Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Podstawowe techniki sprzedaży - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Podstawowe techniki sprzedaży

W dobie olbrzymiej konkurencji w handlu, znajomość odpowiednich technik sprzedaży jest właściwie niezbędna. Wiedza, jak wywrzeć wpływ na klienta i zmotywować go do zakupu, jest kluczem do sukcesu sklepu. Na szkolenia sprzedażowe firmy z całego świata wydają miliony, jest to przecież najważniejszy element ich działalności. Dobre szkolenie nawet z przeciętnego handlowca może zrobić lidera sprzedaży. O technikach finalizacji sprzedaży pialiśmy tutaj.

Techniki sprzedaży – podstawowe zasady

Z pewnością każdy z nas spotkał na swojej drodze człowieka, który potrafiłby sprzedać nam kamienie z pola i wmówić, że to interes życia. Zdarza się, że taka osoba ma wrodzone predyspozycje do handlu, ale najczęściej jej umiejętności sprzedażowe to po prostu efekt pracy nad sobą i szkoleń. Każdy może być świetnym sprzedawcą – niektórzy po prostu potrzebują większej ilości ćwiczeń. Istnieje kilka najpopularniejszych technik, których stosowanie z pewnością poprawi wyniki handlowe firmy. Do najważniejszych z nich należą te wskazane poniżej.

  • Zasada dowodów słuszności – założeniem tej techniki jest przeświadczenie, że ludzie uważają za dobre i słuszne to, co mówią inni. W rozmowie z klientem używaj więc sformułowań: „ten produkt jest u nas najbardziej popularny, kupiło go już kilkaset osób” kub „kupujący najchętniej wybierają ten model” . Zasugerujesz klientowi, że skoro tyle osób kupuje daną rzecz, to musi być dobra.
  • „Drzwiami w twarz” – ta zasada opiera się na zaproponowaniu klientowi bardzo drogiego produktu po to, by potem móc zaproponować tańszy (a często posiadający zbliżone parametry), który w jego oczach wypadnie o wiele korzystniej.
  • Zasada niedostępności – ta technika opiera się na założeniu, że ludzie najbardziej pożądają tego, co dla nich niedostępne. Warto więc w trakcie rozmowy z klientem wspomnieć, że mamy ostatnią sztukę danego produktu, przez dłuższy czas nie będzie już dostępny, albo cena niedługo drastycznie wzrośnie.
  • Zasada niskiej piłki – polega na przedstawieniu klientowi niezwykle atrakcyjnej oferty, która sprawi, że zainteresuje się nią. W toku dalszej rozmowy powoli należy odkrywać dodatkowe koszty i kruczki, licząc na to, że klient tak bardzo oswoił się z myślą o zakupie, iż już się nie wycofa.
  • Zasada autorytetu – badania dowodzą, że ludzie bardziej ufają i wierzą osobom, które są dla nich w jakiejś dziedzinie autorytetem. Należy więc zadbać, by sprzedawca wyglądał profesjonalnie. Jego wygląd i kompetencje mają sprawić, że kupujący uzna go za autorytet i będzie chętnie słuchał jego rad.

Technik sprzedażowych jest oczywiście znacznie więcej, dlatego pracodawcy tak często korzystają ze szkoleń dla swoich przedstawicieli. Dobry handlowiec wie kiedy i jak stosować daną zasadę, a to szybko przekłada się na wyniki finansowe firmy.

Szkolenia z Warto Szkolić

Nasze wybrane realizacje szkoleń w zakresie technik sprzedaży:

Skuteczne techniki sprzedaży w branży HoReCa

Szkolenie dla firmy Blick Punkt. „Profesjonalna obsługa klienta (w tym trudnego) i techniki sprzedaży”

Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia z etykiety biznesowej – podnieś profesjonalizm swojej firmy

Dlaczego szkolenia z etykiety biznesowej są kluczem do sukcesu firmy? – przegląd szkoleń Etykieta biznesowa, zwana także savoir vivre w biznesie, jest nieodłącznym elementem profesjonalnego funkcjonowania każdej firmy. W dobie globalizacji, rosnących wymagań klientów oraz dynamicznie zmieniającego się rynku, znajomość zasad etykiety staje się kluczowa dla budowania trwałych relacji i pozytywnego wizerunku. Umiejętność odpowiedniego zachowania w różnych sytuacjach zawodowych, takich jak spotkania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia z budowania zaangażowania pracowników w organizacji

Przegląd najlepszych szkoleń z budowania zaangażowania w organizacjach Budowanie zaangażowania pracowników to jedno z największych wyzwań, przed jakimi stają współczesne organizacje. Wysokie zaangażowanie przekłada się na lepsze wyniki, większą motywację zespołów oraz niższą rotację kadry, co ma bezpośredni wpływ na sukces firmy. W dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy liderzy muszą nie tylko motywować, ale także inspirować swoich pracowników do osiągania coraz lepszych rezultatów. Aby sprostać…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla pracowników działu obsługi klienta

Dlaczego warto inwestować w rozwój zespołu obsługi klienta? – przegląd szkoleń Obsługa klienta odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej firmy. To właśnie zespół obsługi jest na pierwszej linii kontaktu z klientem, odpowiadając na pytania, rozwiązując problemy i budując relacje, które decydują o lojalności wobec marki. W dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym rozwijanie kompetencji zespołów obsługi klienta staje się niezbędne, aby sprostać…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.