Najważniejsze zasady RODO dla sklepów. Szkolenia dla sklepu “Czwórka”

Ostatnio mieliśmy przyjemność poprowadzić kolejne z serii szkoleń dla sklepu spożywczego Czwórka” w Dobroniu (województwo łódzkie), “Najważniejsze zasady RODO dla sklepów”. Poprzednie były szkoleniami typowo sprzedażowymi (radzenie sobie z trudnym klientem, zarządzanie asortymentem), natomiast tym razem realizowaliśmy szkolenie w zakresie przetwarzania danych osobowych. Szkolenia odbywały się w siedzibie firmy, gdzie przeszkoliliśmy dwie grupy pracowników; w sumie 10 osób. Wszyscy są pracownikami sklepu, zatrudnionymi zarówno w menedżmencie, jak i na stanowiskach bezpośredniego kontaktu z klientami.

Cele szkolenia

Kontrahenci, klienci i pracownicy – dla każdej z tych grup mamy do czynienia z innym zestawem danych osobowych. W trakcie szkolenia uczyliśmy się, jak rozpoznawać rodzaje danych osobowych, z którymi mamy do czynienia oraz sposobów sprawnego zarządzania nimi. Jak wiemy już na podstawie wysokości kar nałożonych w zeszłym roku, kary za nieprzestrzeganie RODO z łatwością mogą zrujnować wieloletni dorobek firmy. Dlatego właśnie każdy właściciel sklepu powinien odbyć szkolenie w zakresie tych regulacji i poznać najważniejsze zasady RODO dla sklepów stacjonarnych.

Przebieg szkolenia

Spotkanie przebiegło bez zakłóceń. Uczestnicy mieli bardzo pozytywny stosunek do szkolenia, co uwidaczniało się dużą ilością pytań. Szkolenia podzielone były na dwie części. W pierwszej trener przeprowadził wykład wsparty prezentacjami multimedialnymi. W drugiej przekazał przygotowaną wcześniej dla sklepu dokumentację wymaganą przez RODO. Wspólnie z uczestnikami omówił i przedstawił zasady funkcjonowania oraz przeprowadził kilka ćwiczeń pomagających wdrożyć RODO w codziennej pracy sklepu. Zdaniem uczestników najbardziej przydatnymi elementami okazały się ćwiczenia praktyczne dotyczące:

  • generowania czynności przetwarzania,
  • tworzenia klauzul informacyjnych do przygotowanych czynności przetwarzania.

Rezultaty szkolenia

W efekcie szkolenia uczestnicy poznali najważniejsze zasady RODO dla sklepów. Przede wszystkim nabyli kompetencje bezpiecznego i zgodnego z wymaganiami prawnymi przetwarzania danych osobowych.  Nauczyli się również rozpoznawać i charakteryzować dane osobowe. Dzięki temu potrafią już samodzielnie dopasować odpowiednie dokumenty dotyczące ochrony danych do większości sytuacji codziennej pracy. Serdecznie dziękujemy pracownikom sklepu „Czwórka” w Dobroniu za udział w szkoleniu, a wszystkich Państwa zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach RODO.

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Marketing cyfrowy w branży wędliniarskiej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w branży wędliniarskiej – relacja ze szkolenia Branża wędliniarska, choć korzystająca z tradycji sięgających wieków, nie unika wpływu nowoczesnego, cyfrowego świata. Zmieniające się trendy konsumenckie, rosnąca konkurencja i dynamiczne otoczenie biznesowe wymagają od producentów wędlin elastyczności i nowoczesnych rozwiązań. W takim kontekście marketing cyfrowy staje się nieodzownym narzędziem, pozwalającym na przetrwanie i rozwój wędliniarni w erze digitalizacji. Z naszych usług skorzystała firma,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej stanowi kluczowy element skutecznego funkcjonowania i konkurencyjności w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym. Firmy produkcyjne, niezależnie od swojej wielkości, często zmierzyć się muszą z różnorodnymi projektami, takimi jak wdrażanie nowych produktów, optymalizacja procesów produkcyjnych czy też dostosowywanie się do zmieniających się regulacji i standardów. Sukces w tych przedsięwzięciach zależy w dużej mierze od umiejętności…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

AI w sprzedaży – relacja ze szkolenia

AI w sprzedaży – relacja ze szkolenia W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, w którym konkurencja stale rośnie, przedsiębiorstwa muszą wykorzystać nowoczesne narzędzia i technologie, aby odnieść sukces. Jednym z najważniejszych aspektów, którym należy poświęcić uwagę, jest skuteczność procesów sprzedażowych. W tym kontekście sztuczna inteligencja (AI) staje się kluczowym elementem transformacji biznesowej, pozwalając firmom osiągnąć wyższy poziom personalizacji.…
dowiedz się więcej