Najważniejsze zasady RODO dla sklepów. Szkolenia dla sklepu “Czwórka”

Ostatnio mieliśmy przyjemność poprowadzić kolejne z serii szkoleń dla sklepu spożywczego Czwórka” w Dobroniu (województwo łódzkie), “Najważniejsze zasady RODO dla sklepów”. Poprzednie były szkoleniami typowo sprzedażowymi (radzenie sobie z trudnym klientem, zarządzanie asortymentem), natomiast tym razem realizowaliśmy szkolenie w zakresie przetwarzania danych osobowych. Szkolenia odbywały się w siedzibie firmy, gdzie przeszkoliliśmy dwie grupy pracowników; w sumie 10 osób. Wszyscy są pracownikami sklepu, zatrudnionymi zarówno w menedżmencie, jak i na stanowiskach bezpośredniego kontaktu z klientami.

Cele szkolenia

Kontrahenci, klienci i pracownicy – dla każdej z tych grup mamy do czynienia z innym zestawem danych osobowych. W trakcie szkolenia uczyliśmy się, jak rozpoznawać rodzaje danych osobowych, z którymi mamy do czynienia oraz sposobów sprawnego zarządzania nimi. Jak wiemy już na podstawie wysokości kar nałożonych w zeszłym roku, kary za nieprzestrzeganie RODO z łatwością mogą zrujnować wieloletni dorobek firmy. Dlatego właśnie każdy właściciel sklepu powinien odbyć szkolenie w zakresie tych regulacji i poznać najważniejsze zasady RODO dla sklepów stacjonarnych.

Przebieg szkolenia

Spotkanie przebiegło bez zakłóceń. Uczestnicy mieli bardzo pozytywny stosunek do szkolenia, co uwidaczniało się dużą ilością pytań. Szkolenia podzielone były na dwie części. W pierwszej trener przeprowadził wykład wsparty prezentacjami multimedialnymi. W drugiej przekazał przygotowaną wcześniej dla sklepu dokumentację wymaganą przez RODO. Wspólnie z uczestnikami omówił i przedstawił zasady funkcjonowania oraz przeprowadził kilka ćwiczeń pomagających wdrożyć RODO w codziennej pracy sklepu. Zdaniem uczestników najbardziej przydatnymi elementami okazały się ćwiczenia praktyczne dotyczące:

  • generowania czynności przetwarzania,
  • tworzenia klauzul informacyjnych do przygotowanych czynności przetwarzania.

Rezultaty szkolenia

W efekcie szkolenia uczestnicy poznali najważniejsze zasady RODO dla sklepów. Przede wszystkim nabyli kompetencje bezpiecznego i zgodnego z wymaganiami prawnymi przetwarzania danych osobowych.  Nauczyli się również rozpoznawać i charakteryzować dane osobowe. Dzięki temu potrafią już samodzielnie dopasować odpowiednie dokumenty dotyczące ochrony danych do większości sytuacji codziennej pracy. Serdecznie dziękujemy pracownikom sklepu „Czwórka” w Dobroniu za udział w szkoleniu, a wszystkich Państwa zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach RODO.

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.