Szkolenie dla farmaceutów - jak usprawnić komunikację z klientem?

Klienci, a właściwie pacjenci, udający się do apteki, postrzegają farmaceutę jako prawą rękę swojego specjalisty. Obdarzają go zaufaniem, informując o najintymniejszych dolegliwościach, konsultują decyzje lekarzy, proszą o porady, dzielą się swoimi potrzebami, a nawet zwierzają się ze spraw osobistych. Farmaceuta, który jest postrzegany jako człowiek przyjazny, pomocny, godny zaufania fachowiec, zawsze ma dużo klientów. Działa on niczym magnes przyciągający pacjentów do apteki, w której pracuje. Jak zbudować wizerunek profesjonalnego farmaceuty? Jakie umiejętności doskonalić? Na co zwrócić szczególną uwagę w doborze szkoleń w tej branży?

Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli siła wizerunku

Pacjent, wchodząc do apteki, obserwuje kto ma go obsłużyć. Wbrew pozorom, pierwsze wrażenie nie jest zbudowane w oparciu o wykazanie się wiedzą przez farmaceutę. Pierwsze wrażenie pacjent buduje obserwując wygląd i mowę ciała. Postawa, gestykulacja, mimika, a nawet wygląd stroju będzie decydował o pozytywnej ocenie. Jednym w ważniejszych czynników w zbudowaniu pozytywnej relacji będzie wzbudzenie zaufania. Szkolenia będą wskazówką na co położyć szczególny nacisk w kształtowaniu wizerunku profesjonalisty. Pozwolą również na wykształcenie umiejętności poprawnego odbioru komunikatów ze strony pacjenta. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy farmaceuta ma do czynienia z klientem zestresowanym, bądź z klientem z fobiami społecznymi. Prawidłowa reakcja ze strony personelu na komunikaty daje poczucie partnerstwa.

Komunikacja werbalna

Właściwie zbudowana relacja pomiędzy pacjentem a farmaceutą opiera się na wiarygodności, wiedzy oraz właściwej komunikacji werbalnej ze strony pracowników apteki. Prawidłowe korzystanie z zasad oraz reguł dotyczących prawidłowej komunikacji będzie czynnikiem kluczowym w wymianie informacji z pacjentem, sprawi że będzie on chętniej wracać do miejsca, gdzie został pozytywnie obsłużony, ponieważ będzie miał poczucie, że pracownik apteki zadba o jego potrzeby i w razie potrzeby pomoże w trudnej sytuacji. Oprócz ważnego przekazywania informacji w kierunku pacjenta, należy zadbać o aktywne słuchanie – pozwala to na zyskanie i utrzymanie zaufania pacjenta. Istotne jest też posługiwanie językiem zrozumiałym dla klienta. Oznacza to pominięcie fachowych terminów i zastąpienie ich przystępnym słownictwem. Dobrze dobrane szkolenie pomoże w rozbudowaniu umiejętności słuchania oraz prowadzenia efektywnej rozmowy.

Jak szkolić?

W celu zbudowania zespołu profesjonalistów, niezbędne są regularne szkolenia podnoszące i rozwijające umiejętności w zakresie swobody nawiązywania kontaktu, skutecznej komunikacji, budowy i utrzymywania pozytywnych relacji. Niezwykle ważne jest zadbanie o właściwą i satysfakcjonującą obsługę klienta oraz prawidłowe finalizowanie sprzedaży. Skutkiem wykształcenia powyższych umiejętności jest zawiązywanie długotrwałych relacji, a w efekcie zbudowanie stopniowo wzrastającej grupy lojalnych klientów. Warto zadbać o szkolenia dla całego zespołu pracowników – pozwoli to zmotywować personel i stworzyć pozytywną relację, która będzie mieć przełożenie w odbiorze apteki przez jej klientów.

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.