Profesjonalna obsługa klienta kluczem do sukcesu

Obserwując dzisiejszy rynek pracy, niezwykle trudno jest znaleźć segment, w którym obsługa klienta nie będzie jednym z istotniejszych elementów wykonywanych obowiązków, niezależnie od branży czy profilu działania firmy. Można zatem śmiało powiedzieć, że profesjonalna obsługa klienta jest kluczem do sukcesu.

Stała się ona nową formą marketingu i ma większe znaczenie niż cena. Wielu sprzedawców doskonale rozumie to zjawisko, dlatego też znacznie lepiej radzą sobie oni z obsługą klienta, niż dostawcy innych usług. Specjaliści coraz częściej zwracają uwagę na fakt, że o przewadze firmy nie świadczy dzisiaj fakt posiadanie nowszego, bardziej innowacyjnego produktu ale jakość obsługi, która produkt ten oferuje.

„Nadanie obsłudze priorytetu w każdym aspekcie kontaktów z klientami ma kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu na dzisiejszym konkurencyjnym rynku. Trudno wręcz zrozumieć, dlaczego tak wiele firm, w dalszym ciągu zaniedbuje ten obszar. Aby zmienić nastawienie obojętnych i niezadowolonych klientów, niezbędna jest analiza całego procesu ich obsługi. Firmy muszą się też dowiedzieć, co naprawdę mówią, myślą i oczekują klienci, skąd czerpią informacje oraz w których obszarach procesy nie zapewniają obsłudze klienta odpowiedniego priorytetu”

Czym zatem jest profesjonalna obsługa klienta?

Przede wszystkim i po pierwsze, jest ona sposobem funkcjonowania, który zawsze stawia klienta na pierwszym miejscu w każdym aspekcie działalności. To także prawidłowa relacja z konsumentem – jego traktowanie, jak również inwestowanie czasu, w celu uzyskania satysfakcji i radości, wynikającej z rozpoczęcia i trwania relacji z firmą. Oferta, którą my możemy Państwu zaproponować ma na celu m.in:

  • doskonalenie kompetencji w nawiązywaniu i utrzymywaniu dobrej relacji z klientem,
  • tworzenie standardów obsługi klienta,
  • diagnozę własnych predyspozycji w aspekcie utrzymywania relacji z klientem.

Nasz program opiera się na podstawach psychologii. Tworzymy typologię i profil klienta, pomagamy organizować indywidualne style pracy. Uczymy również otwartości na krytykę oraz umiejętności docierania do przyczyn problemu, co pomaga skutecznie przedstawiać klientowi stanowisko firmy.

Metodologia naszej pracy bazuje w głównej mierze na warsztatowej formie prowadzonych wykładów.

Ważną rolę odgrywają dla nas również zajęcia praktyczne, które pomagają wdrażać zdobytą wcześniej wiedzę. Każdy pracownik powinien posiadać wiedzę, dzięki której będzie potrafił się godnie zaprezentować. Istotna rolę odgrywa tutaj umiejętność odpowiedniego zachowania niewerbalnego i werbalnego oraz prowadzenie rozmowy zgodnej z tzw. językiem korzyści. Pozwoli ona poznać oczekiwania każdego klienta, niezależnie od jego typu i charakteru. Pamiętajmy zatem, że potencjał firmy, to procent stałych, zadowolonych klientów. Dzięki profesjonalnej i satysfakcjonującej obsłudze można nie tylko zyskać nowych kontrahentów i parterów, ale również budować ich lojalność. Dlatego już dziś warto poznać wszystkie tajniki skutecznej i profesjonalnej obsługi klienta.

Przeczytaj również:

Szkolenia

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne?

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne? Menadżer restauracji jest odpowiedzialny za ogromną liczbę zadań. W związku z tym bardzo ważny jest jego stały rozwój, w którym pomagają szkolenia dla menadżerów. W tym artykule wskażemy Ci korzyści, które płyną z poszerzania kompetencji, a także podstawowe obowiązki osoby odpowiedzialnej za prowadzenie restauracji. Szkolenia menadżerskie — z czego składa się zarządzanie lokalem? Zarządzanie zespołem to tylko jeden…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia sprzedażowe - jak zminimalizować straty i zapasy?

Jak zminimalizować straty i zapasy w sklepie?- szkolenia sprzedażowe W sklepie spożywczym ogromną rolę odgrywa odpowiednie zarządzanie. W grę wchodzą bowiem zagadnienia, takie jak magazynowanie towarów oraz minimalizacja strat. Spore znaczenie ma także odpowiedni dobór marży. W zdobyciu cennej wiedzy pomogą szkolenia sprzedażowe, które prowadzimy. Szkolenia sprzedażowe — zapasy w sklepie spożywczym Zapasy to tak naprawdę pieniądze. Idealnie, gdy na półkach…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe Sukces w gastronomii zależy dzisiaj od bardzo wielu czynników. Składa się na niego nie tylko praca menedżerów, obsługi oraz kucharzy. Kluczowe jest także wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które są dostosowane do aktualnych czasów oraz regularne szkolenia. Wiele na ten temat może powiedzieć trener Warto Szkolić i specjalista z zakresu gastronomii — Paweł Gruba Szkolenia…
dowiedz się więcej