Najważniejsze zasady RODO dla sklepów. Szkolenia dla sklepu “Czwórka”

Ostatnio mieliśmy przyjemność poprowadzić kolejne z serii szkoleń dla sklepu spożywczego Czwórka” w Dobroniu (województwo łódzkie), “Najważniejsze zasady RODO dla sklepów”. Poprzednie były szkoleniami typowo sprzedażowymi (radzenie sobie z trudnym klientem, zarządzanie asortymentem), natomiast tym razem realizowaliśmy szkolenie w zakresie przetwarzania danych osobowych. Szkolenia odbywały się w siedzibie firmy, gdzie przeszkoliliśmy dwie grupy pracowników; w sumie 10 osób. Wszyscy są pracownikami sklepu, zatrudnionymi zarówno w menedżmencie, jak i na stanowiskach bezpośredniego kontaktu z klientami.

Cele szkolenia

Kontrahenci, klienci i pracownicy – dla każdej z tych grup mamy do czynienia z innym zestawem danych osobowych. W trakcie szkolenia uczyliśmy się, jak rozpoznawać rodzaje danych osobowych, z którymi mamy do czynienia oraz sposobów sprawnego zarządzania nimi. Jak wiemy już na podstawie wysokości kar nałożonych w zeszłym roku, kary za nieprzestrzeganie RODO z łatwością mogą zrujnować wieloletni dorobek firmy. Dlatego właśnie każdy właściciel sklepu powinien odbyć szkolenie w zakresie tych regulacji i poznać najważniejsze zasady RODO dla sklepów stacjonarnych.

Przebieg szkolenia

Spotkanie przebiegło bez zakłóceń. Uczestnicy mieli bardzo pozytywny stosunek do szkolenia, co uwidaczniało się dużą ilością pytań. Szkolenia podzielone były na dwie części. W pierwszej trener przeprowadził wykład wsparty prezentacjami multimedialnymi. W drugiej przekazał przygotowaną wcześniej dla sklepu dokumentację wymaganą przez RODO. Wspólnie z uczestnikami omówił i przedstawił zasady funkcjonowania oraz przeprowadził kilka ćwiczeń pomagających wdrożyć RODO w codziennej pracy sklepu. Zdaniem uczestników najbardziej przydatnymi elementami okazały się ćwiczenia praktyczne dotyczące:

  • generowania czynności przetwarzania,
  • tworzenia klauzul informacyjnych do przygotowanych czynności przetwarzania.

Rezultaty szkolenia

W efekcie szkolenia uczestnicy poznali najważniejsze zasady RODO dla sklepów. Przede wszystkim nabyli kompetencje bezpiecznego i zgodnego z wymaganiami prawnymi przetwarzania danych osobowych.  Nauczyli się również rozpoznawać i charakteryzować dane osobowe. Dzięki temu potrafią już samodzielnie dopasować odpowiednie dokumenty dotyczące ochrony danych do większości sytuacji codziennej pracy. Serdecznie dziękujemy pracownikom sklepu „Czwórka” w Dobroniu za udział w szkoleniu, a wszystkich Państwa zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach RODO.

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak wspierać rozwój pracowników w obszarze logistyki? Przewodnik po kluczowych szkoleniach

Rozwój kompetencji w obszarze logistyki jako motor przewagi konkurencyjnej Przez dekady logistyka była postrzegana jako dziedzina precyzyjnych schematów i powtarzalnych procesów, gdzie kluczem do sukcesu była optymalizacja i standaryzacja. Dziś, w erze nieustannych zakłóceń, gwałtownych zmian rynkowych i rosnącej presji na elastyczność, samo trzymanie się procedur przestaje wystarczać. Prawdziwą przewagę konkurencyjną budują zespoły, które potrafią myśleć nieszablonowo, adaptować…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.