Profesjonalna obsługa klienta kluczem do sukcesu

Obserwując dzisiejszy rynek pracy, niezwykle trudno jest znaleźć segment, w którym obsługa klienta nie będzie jednym z istotniejszych elementów wykonywanych obowiązków, niezależnie od branży czy profilu działania firmy. Można zatem śmiało powiedzieć, że profesjonalna obsługa klienta jest kluczem do sukcesu.

Stała się ona nową formą marketingu i ma większe znaczenie niż cena. Wielu sprzedawców doskonale rozumie to zjawisko, dlatego też znacznie lepiej radzą sobie oni z obsługą klienta, niż dostawcy innych usług. Specjaliści coraz częściej zwracają uwagę na fakt, że o przewadze firmy nie świadczy dzisiaj fakt posiadanie nowszego, bardziej innowacyjnego produktu ale jakość obsługi, która produkt ten oferuje.

„Nadanie obsłudze priorytetu w każdym aspekcie kontaktów z klientami ma kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu na dzisiejszym konkurencyjnym rynku. Trudno wręcz zrozumieć, dlaczego tak wiele firm, w dalszym ciągu zaniedbuje ten obszar. Aby zmienić nastawienie obojętnych i niezadowolonych klientów, niezbędna jest analiza całego procesu ich obsługi. Firmy muszą się też dowiedzieć, co naprawdę mówią, myślą i oczekują klienci, skąd czerpią informacje oraz w których obszarach procesy nie zapewniają obsłudze klienta odpowiedniego priorytetu”

Czym zatem jest profesjonalna obsługa klienta?

Przede wszystkim i po pierwsze, jest ona sposobem funkcjonowania, który zawsze stawia klienta na pierwszym miejscu w każdym aspekcie działalności. To także prawidłowa relacja z konsumentem – jego traktowanie, jak również inwestowanie czasu, w celu uzyskania satysfakcji i radości, wynikającej z rozpoczęcia i trwania relacji z firmą. Oferta, którą my możemy Państwu zaproponować ma na celu m.in:

  • doskonalenie kompetencji w nawiązywaniu i utrzymywaniu dobrej relacji z klientem,
  • tworzenie standardów obsługi klienta,
  • diagnozę własnych predyspozycji w aspekcie utrzymywania relacji z klientem.

Nasz program opiera się na podstawach psychologii. Tworzymy typologię i profil klienta, pomagamy organizować indywidualne style pracy. Uczymy również otwartości na krytykę oraz umiejętności docierania do przyczyn problemu, co pomaga skutecznie przedstawiać klientowi stanowisko firmy.

Metodologia naszej pracy bazuje w głównej mierze na warsztatowej formie prowadzonych wykładów.

Ważną rolę odgrywają dla nas również zajęcia praktyczne, które pomagają wdrażać zdobytą wcześniej wiedzę. Każdy pracownik powinien posiadać wiedzę, dzięki której będzie potrafił się godnie zaprezentować. Istotna rolę odgrywa tutaj umiejętność odpowiedniego zachowania niewerbalnego i werbalnego oraz prowadzenie rozmowy zgodnej z tzw. językiem korzyści. Pozwoli ona poznać oczekiwania każdego klienta, niezależnie od jego typu i charakteru. Pamiętajmy zatem, że potencjał firmy, to procent stałych, zadowolonych klientów. Dzięki profesjonalnej i satysfakcjonującej obsłudze można nie tylko zyskać nowych kontrahentów i parterów, ale również budować ich lojalność. Dlatego już dziś warto poznać wszystkie tajniki skutecznej i profesjonalnej obsługi klienta.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie?

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie? Każdy biznes to pewien rodzaj relacji. Zależności między pracodawcą a pracownikami mają olbrzymi wpływ na to, jak funkcjonuje cała organizacja. Dlatego też stworzenie zgranego zespołu to element, do którego dąży większość osób zarządzających tzw. zasobami ludzkimi. Świadomość potencjału zatrudnionych pozwala też skutecznie reagować w trudnych sytuacjach i znajdować satysfakcjonujące rozwiązania. Dowiedz się,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Profesjonalna recepcja. Jak ją stworzyć, wykorzystując marketing internetowy i marketing relacyjny?

Profesjonalna recepcja. Jak ją stworzyć, wykorzystując marketing internetowy i marketing relacyjny? Hotel to miejsce, w którym klienci oczekują najwyższych standardów. Liczą na sprawny serwis, wygodę oraz przyjazną atmosferę. Rola osób zarządzających obiektem polega więc na zadbaniu o to, aby zatrudnieni pracownicy byli odpowiednio przygotowani do obsługi gości. Od ich profesjonalizmu zależy opinia o świadczonych usługach, a tym samym liczba rezerwacji. Jak stworzyć profesjonalną…
dowiedz się więcej