Szkolimy lidera branży tekstylnej. Sprzedaż, obsługa klienta i negocjacje

W kwietniu i w maju mieliśmy przyjemność przeprowadzić dwa cykle szkoleniowe dla lidera branży tekstylnej, „Proces sprzedaży i obsługa klienta” oraz „Negocjacje handlowe i relacje z klientami”. Ze względu na dużą liczbę uczestników, spotkania odbywały się w podziale na dwie grupy szkoleniowe.

Nasz klient to firma zajmująca się produkcją szerokiego asortymentu tkanin i eksportem ich do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.

Cele szkolenia

„Proces sprzedaży i obsługa klienta”: umiejętność budowania trwałych i satysfakcjonujących relacji z klientem oraz polepszenie standardu obsługi klienta.

„Negocjacje handlowe i relacje z klientami”: poznanie najczęściej stosowanych strategii i taktyk negocjacyjnych oraz umiejętność obrony przed psychomanipulacją.

W obu przypadkach skupienie na identyfikacji indywidualnego stylu sprzedawcy i negocjatora u każdego uczestnika i dostosowanie porad szkoleniowych do predyspozycji i charakteru poszczególnych osób.

Przebieg szkolenia

Szkolenie było podzielone na dwa moduły tematyczne, jeden z zakresu sprzedaży i obsługi klienta, drugi z negocjacji i budowania relacji z klientami. Poniżej prezentujemy krótki opis schematu obydwu modułów:

1. Szkolenie „Proces sprzedaży i obsługa klienta”

Omówienie pełnego cyklu sprzedażowego: od inicjacji kontaktu, zbadania potrzeb, zaangażowania klienta, poprzez prezentację oferty i zbijania obiekcji, aż po umiejętne zamknięcie sprzedaży i retencję klienta. W szczególności trener skupił się na ćwiczeniach z zakresu:

  • skutecznego docierania do klientów,
  • pierwszego kontaktu z klientem,
  • diagnozy klienta, identyfikacji i analizy jego potrzeb,
  • skutecznych technik otwarcia i zamknięcia.

2. Szkolenie „Negocjacje handlowe i relacje z klientami”

Szkolenie objęło swoim zakresem:

  • Trzy podstawowe strategie negocjacyjne,
  • Cztery najważniejsze techniki otwarcia – kiedy stosować, kiedy unikać, jak się bronić,
  • Dwie skuteczne strategie kooperacyjne,
  • Nieznane warianty czterech powszechnie znanych technik manipulacyjnych,
  • Dwie taktyki etapu końcowego – na co uważać, gdy wydaje nam się, że negocjacje są już prawie zakończone.

Każdy z modułów objął dwa pełne dni szkoleniowe. W trakcie szkolenia wykorzystaliśmy metodę tradycyjnego wykładu oraz ćwiczeń praktycznych. Kilka dni po zakończeniu cyklu spotkań, uczestnicy otrzymali przygotowany osobiście przez trenera „Zeszyt Uczestnika” z materiałami poszkoleniowymi. Jego zadaniem jest pomoc w usystematyzowaniu i lepszym zapamiętaniu najważniejszych wniosków ze szkolenia. A w konsekwencji lepsze wdrożenie zdobytej wiedzy w codzienną pracę.

Uczestnicy nauczyli się stosować techniki negocjacyjne oparte na szukaniu wspólnych korzyści. Poznali także techniki obrony przed technikami wywierania wpływu stosowanymi przez drugą stronę.  Uczestniczy zaznajomili się z podstawowymi zasadami dotyczącymi mowy ciała w negocjacjach, tak aby obsługa ich klientów była jeszcze bardziej profesjonalna. Szczególny nacisk został położony na rozwiązania dążące do zaspokojenia potrzeb negocjacyjnych obu stron, bowiem takie rozwiązania umożliwiają zachowanie długotrwałych stosunków handlowych.

Rezultaty szkolenia

Uczestnicy przeszli kompleksowe szkolenie z zakresu negocjacji, sprzedaży i obsługi klienta. Zakres tematyczny objął więc większość zagadnień, których znajomość jest konieczna dla uzyskania wysokich wyników pracowników działu sprzedaży.

Szkolenie sprawi, że obsługa klienta w firmie będzie jeszcze bardziej profesjonalna. A proponowane rozwiązania negocjacyjne skoncentrują się na szukaniu wspólnych korzyści. Zyskają na tym zarówno klienci, jak i sama firma.

Jeffrey Gitomer, doradca firm z listy Fortune 500, powiedział kiedyś: „Ludzie nie lubią, gdy im się coś sprzedaje, ale uwielbiają kupować (…) O wiele łatwiej jest budować zaufanie, dostarczając wartość, niż składając oferty”. Takim hasłem chcielibyśmy podsumować główne przesłanie zrealizowanego dla firmy tekstylnej szkolenia.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w szkoleniu, a firmie za okazane zaufanie.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Marketing cyfrowy w branży wędliniarskiej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w branży wędliniarskiej – relacja ze szkolenia Branża wędliniarska, choć korzystająca z tradycji sięgających wieków, nie unika wpływu nowoczesnego, cyfrowego świata. Zmieniające się trendy konsumenckie, rosnąca konkurencja i dynamiczne otoczenie biznesowe wymagają od producentów wędlin elastyczności i nowoczesnych rozwiązań. W takim kontekście marketing cyfrowy staje się nieodzownym narzędziem, pozwalającym na przetrwanie i rozwój wędliniarni w erze digitalizacji. Z naszych usług skorzystała firma,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej stanowi kluczowy element skutecznego funkcjonowania i konkurencyjności w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym. Firmy produkcyjne, niezależnie od swojej wielkości, często zmierzyć się muszą z różnorodnymi projektami, takimi jak wdrażanie nowych produktów, optymalizacja procesów produkcyjnych czy też dostosowywanie się do zmieniających się regulacji i standardów. Sukces w tych przedsięwzięciach zależy w dużej mierze od umiejętności…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

AI w sprzedaży – relacja ze szkolenia

AI w sprzedaży – relacja ze szkolenia W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, w którym konkurencja stale rośnie, przedsiębiorstwa muszą wykorzystać nowoczesne narzędzia i technologie, aby odnieść sukces. Jednym z najważniejszych aspektów, którym należy poświęcić uwagę, jest skuteczność procesów sprzedażowych. W tym kontekście sztuczna inteligencja (AI) staje się kluczowym elementem transformacji biznesowej, pozwalając firmom osiągnąć wyższy poziom personalizacji.…
dowiedz się więcej