Profesjonalna obsługa klienta kluczem do sukcesu

Obserwując dzisiejszy rynek pracy, niezwykle trudno jest znaleźć segment, w którym obsługa klienta nie będzie jednym z istotniejszych elementów wykonywanych obowiązków, niezależnie od branży czy profilu działania firmy. Można zatem śmiało powiedzieć, że profesjonalna obsługa klienta jest kluczem do sukcesu.

Stała się ona nową formą marketingu i ma większe znaczenie niż cena. Wielu sprzedawców doskonale rozumie to zjawisko, dlatego też znacznie lepiej radzą sobie oni z obsługą klienta, niż dostawcy innych usług. Specjaliści coraz częściej zwracają uwagę na fakt, że o przewadze firmy nie świadczy dzisiaj fakt posiadanie nowszego, bardziej innowacyjnego produktu ale jakość obsługi, która produkt ten oferuje.

„Nadanie obsłudze priorytetu w każdym aspekcie kontaktów z klientami ma kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu na dzisiejszym konkurencyjnym rynku. Trudno wręcz zrozumieć, dlaczego tak wiele firm, w dalszym ciągu zaniedbuje ten obszar. Aby zmienić nastawienie obojętnych i niezadowolonych klientów, niezbędna jest analiza całego procesu ich obsługi. Firmy muszą się też dowiedzieć, co naprawdę mówią, myślą i oczekują klienci, skąd czerpią informacje oraz w których obszarach procesy nie zapewniają obsłudze klienta odpowiedniego priorytetu”

Czym zatem jest profesjonalna obsługa klienta?

Przede wszystkim i po pierwsze, jest ona sposobem funkcjonowania, który zawsze stawia klienta na pierwszym miejscu w każdym aspekcie działalności. To także prawidłowa relacja z konsumentem – jego traktowanie, jak również inwestowanie czasu, w celu uzyskania satysfakcji i radości, wynikającej z rozpoczęcia i trwania relacji z firmą. Oferta, którą my możemy Państwu zaproponować ma na celu m.in:

  • doskonalenie kompetencji w nawiązywaniu i utrzymywaniu dobrej relacji z klientem,
  • tworzenie standardów obsługi klienta,
  • diagnozę własnych predyspozycji w aspekcie utrzymywania relacji z klientem.

Nasz program opiera się na podstawach psychologii. Tworzymy typologię i profil klienta, pomagamy organizować indywidualne style pracy. Uczymy również otwartości na krytykę oraz umiejętności docierania do przyczyn problemu, co pomaga skutecznie przedstawiać klientowi stanowisko firmy.

Metodologia naszej pracy bazuje w głównej mierze na warsztatowej formie prowadzonych wykładów.

Ważną rolę odgrywają dla nas również zajęcia praktyczne, które pomagają wdrażać zdobytą wcześniej wiedzę. Każdy pracownik powinien posiadać wiedzę, dzięki której będzie potrafił się godnie zaprezentować. Istotna rolę odgrywa tutaj umiejętność odpowiedniego zachowania niewerbalnego i werbalnego oraz prowadzenie rozmowy zgodnej z tzw. językiem korzyści. Pozwoli ona poznać oczekiwania każdego klienta, niezależnie od jego typu i charakteru. Pamiętajmy zatem, że potencjał firmy, to procent stałych, zadowolonych klientów. Dzięki profesjonalnej i satysfakcjonującej obsłudze można nie tylko zyskać nowych kontrahentów i parterów, ale również budować ich lojalność. Dlatego już dziś warto poznać wszystkie tajniki skutecznej i profesjonalnej obsługi klienta.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca?

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca? Wiele osób zastanawia się, kim tak naprawdę jest doradca klienta. Polecane oferty pracy, które wyświetlają się użytkownikom mediów społecznościowych, często wskazują, że poszukiwany jest pracownik na takie stanowisko. Dobry doradca klienta to skarb dla firmy, która sprzedaje produkty lub usługi. Jednak kim jest doradca klienta? Jak powinien się prezentować?…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej