Merchandising sklepu obuwniczego - podstawowe informacje

Sklep obuwniczy to bardzo ciekawy pomysł na biznes. Z jednej strony nic nie wskazuje na to, by w najbliższych dziesięcioleciach ludzkość zrezygnowała z kupowania i noszenia butów. Z drugiej jednak należy mieć świadomość tego, jak duże znaczenie dla sprzedawalności ma wygląd sklepowych półek, rozłożenie towaru, jego cena, a także podążanie za modowymi trendami. W jaki sposób można sprawdzić swoją działalność pod tym kątem? Jak powinien wyglądać profesjonalny merchandising sklepu obuwniczego?

Postaw na profesjonalny merchandising sklepu obuwniczego

Na powodzenie biznesu w postaci sklepu obuwniczego wpływ ma bardzo wiele czynników. Lokalizacja, dochody społeczeństwa, rodzaj asortymentu, a nawet sezonowość. Są jednak czynniki, na które mamy wpływ – to na nie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę i sprawić, by po naszej stronie wszystko dążyło do perfekcji. Jednym z obszarów, w którym zwykle można coś poprawić, jest szeroko pojęty merchandising. Odpowiednie działania w tym zakresie są w stanie w stosunkowo krótkim czasie przedłożyć się na konkretne efekty, przekładające się wprost na zwiększenie obrotów w danym sklepie.

Co daje merchandising w branży obuwniczej?

Z całą pewnością analiza merchandisingowa konkretnego sklepu obuwniczego będzie w stanie pokazać niedociągnięcia wynikające z nieodpowiedniej ekspozycji towaru. Jakiego typu błędy mogą znacząco wpływać na zmniejszenie zainteresowania ze strony potencjalnych klientów? Przede wszystkim te dotyczące asortymentu. Obecnie w branży panuje trend wyprzedawania kolekcji z danej pory roku tuż po sezonie. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że nadmierna ekspozycja obuwia letniego podczas deszczowej, a nawet mroźnej jesieni, może doprowadzić do braku zainteresowania asortymentem aktualnie potrzebnym. Zatem nie tylko sezon, ale i konkretna aura na zewnętrz ma znaczenie.

Jak to wszystko pogodzić? O tym opowie Ci specjalista merchandiser. Istotne znaczenie ma również estetyka ekspozycji. Ktoś kiedyś powiedział, że układanie asortymentu po kodzie kolorystycznym to „estetyka idiotów”. My aż tak radykalni nie jesteśmy, bo każdy przypadek trzeba rozważać indywidualnie – znaczenie ma nie tylko kolor i rodzaj obuwia, ale także dostępna przestrzeń i cechy charakterystyczne naszego targetu. Dlatego każdy sklep może rządzić się nieco innymi regułami merchandisingowymi, a jednocześnie każdy z nich może odnosić sukces.

Wtajemniczenie personelu

Jednak nawet najlepiej dobrane reguły merchandisingowe nic nie pomogą, jeśli personel nie będzie wdrożony w ich zasady. To od pracowników zależy wygląd ekspozycji na co dzień, dlatego powinni oni przejść szkolenie, na którym krok po kroku dowiedzą się co i jak należy robić w trakcie dnia, by towar wyglądał tak samo dobrze o godzinie 10:00 jak o 18:00. Na takim szkoleniu poruszane będą różne kwestie, począwszy od rzeczy podstawowych, takich jak utrzymanie czystości, aż po zaawansowane metody marketingu sensorycznego, jeśli takowe znajdą się w wytycznych merchandisera-audytora.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w zespole? - praktyczny przewodnik

Dlaczego warto nauczyć się rozwiązywać konflikty w zespole Rozwiązywanie konfliktów w zespole to nieodłączny element skutecznego zarządzania organizacją. W każdej firmie – niezależnie od branży czy wielkości – pojawiają się różnice zdań, napięcia i sytuacje, które mogą przerodzić się w poważne konflikty. Dlatego coraz więcej menedżerów, liderów i specjalistów HR zadaje sobie pytanie: jak rozwiązywać konflikty, by nie niszczyły relacji, nie wpływały negatywnie na atmosferę pracy i nie obniżały…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.