Notyfikacje web push – dlaczego warto je wykorzystać?

Notyfikacje web push to nowoczesna forma marketingu internetowego, która dostępna jest na rynku od 2015 roku. Przyczyną jej powstania były efekty badań nad ludzką koncentracją. Jak podaje portal BBC, w ciągu 17 lat jej średni czas spadł do 8 sekund. Tak krótki czas uwagi wymagał wprowadzenia skutecznych i innowacyjnych metod, które w 100% są w stanie go wykorzystać. Tym sposobem okazały się powiadomienia web push. Głównym zadaniem tej skróconej formy przekazu jest wzbudzenie ciekawości i zachęcenie do odwiedzin naszej strony.

Czym są powiadomienia web push?

Powiadomienia web push to małe, prostokątne okienka pojawiające się w rogu ekranu. Składają się z grafiki, tytułu i właściwej treści. Ich celem jest informowanie odbiorców o nowościach, które właśnie pojawiły się na naszej stronie. Mogą to być informacje o rabatach, nowej kolekcji ubrań czy ciekawej ofercie nieruchomości – wszystko zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Największą zaletą notyfikacji jest to, że pojawiają się nawet wówczas, gdy odbiorca ma wyłączoną przeglądarkę. Umożliwia to dotarcie do większej liczby użytkowników, w porównaniu do mailingu.

Jak dokładnie działa ta technologia?

Web push monitoruje zachowania odbiorców w czasie rzeczywistym i umożliwia dostosowanie właściwiej oferty zgodnie z ich upodobaniami. Zaletą niektórych platform web push jest brak pośrednika w postaci One Signal, który zastrzega sobie prawo do sprzedaży danych osobowych osobom trzecim. W związku z tym użytkownicy aplikacji i ich klienci mogą czuć się bezpieczni. Web push nie wykorzystuje także plików cookies. W jaki więc sposób identyfikuje swoich odbiorców? Poprzez przeglądarkę, z której korzystają. Mogą oni też w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania tych wiadomości.

Najciekawsze funkcje

Oprócz śledzenia zachowań odbiorców, wiele platform oferuje tzw. marketing automation. To nic innego jak zautomatyzowane scenariusze działania. Dzięki nim użytkownicy mogą np. tworzyć spersonalizowane wiadomości, segmentować odbiorców za pomocą funkcji „tagowania”, wysyłać przypomnienia po dłuższej nieobecności bądź informować klientów o porzuconym koszyku i umożliwić im dokończenie zakupów zaledwie jednym kliknięciem. Tak rozbudowane formy działania umożliwiają szybsze budowanie bazy klientów nawet pięciokrotnie!

Gdzie można wykorzystać web push?

Ta przełomowa forma internetowego marketingu może być wykorzystana wszędzie, gdzie tylko przedsiębiorca chce zachować stały kontakt z klientem. Może to być branża e-commerce, jak i portal edukacyjny. W przypadku sprzedaży pomaga generować większe zyski, przez chociażby cross selling, natomiast poradniki mogą informować swoich czytelników o najnowszych artykułach.

Korzyści nowej technologii

Web push to niezwykle skuteczne rozwiązanie. W przeciwieństwie do tradycyjnych form, stworzenie kampanii zajmuje tylko kilka chwil, a ryzyko trafienia do spamu wynosi 0%. Natomiast sam proces pojawienia się okienka wywołuje w odbiorcy natychmiastowe podjęcie decyzji o tym, czy kliknąć w przedstawioną ofertę. Właściwie skomponowane powiadomienie zwiększa wskaźnik kliknięć aż o 20%.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.