Podstawowe potrzeby Klientów

Wiele można mówić i pisać o potrzebach Klientów. Jedno słowo opisuje najpełniej podejście do Klienta, jest to PROFESJONALIZM. Objawia się on w zrozumieniu i zaspokojeniu potrzeb Klienta w taki sposób, aby zechciał do nas powrócić i polecić nasze usługi innym.

Podstawowe typy potrzeb klienta

Potrzeby merytoryczne – czyli to z czym Klient zwraca się do nas. Konkretna sprawa, która wymaga załatwienia (kupienie produktu, otrzymanie oferty, rozpatrzenie reklamacji). Zaspokojenie tych potrzeb polega na załatwieniu sprawy, z którą zjawił się u nas Klient.

Potrzeby proceduralne – są związane z czasem i formą obsługi. Każdemu Klientowi zależy, aby jego sprawa była załatwiona jak najszybciej i przy jak najmniejszej liczbie formalności. Zaspokojenie tych potrzeb to szybka, sprawna i miła obsługa.

Potrzeby psychologiczne – każdy Klient ma szereg potrzeb związanych z własną osobowością i emocjami (potrzeba szacunku, bycia docenionym, akceptowanym, zrozumianym). Często Klient, który z nami się kontaktuje nie zdaje sobie sprawy, z jakimi potrzebami psychologicznymi się do nas zwraca. Naszym zadaniem jest zatem dotarcie to jego potrzeb i zaspokojenie ich w miarę możliwości.

Najważniejsze potrzeby klientów, które należy zaspokoić przez profesjonalną obsługę

Rzetelność – klient oczekuje, że otrzyma świeży i smaczny towar, w takiej ilości, jakiej sobie życzy, niechby to miał być jeden plasterek.

Odpowiedzialność – przyjmowanie reklamacji, dotrzymywanie terminów, przychodzenie na spotkanie o umówionej porze, uprzedzanie o zmianach w terminach i jakości usług

Niezawodność – wiedza pracowników na temat świadczonych usług, zaufanie klienta

Empatia – to w jaki sposób dbasz o klienta, jak go słuchasz, traktujesz, ile okazujesz mu sympatii, odpowiednie komunikowanie się z klientem. Należy pokazać że zależy ci na kliencie

Wygląd personelu i przedmiotów – środowisko w którym obsługiwany jest klient, wrażenie jakie wywiera miejsce obsługi klienta, ubranie sprzedawców

Szybkość – obsłużenie klienta w najszybszym możliwie czasie lub poświęcenie mu tyle uwagi ile potrzeba

Szacunek i grzeczność – klient z racji swojej pozycji, w strategii wielu firm jest kimś, od kogo zależy istnienie lub zniknięcie firmy z rynku. Niedociągnięcia w tej materii są niedopuszczalne.

Poczucie bycia ważnym – prawie każdy będąc obsługiwanym, korzystając z jakiejkolwiek usługi chce choć przez chwilę poczuć się kimś wyjątkowym. Warto dać swoim klientom taką satysfakcję z bycia doskonale zrozumianym, wysłuchanym i obsłużonym.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.