Podstawowe techniki sprzedaży

W dobie olbrzymiej konkurencji w handlu, znajomość odpowiednich technik sprzedaży jest właściwie niezbędna. Wiedza, jak wywrzeć wpływ na klienta i zmotywować go do zakupu, jest kluczem do sukcesu sklepu. Na szkolenia sprzedażowe firmy z całego świata wydają miliony, jest to przecież najważniejszy element ich działalności. Dobre szkolenie nawet z przeciętnego handlowca może zrobić lidera sprzedaży. O technikach finalizacji sprzedaży pialiśmy tutaj.

Techniki sprzedaży – podstawowe zasady

Z pewnością każdy z nas spotkał na swojej drodze człowieka, który potrafiłby sprzedać nam kamienie z pola i wmówić, że to interes życia. Zdarza się, że taka osoba ma wrodzone predyspozycje do handlu, ale najczęściej jej umiejętności sprzedażowe to po prostu efekt pracy nad sobą i szkoleń. Każdy może być świetnym sprzedawcą – niektórzy po prostu potrzebują większej ilości ćwiczeń. Istnieje kilka najpopularniejszych technik, których stosowanie z pewnością poprawi wyniki handlowe firmy. Do najważniejszych z nich należą te wskazane poniżej.

  • Zasada dowodów słuszności – założeniem tej techniki jest przeświadczenie, że ludzie uważają za dobre i słuszne to, co mówią inni. W rozmowie z klientem używaj więc sformułowań: „ten produkt jest u nas najbardziej popularny, kupiło go już kilkaset osób” kub „kupujący najchętniej wybierają ten model” . Zasugerujesz klientowi, że skoro tyle osób kupuje daną rzecz, to musi być dobra.
  • „Drzwiami w twarz” – ta zasada opiera się na zaproponowaniu klientowi bardzo drogiego produktu po to, by potem móc zaproponować tańszy (a często posiadający zbliżone parametry), który w jego oczach wypadnie o wiele korzystniej.
  • Zasada niedostępności – ta technika opiera się na założeniu, że ludzie najbardziej pożądają tego, co dla nich niedostępne. Warto więc w trakcie rozmowy z klientem wspomnieć, że mamy ostatnią sztukę danego produktu, przez dłuższy czas nie będzie już dostępny, albo cena niedługo drastycznie wzrośnie.
  • Zasada niskiej piłki – polega na przedstawieniu klientowi niezwykle atrakcyjnej oferty, która sprawi, że zainteresuje się nią. W toku dalszej rozmowy powoli należy odkrywać dodatkowe koszty i kruczki, licząc na to, że klient tak bardzo oswoił się z myślą o zakupie, iż już się nie wycofa.
  • Zasada autorytetu – badania dowodzą, że ludzie bardziej ufają i wierzą osobom, które są dla nich w jakiejś dziedzinie autorytetem. Należy więc zadbać, by sprzedawca wyglądał profesjonalnie. Jego wygląd i kompetencje mają sprawić, że kupujący uzna go za autorytet i będzie chętnie słuchał jego rad.

Technik sprzedażowych jest oczywiście znacznie więcej, dlatego pracodawcy tak często korzystają ze szkoleń dla swoich przedstawicieli. Dobry handlowiec wie kiedy i jak stosować daną zasadę, a to szybko przekłada się na wyniki finansowe firmy.

Szkolenia z Warto Szkolić

Nasze wybrane realizacje szkoleń w zakresie technik sprzedaży:

Skuteczne techniki sprzedaży w branży HoReCa

Szkolenie dla firmy Blick Punkt. „Profesjonalna obsługa klienta (w tym trudnego) i techniki sprzedaży”

Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak wspierać rozwój pracowników w obszarze logistyki? Przewodnik po kluczowych szkoleniach

Rozwój kompetencji w obszarze logistyki jako motor przewagi konkurencyjnej Przez dekady logistyka była postrzegana jako dziedzina precyzyjnych schematów i powtarzalnych procesów, gdzie kluczem do sukcesu była optymalizacja i standaryzacja. Dziś, w erze nieustannych zakłóceń, gwałtownych zmian rynkowych i rosnącej presji na elastyczność, samo trzymanie się procedur przestaje wystarczać. Prawdziwą przewagę konkurencyjną budują zespoły, które potrafią myśleć nieszablonowo, adaptować…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.