Opracowanie modelu biznesu

Opracowanie modelu biznesu

Opracowanie modelu biznesowego jest kompetencją niezbędną do tego, aby firma mogła odnieść sukces. Jako lider branży szkoleniowej uczymy tego zagadnienia od podstaw. Uruchamianie działalności bez jego uwzględnienia nie ma żadnego sensu. Przekonaj się, czym jest model biznesu, a także, w jaki sposób firma korzysta na jego dobrym opracowaniu.

Czym jest model biznesu?

Model biznesowy jest dokumentem, który opisuje w jednym miejscu założenia biznesowe nowego przedsięwzięcia. Skupia się on na opisaniu architektury całego rozwiązania. To również zestaw założeń, które dotyczą sposobu, w jaki firma tworzy, dostarcza, a także pozyskuje wartość zarówno dla klientów, jak i dla samej siebie. Opracowanie modelu biznesowego oznacza zatem określenie:

  • kto jest klientem,
  • jak do niego dotrzeć,
  • jak go pozyskać.

Model biznesu porządkuje zatem informacje o produkcie lub usłudze. Pozwala przede wszystkim w prosty sposób pokazać komu i w jaki sposób przedsiębiorstwo będzie sprzedawać produkty. Ważne jest również uwzględnienie informacji, takich jak kluczowe działania w firmie, koszta oraz zasoby. Modele biznesowe można skategoryzować w następujący sposób:

  • B2C (Business to Customer) – przedsiębiorstwa kierują ofertę do klientów indywidualnych,
  • B2B (Business to Business) – firmy kierują swoje towary i usługi do innych przedsiębiorstw,
  • C2C (Customer to Customer) – dochodzi do wymiany dóbr między konsumentami,
  • P2P (Peer to Peer) – wykorzystanie internetu w taki sposób, aby użytkownicy mogli dzielić się plikami bez przesyłania ich na główny serwer,
  • m-commerce (mobile commerce) – handel, który kierowany jest do użytkowników urządzeń mobilnych.

Bardzo rzadko firmy opracowują modele biznesowe w oparciu wyłącznie o jedną kategorię. Opracowanie modelu biznesowego jest bardzo ważne także dla inwestorów. Są oni bowiem zainteresowani konkretnymi modelami. Szybko zorientują się także w sytuacji, gdy projekt został słabo przygotowany.

Długoterminowy plan działania firmy w postaci modelu biznesowego daje przede wszystkim możliwość wygenerowania zysku ze sprzedaży. Opracowanie modelu biznesowego zwiększa szansę przedsiębiorstwa na osiągnięcie sukcesu komercyjnego. Z tego też powodu ważne jest podniesienie kompetencji w tej dziedzinie.

Opracowanie modelu biznesowego — szkolenia

Jako lider branży szkoleniowej w naszym kraju oferujemy również szkolenia z zakresu opracowywania modelów biznesowych. Dzięki nim wszystkie osoby, które ukończyły program szkoleniowy, poznają podstawowe definicje oraz pojęcia, które są związane z modelowaniem biznesu. Uczą się także oceniać oraz wdrażać modele biznesowe. Za sprawą programów szkoleniowych możliwe jest uzyskanie przewagi nad konkurencją w każdej branży.

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu „Akademia Menadżera MMŚP — kompetencje w zakresie cyfryzacji”, w ramach którego można między innymi nauczyć się opracowywać modele biznesowe. Cały program jest dofinansowany, a my jako firma szkoleniowa napiszemy, a także złożymy za Ciebie wniosek.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.