Podstawowe techniki sprzedaży

W dobie olbrzymiej konkurencji w handlu, znajomość odpowiednich technik sprzedaży jest właściwie niezbędna. Wiedza, jak wywrzeć wpływ na klienta i zmotywować go do zakupu, jest kluczem do sukcesu sklepu. Na szkolenia sprzedażowe firmy z całego świata wydają miliony, jest to przecież najważniejszy element ich działalności. Dobre szkolenie nawet z przeciętnego handlowca może zrobić lidera sprzedaży. O technikach finalizacji sprzedaży pialiśmy tutaj.

Techniki sprzedaży – podstawowe zasady

Z pewnością każdy z nas spotkał na swojej drodze człowieka, który potrafiłby sprzedać nam kamienie z pola i wmówić, że to interes życia. Zdarza się, że taka osoba ma wrodzone predyspozycje do handlu, ale najczęściej jej umiejętności sprzedażowe to po prostu efekt pracy nad sobą i szkoleń. Każdy może być świetnym sprzedawcą – niektórzy po prostu potrzebują większej ilości ćwiczeń. Istnieje kilka najpopularniejszych technik, których stosowanie z pewnością poprawi wyniki handlowe firmy. Do najważniejszych z nich należą te wskazane poniżej.

  • Zasada dowodów słuszności – założeniem tej techniki jest przeświadczenie, że ludzie uważają za dobre i słuszne to, co mówią inni. W rozmowie z klientem używaj więc sformułowań: „ten produkt jest u nas najbardziej popularny, kupiło go już kilkaset osób” kub „kupujący najchętniej wybierają ten model” . Zasugerujesz klientowi, że skoro tyle osób kupuje daną rzecz, to musi być dobra.
  • „Drzwiami w twarz” – ta zasada opiera się na zaproponowaniu klientowi bardzo drogiego produktu po to, by potem móc zaproponować tańszy (a często posiadający zbliżone parametry), który w jego oczach wypadnie o wiele korzystniej.
  • Zasada niedostępności – ta technika opiera się na założeniu, że ludzie najbardziej pożądają tego, co dla nich niedostępne. Warto więc w trakcie rozmowy z klientem wspomnieć, że mamy ostatnią sztukę danego produktu, przez dłuższy czas nie będzie już dostępny, albo cena niedługo drastycznie wzrośnie.
  • Zasada niskiej piłki – polega na przedstawieniu klientowi niezwykle atrakcyjnej oferty, która sprawi, że zainteresuje się nią. W toku dalszej rozmowy powoli należy odkrywać dodatkowe koszty i kruczki, licząc na to, że klient tak bardzo oswoił się z myślą o zakupie, iż już się nie wycofa.
  • Zasada autorytetu – badania dowodzą, że ludzie bardziej ufają i wierzą osobom, które są dla nich w jakiejś dziedzinie autorytetem. Należy więc zadbać, by sprzedawca wyglądał profesjonalnie. Jego wygląd i kompetencje mają sprawić, że kupujący uzna go za autorytet i będzie chętnie słuchał jego rad.

Technik sprzedażowych jest oczywiście znacznie więcej, dlatego pracodawcy tak często korzystają ze szkoleń dla swoich przedstawicieli. Dobry handlowiec wie kiedy i jak stosować daną zasadę, a to szybko przekłada się na wyniki finansowe firmy.

Szkolenia z Warto Szkolić

Nasze wybrane realizacje szkoleń w zakresie technik sprzedaży:

Skuteczne techniki sprzedaży w branży HoReCa

Szkolenie dla firmy Blick Punkt. „Profesjonalna obsługa klienta (w tym trudnego) i techniki sprzedaży”

Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie finansami w biurze rachunkowym – relacja ze szkolenia

Współczesny rynek usług rachunkowych i księgowych jest niezwykle konkurencyjny i dynamiczny. Biura rachunkowe stanowią kluczowy filar wsparcia dla przedsiębiorców i organizacji w zakresie prowadzenia spraw finansowych. Dla klientów, biuro rachunkowe jest często zaufanym partnerem, który dba o poprawność rachunkowości, pomaga w rozliczeniach podatkowych i oferuje cenne doradztwo finansowe. Dla właścicieli biur rachunkowych, prowadzenie tego typu działalności wiąże się z zarządzaniem wieloma aspektami…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Sprzedaż i negocjacje w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Branża produkcyjna stanowi serce wielu gospodarek na całym świecie. To tutaj rodzą się produkty i usługi, które kształtują naszą codzienność i wpływają na rozwój społeczeństw. Jednak sukces w tej branży nie polega jedynie na produkcji doskonałych wyrobów. Kluczowym elementem jest także umiejętność skutecznej sprzedaży i negocjacji. W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, przedsiębiorstwa produkcyjne muszą nie tylko tworzyć wysokiej jakości produkty,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Podstawy CzatuGPT dla firmy produkcyjnej – relacja ze szkolenia

W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii, każda firma stojąca na froncie innowacji poszukuje nowych sposobów na zwiększenie swojej efektywności i konkurencyjności. Jednym z kluczowych narzędzi, które ostatnimi czasy zyskały na znaczeniu w środowisku biznesowym, jest CzatGPT. Zaawansowany system oparty na sztucznej inteligencji, stworzony przez OpenAI. W kontekście przemysłu produkcyjnego, gdzie precyzja, szybkość i innowacyjność są niezbędne, CzatGPT otwiera drzwi do nowych możliwości.…
dowiedz się więcej