebnym. Zatem nie tylko sezon, ale i konkretna aura na zewnętrz ma znaczenie.

Jak to wszystko pogodzić? O tym opowie Ci specjalista merchandiser. Istotne znaczenie ma również estetyka ekspozycji. Ktoś kiedyś powiedział, że układanie asortymentu po kodzie kolorystycznym to „estetyka idiotów”. My aż tak radykalni nie jesteśmy, bo każdy przypadek trzeba rozważać indywidualnie – znaczenie ma nie tylko kolor i rodzaj obuwia, ale także dostępna przestrzeń i cechy charakterystyczne naszego targetu. Dlatego każdy sklep może rządzić się nieco innymi regułami merchandisingowymi, a jednocześnie każdy z nich może odnosić sukces.

Wtajemniczenie personelu

Jednak nawet najlepiej dobrane reguły merchandisingowe nic nie pomogą, jeśli personel nie będzie wdrożony w ich zasady. To od pracowników zależy wygląd ekspozycji na co dzień, dlatego powinni oni przejść szkolenie, na którym krok po kroku dowiedzą się co i jak należy robić w trakcie dnia, by towar wyglądał tak samo dobrze o godzinie 10:00 jak o 18:00. Na takim szkoleniu poruszane będą różne kwestie, począwszy od rzeczy podstawowych, takich jak utrzymanie czystości, aż po zaawansowane metody marketingu sensorycznego, jeśli takowe znajdą się w wytycznych merchandisera-audytora.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.