Szkolenie dla farmaceutów - jak usprawnić komunikację z klientem?

Klienci, a właściwie pacjenci, udający się do apteki, postrzegają farmaceutę jako prawą rękę swojego specjalisty. Obdarzają go zaufaniem, informując o najintymniejszych dolegliwościach, konsultują decyzje lekarzy, proszą o porady, dzielą się swoimi potrzebami, a nawet zwierzają się ze spraw osobistych. Farmaceuta, który jest postrzegany jako człowiek przyjazny, pomocny, godny zaufania fachowiec, zawsze ma dużo klientów. Działa on niczym magnes przyciągający pacjentów do apteki, w której pracuje. Jak zbudować wizerunek profesjonalnego farmaceuty? Jakie umiejętności doskonalić? Na co zwrócić szczególną uwagę w doborze szkoleń w tej branży?

Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli siła wizerunku

Pacjent, wchodząc do apteki, obserwuje kto ma go obsłużyć. Wbrew pozorom, pierwsze wrażenie nie jest zbudowane w oparciu o wykazanie się wiedzą przez farmaceutę. Pierwsze wrażenie pacjent buduje obserwując wygląd i mowę ciała. Postawa, gestykulacja, mimika, a nawet wygląd stroju będzie decydował o pozytywnej ocenie. Jednym w ważniejszych czynników w zbudowaniu pozytywnej relacji będzie wzbudzenie zaufania. Szkolenia będą wskazówką na co położyć szczególny nacisk w kształtowaniu wizerunku profesjonalisty. Pozwolą również na wykształcenie umiejętności poprawnego odbioru komunikatów ze strony pacjenta. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy farmaceuta ma do czynienia z klientem zestresowanym, bądź z klientem z fobiami społecznymi. Prawidłowa reakcja ze strony personelu na komunikaty daje poczucie partnerstwa.

Komunikacja werbalna

Właściwie zbudowana relacja pomiędzy pacjentem a farmaceutą opiera się na wiarygodności, wiedzy oraz właściwej komunikacji werbalnej ze strony pracowników apteki. Prawidłowe korzystanie z zasad oraz reguł dotyczących prawidłowej komunikacji będzie czynnikiem kluczowym w wymianie informacji z pacjentem, sprawi że będzie on chętniej wracać do miejsca, gdzie został pozytywnie obsłużony, ponieważ będzie miał poczucie, że pracownik apteki zadba o jego potrzeby i w razie potrzeby pomoże w trudnej sytuacji. Oprócz ważnego przekazywania informacji w kierunku pacjenta, należy zadbać o aktywne słuchanie – pozwala to na zyskanie i utrzymanie zaufania pacjenta. Istotne jest też posługiwanie językiem zrozumiałym dla klienta. Oznacza to pominięcie fachowych terminów i zastąpienie ich przystępnym słownictwem. Dobrze dobrane szkolenie pomoże w rozbudowaniu umiejętności słuchania oraz prowadzenia efektywnej rozmowy.

Jak szkolić?

W celu zbudowania zespołu profesjonalistów, niezbędne są regularne szkolenia podnoszące i rozwijające umiejętności w zakresie swobody nawiązywania kontaktu, skutecznej komunikacji, budowy i utrzymywania pozytywnych relacji. Niezwykle ważne jest zadbanie o właściwą i satysfakcjonującą obsługę klienta oraz prawidłowe finalizowanie sprzedaży. Skutkiem wykształcenia powyższych umiejętności jest zawiązywanie długotrwałych relacji, a w efekcie zbudowanie stopniowo wzrastającej grupy lojalnych klientów. Warto zadbać o szkolenia dla całego zespołu pracowników – pozwoli to zmotywować personel i stworzyć pozytywną relację, która będzie mieć przełożenie w odbiorze apteki przez jej klientów.

 

Przeczytaj również:

Szkolenia

Jakie szkolenie dla produkcji wybrać? - praktyczny przewodnik dla firm

Szkolenia dla produkcji – klucz do rozwoju ludzi i organizacji W branży produkcyjnej, gdzie efektywność i jakość mają kluczowe znaczenie, nie wystarczy już tylko dbać o maszyny i technologie – dziś najważniejszym zasobem staje się człowiek. Dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie jakie szkolenie dla produkcji wybrać, by nie tylko rozwinąć kompetencje pracowników, ale też wzmocnić całą organizację. To nie może być zbiór przypadkowych warsztatów…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania dla początkujących managerów?

Pierwsze kroki w roli managera – jakie szkolenia wybrać? Jakie szkolenia dla początkujących managerów z zarządzania wybrać, by już od pierwszych miesięcy w roli lidera budować autorytet, skutecznie prowadzić zespół i unikać najczęstszych błędów? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób, które właśnie awansowały lub przygotowują się do objęcia stanowiska kierowniczego. Początek kariery menedżerskiej to czas pełen wyzwań – wymaga nie tylko szybkiego przystosowania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z negocjacji wybrać dla handlowców?

Skuteczne negocjacje w sprzedaży – na które szkolenia postawić? Współczesna sprzedaż to znacznie więcej niż prezentacja oferty i domknięcie transakcji. To proces, w którym decydującą rolę odgrywa umiejętność negocjowania – z klientami, działami zakupów, a także w obliczu zmiennych warunków rynkowych. Właśnie dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie: jakie szkolenia z negocjacji dla handlowców będą najbardziej wartościowe? Niezależnie od branży, skuteczne…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.