Opracowanie modelu biznesu

Opracowanie modelu biznesu

Opracowanie modelu biznesowego jest kompetencją niezbędną do tego, aby firma mogła odnieść sukces. Jako lider branży szkoleniowej uczymy tego zagadnienia od podstaw. Uruchamianie działalności bez jego uwzględnienia nie ma żadnego sensu. Przekonaj się, czym jest model biznesu, a także, w jaki sposób firma korzysta na jego dobrym opracowaniu.

Czym jest model biznesu?

Model biznesowy jest dokumentem, który opisuje w jednym miejscu założenia biznesowe nowego przedsięwzięcia. Skupia się on na opisaniu architektury całego rozwiązania. To również zestaw założeń, które dotyczą sposobu, w jaki firma tworzy, dostarcza, a także pozyskuje wartość zarówno dla klientów, jak i dla samej siebie. Opracowanie modelu biznesowego oznacza zatem określenie:

  • kto jest klientem,
  • jak do niego dotrzeć,
  • jak go pozyskać.

Model biznesu porządkuje zatem informacje o produkcie lub usłudze. Pozwala przede wszystkim w prosty sposób pokazać komu i w jaki sposób przedsiębiorstwo będzie sprzedawać produkty. Ważne jest również uwzględnienie informacji, takich jak kluczowe działania w firmie, koszta oraz zasoby. Modele biznesowe można skategoryzować w następujący sposób:

  • B2C (Business to Customer) – przedsiębiorstwa kierują ofertę do klientów indywidualnych,
  • B2B (Business to Business) – firmy kierują swoje towary i usługi do innych przedsiębiorstw,
  • C2C (Customer to Customer) – dochodzi do wymiany dóbr między konsumentami,
  • P2P (Peer to Peer) – wykorzystanie internetu w taki sposób, aby użytkownicy mogli dzielić się plikami bez przesyłania ich na główny serwer,
  • m-commerce (mobile commerce) – handel, który kierowany jest do użytkowników urządzeń mobilnych.

Bardzo rzadko firmy opracowują modele biznesowe w oparciu wyłącznie o jedną kategorię. Opracowanie modelu biznesowego jest bardzo ważne także dla inwestorów. Są oni bowiem zainteresowani konkretnymi modelami. Szybko zorientują się także w sytuacji, gdy projekt został słabo przygotowany.

Długoterminowy plan działania firmy w postaci modelu biznesowego daje przede wszystkim możliwość wygenerowania zysku ze sprzedaży. Opracowanie modelu biznesowego zwiększa szansę przedsiębiorstwa na osiągnięcie sukcesu komercyjnego. Z tego też powodu ważne jest podniesienie kompetencji w tej dziedzinie.

Opracowanie modelu biznesowego — szkolenia

Jako lider branży szkoleniowej w naszym kraju oferujemy również szkolenia z zakresu opracowywania modelów biznesowych. Dzięki nim wszystkie osoby, które ukończyły program szkoleniowy, poznają podstawowe definicje oraz pojęcia, które są związane z modelowaniem biznesu. Uczą się także oceniać oraz wdrażać modele biznesowe. Za sprawą programów szkoleniowych możliwe jest uzyskanie przewagi nad konkurencją w każdej branży.

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu „Akademia Menadżera MMŚP — kompetencje w zakresie cyfryzacji”, w ramach którego można między innymi nauczyć się opracowywać modele biznesowe. Cały program jest dofinansowany, a my jako firma szkoleniowa napiszemy, a także złożymy za Ciebie wniosek.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Współpraca z klientem w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Współpraca z klientem stanowi fundament skutecznego funkcjonowania organizacji w każdej branży. Jest to proces, który wymaga od uczestników nie tylko gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, ale również otwartości na opinie i potrzeby innych. W ramach tego procesu kluczowe jest budowanie wzajemnego zaufania, co przyczynia się do efektywniejszego rozwiązywania problemów i osiągania wspólnych celów. Współpraca w branży produkcyjnej nabiera szczególnego znaczenia, ponieważ bezpośrednio przekłada się na jakość oferowanych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Sztuka prezentacji w firmie zarządzającej projektami – relacja ze szkolenia

Sztuka prezentacji w firmie zarządzającej projektami jest nie tylko wyzwaniem, ale przede wszystkim kluczową umiejętnością, która decyduje o efektywności komunikacji między zespołami, klientami, a także wewnętrznymi i zewnętrznymi interesariuszami. W kontekście dynamicznego świata zarządzania projektami, gdzie decyzje muszą być podejmowane szybko, a informacje przekazywane w sposób jasny i przekonujący, umiejętność skutecznej prezentacji staje się fundamentem sukcesu. Nasze szkolenie dla jednej z firm zarządzających projektami,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Motywowanie zespołu w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Motywowanie zespołu w branży produkcyjnej jest nie tylko wyzwaniem, ale także koniecznością, by osiągać założone cele produkcyjne i utrzymywać wysoką jakość pracy. W obliczu ciągle rosnących wymagań rynkowych, dynamicznego rozwoju technologii oraz zmieniających się oczekiwań pracowników, menedżerowie i liderzy stoją przed zadaniem nieustannego poszukiwania skutecznych metod motywacyjnych. Właściwe podejście do motywacji może znacząco wpłynąć na efektywność pracy, zadowolenie zespołu oraz redukcję absencji…
dowiedz się więcej