Poznaj zalety idei Work – Life Balance!

W dobie dzisiejszego natłoku pracy, niełatwo pogodzić ze sobą życie zawodowe i osobiste. Choć wszyscy dobrze wiemy jak nadmiar obowiązków negatywnie wpływa na nasze zdrowie i psychikę, nie potrafimy odmówić spędzenia kolejnych nadgodzin w biurze. Nieustannie napięty grafik źle wpływa na nasze samopoczucie, co z kolei przekłada się na życie prywatne. Czy istnieje więc złoty środek pomiędzy karierą, a życiem osobistym? Jak odnosić sukcesy jednocześnie czerpiąc radość z życia? W tym właśnie celu narodziła się filozofia Work – Life Balance. Jej głównym założeniem jest harmonia pomiędzy pracą, a relaksem. Co więcej, w dzisiejszych czasach możemy nawet skorzystać ze specjalnych szkoleń z wdrażania tej idei w życie!

Dlaczego równowaga jest tak trudna do osiągnięcia?

Na pierwszy rzut oka harmonijne spojenie życia zawodowego i prywatnego wydaje się być herezją. Ceny rosną, a rynek pracy nie oferuje zatrudnienia wszystkim chętnym. W związku z tym jesteśmy gotowi na wszystko, byle tylko utrzymać swoją posadę. Spoczywa na nas ciężar utrzymania siebie i rodziny, a więc nie ma opcji by zostać bezrobotnym. Tego typu myślenie jest właśnie główną przyczyną braku harmonii. Obawa przed utratą zatrudnienia zmusza nas do pracy w dłuższym wymiarze czasowym i z jeszcze większą intensywnością i poświęceniem. Takie zachowanie niejednokrotnie kończy się pracoholizmem – bardzo poważnym uzależnieniem. Brak równowagi często jest też podyktowany problemami w sferze życia codziennego – praca w ludzkim mniemaniu stanowi dobrą odskocznię od kłopotów rodzinnych.

Czym skutkuje brak równowagi?

Nie trzeba długo przekonywać, że brak harmonii pomiędzy życiem zawodowym, a osobistym przysparza nam sporych problemów. Chodzi tu zarówno o zbyt wiele pracy, jak i za dużo wolnego. Przy natłoku obowiązków najpierw pojawia się zmęczenie fizyczne oraz psychiczne. Obserwujemy u siebie kłopoty z koncentracją i brak zaangażowania w sprawy firmy. To grozi szybkim wypaleniem zawodowym. Z kolei zbyt dużo odpoczynku wpływa negatywnie na poczucie własnej wartości. Brak pracy sprawia, że czujemy się niepotrzebni i osłabiają się nasze relacje z otoczeniem. Jest to bardzo częstym podłożem depresji. W obu przypadkach rośnie w nas złość, którą wyładowujemy na rodzinie, niejednokrotnie prowadząc do jej rozpadu.

Krok po kroku

Wszystkie wymienione powyżej negatywne skutki, można zniwelować, jeśli w porę zorientujemy się, że coś jest nie tak. Pierwszym naszym krokiem powinno być ustalenie życiowego celu i definicja sukcesu. Ponieważ każdy z nas inaczej postrzega szczęście i odpoczynek, te definicje będą się różnić. Dla osób pracujących umysłowo świetną rozrywką będzie wspinaczka, pływanie lub inny aktywny wypoczynek. Natomiast osoby pracujące fizycznie zrelaksują się przy ulubionej książce. Kolejnymi etapami naszych działań będzie wyłączenie służbowego telefonu w trakcie urlopu oraz prywatnego w trakcie pracy. Co dalej? Na to pytanie uzyskamy odpowiedź w trakcie kursu Work – Life Balance.

Szkolenia z Work – Life Balance

To zaskakujące jak wiele korzyści mogą przynieść takie szkolenia. Pomimo, iż każdemu z nas kontrolowanie swojego życia wydaje się łatwe, to jednak nie do końca tak jest. Specjaliści z dziedziny WLB pokażą w jaki sposób skutecznie podzielić czas pracy i relaksu. Nauczą w jaki sposób nadawać priorytety swoim celom oraz osiągnąć szczęście. Za pomocą filmów instruktażowych, wspólnych dyskusji oraz pracy w grupach, zaprezentują w jaki sposób działa tak zrównoważony pracownik. A co najważniejsze – uświadomią, że praca jest integralną częścią życia, którą bez problemu można pogodzić z odpoczynkiem.

Przeczytaj również:

Szkolenia

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne?

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne? Menadżer restauracji jest odpowiedzialny za ogromną liczbę zadań. W związku z tym bardzo ważny jest jego stały rozwój, w którym pomagają szkolenia dla menadżerów. W tym artykule wskażemy Ci korzyści, które płyną z poszerzania kompetencji, a także podstawowe obowiązki osoby odpowiedzialnej za prowadzenie restauracji. Szkolenia menadżerskie — z czego składa się zarządzanie lokalem? Zarządzanie zespołem to tylko jeden…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia sprzedażowe - jak zminimalizować straty i zapasy?

Jak zminimalizować straty i zapasy w sklepie?- szkolenia sprzedażowe W sklepie spożywczym ogromną rolę odgrywa odpowiednie zarządzanie. W grę wchodzą bowiem zagadnienia, takie jak magazynowanie towarów oraz minimalizacja strat. Spore znaczenie ma także odpowiedni dobór marży. W zdobyciu cennej wiedzy pomogą szkolenia sprzedażowe, które prowadzimy. Szkolenia sprzedażowe — zapasy w sklepie spożywczym Zapasy to tak naprawdę pieniądze. Idealnie, gdy na półkach…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe Sukces w gastronomii zależy dzisiaj od bardzo wielu czynników. Składa się na niego nie tylko praca menedżerów, obsługi oraz kucharzy. Kluczowe jest także wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które są dostosowane do aktualnych czasów oraz regularne szkolenia. Wiele na ten temat może powiedzieć trener Warto Szkolić i specjalista z zakresu gastronomii — Paweł Gruba Szkolenia…
dowiedz się więcej