Social media w komunikacji, promocji i organizacji przemysłów kreatywnych

Komunikacja internetowa to obecnie najważniejsza forma promocji i prowadzenia dialogu z potencjalnymi lub obecnymi klientami. W ramach tego natomiast najważniejszą rolę ogrywają social media. Facebook, Youtube, Twitter, Instagram – w jaki sposób skutecznie z nich korzystać?

Social media, czyli co?

Social media to po prostu wszelkiego rodzaju komunikatory i inne mobilne technologie, pozwalające na nawiązanie kontaktu z innymi ludźmi. Media społecznościowe mogą mieć różne formy i odmiany, ale w obecnym świecie marketingu największą siłę mają cztery serwisy – Facebook, Youtube, Twitter i Instagram. Pierwszy z nich, odnoszący największe sukcesy, powstał w 2004 roku. Dzisiaj korzysta z niego około trzech miliardów użytkowników, a Mark Zuckerberg (jego twórca) jest jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Facebook umożliwia dzielenie się poprzez serwis różnymi informacjami, zdjęciami, filmami. Angażuje on przy tym publiczność, która może komentować wrzucane posty, “lajkować” oraz reagować na wiele innych sposobów, wyrażając swoją aprobatę lub dezaprobatę.

Z kolei Youtube stworzony w 2005 r. przez Jawed’a Karim’a, Chad’a Hurley’a i Steve’a Chen’a nastawiony jest na obraz audiowizualny. Tam obejrzymy zarówno amatorskie, jak i profesjonalne filmy i teledyski. Instagram jest już nieco młodszym medium, bo z 2010 r. Niby stanowi zwykły serwis do prezentowania zdjęć, ale swój sukces zawdzięcza atrakcyjnym dodatkom – możliwości edycji zdjęć i filmów, stosowania do nich różnych filtrów cyfrowych, udostępnianie ich w innych serwisach społecznościowych, a do tego wszystko uzupełnione jest atrakcyjną szatą graficzną, imitującą zdjęcia z aparatów analogowych. Twitter’a natomiast (działający od 2006 roku) szczególnie upodobali sobie ludzie ze świata polityki i biznesu. To medium pozwala na wymianę wiadomości, krótkich informacji. W ten sposób politycy niejednokrotnie publikują swoje oświadczenia, zajmują stanowiska w istotnych sprawach państwowych, manifestują swoją przynależność do tej lub innej partii.

Które medium wybrać?

Jeżeli zastanawiasz się, które medium będzie najlepsze w prowadzeniu kampanii marketingowej – odpowiedź brzmi – wszystkie! Medialny ekosystem obejmuje wszystkie media społecznościowe na raz. Stworzenie zatem spójnej, kompleksowej strategii działania, w obrębie wszystkich dostępnych serwisów, jest kluczem do sukcesu. Przy czym musisz uświadomić sobie, że budowanie ekosystemu social media to złożony proces. Z jednej strony skuteczny research, tworzenie contentu, odpowiednia dystrybucja treści, z drugiej strony natomiast wykonywanie pomiaru rezultatów w celu oceny skuteczności podejmowanych działań.

Szkolenia z zakresu social media

Prowadzone przez naszych specjalistów szkolenia obejmują przegląd najważniejszych trendów i najpopularniejszych mediów społecznościowych. Uczestnicy kursu poznają kluczowe mechanizmy i serwisy. Odpowiadamy między innymi na pytania: jakie są aktualne realia social media w Polsce, w jaki sposób zbudować elementarny ekosystem mediów społecznościowych, aby dobrze wykorzystać ich potencjał, w jaki sposób zainicjować komunikację w social media oraz jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić kampanie marketingowe. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas!

Przykładowe program szkoleń z zakresu social media:

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.