20 najczęściej stosowanych strategii i taktyk w negocjacjach

20 najczęściej stosowanych strategii i taktyk w negocjacjach

Program szkolenia:

I. TRZY PODSTAWOWE STRATEGIE NEGOCJACYJNE

  • budowanie relacji – jak osiągać wysokie wyniki, a jednocześnie zachowywać dobre relacje
  • kreowanie wrażenia – klucz do udanych negocjacji
  • ustalanie poziomu odniesienia – punkt startowy do zamienienia przeciętnych wyników na wybitne

II. CZTERY NAJWAŻNIEJSZE TAKTYKI OTWARCIA – KIEDY STOSOWAĆ, KIEDY UNIKAĆ, JAK SIĘ BRONIĆ

  • ambitne otwarcie – czym się kierować przy ustalaniu punktu otwarcia negocjacji
  • śmieszne pieniądze – jak przeliczać koszty i zyski, żeby przekonać drugą stronę
  • standardowy sposób działania – ulubiona zagrywka dużych graczy
  • cisza – efektywna technika budowania presji

III. DWIE SKUTECZNE STRATEGIE KOOPERACYJNE – GDY NASZYM CELEM JEST ZBUDOWANIE DŁUGOTRWAŁEJ, OWOCNEJ RELACJI

  • systemowe myślenie o interesach – wyjście poza „pułapkę środka tabeli”
  • poznawanie siebie i drugiej strony – ile druga strona wie o tobie? A co powinieneś wiedzieć o nich? I co wiesz o własnym stylu i błędach w negocjowaniu?
  

IV. NIEZNANE WARIANTY CZTERECH POWSZECHNIE STOSOWANYCH TAKTYK MANIPULACYJNYCH – JAK SIĘ BRONIĆ. A MOŻE STOSOWAĆ?

  • dobry, zły policjant – gdy po drugiej stronie jest ich dwójka, nawet gdy jeden jest tylko wspomniany
  • nagroda w raju – technika skuteczna niczym pułapka na myszy
  • krakowskim targiem – podzielmy po połowie, (…ale to wy za to zapłacicie)
  • zasłona dymna – gdy za pozorne ustępstwa dostajemy to, na czym nam naprawdę zależy

V. NEGOCJOWANIE Z UPARCIUCHAMI (TRZY TAKTYKI) – JAK REAGOWAĆ? KIEDY SAMEMU BYĆ UPARCIUCHEM?

  • zdarta płyta – gdy druga strona w kółko powtarza te same argumenty i obstaje przy swoim
  • siła pisma – jak negocjować ze „stałym cennikiem” i zapisanymi regułami?
  • gra na czas – przedłużanie, wywieranie presji czasowej albo stawianie ultimatów – jak reagować?

 VI. DWA NAJCZĘSTSZE SPOSOBY WYWIERANIA WPŁYWU GDY BRAKUJE ARGUMENTÓW – JAK NIE DAĆ SIĘ PONIEŚĆ EMOCJOM

  •  ataki personalne – co robić, gdy negocjacje schodzą na dyskusję o ludziach zamiast o interesach
  • gra na litość – jak odpowiadać, gdy ktoś powołuje się na własną „trudną sytuację”

VII. DWIE TAKTYKI ETAPU KOŃCOWEGO – NA CO UWAŻAĆ, GDY WYDAJE NAM SIĘ, ŻE NEGOCJACJE SĄ JUŻ PRAWIE ZAKOŃCZONE

  • wyjście – radykalna i ryzykowna taktyka – jak wyczuć moment gdy warto odejść od stołu negocjacyjnego
  • oskubywanie – gdy umowa jest już właściwie zawarta, a pojawiają się dodatkowe warunki
  • etyka stosowania strategii, taktyk, chwytów i trików negocjacyjnych – praktyczne wskazówki
 

Inne programy szkoleń, które mogą Cię zainteresować:

  • NEGOCJACJE W BIZNESIE 2018 – NAJNOWSZE TRENDY, KLUCZOWE UMIEJĘTNOŚCI, EFEKTYWNE STRATEGIE
  • 10 NAJCZĘŚCIEJ STOSOWANYCH STRATEGII I TAKTYK W NEGOCJACJACH
  • NEGOCJACJE DLA PRAKTYKÓW
  • NEGOCJACJE W PIGUŁCE
  • NEGOCJACJE I PSYCHOMANIPULACJE – JAK NEGOCJOWAĆ W ŚWIECIE AGRESYWNEGO BIZNESU

Szkolenia dofinansowane

Jako firma szkoleniowa napiszemy, złożymy wniosek o dofinansowanie i pozyskamy środki na szkolenie. Usługa jest zupełnie bezpłatna.
Pomagamy w pozyskaniu środków na sfinansowanie kursu w ramach BUR (usługi rozwojowe), oraz KFS (Krajowego Funduszu Szkoleniowego).

Zobacz nasze przykładowe szkolenia

szkolenie - Profesjonalna obsługa klienta w sklepie
Obsługa Klienta

Przykładowy program: Profesjonalna obsługa klienta w sklepie

20 najczęściej stosowanych strategii i taktyk w negocjacjach​ - szkolenie
Negocjacje

Przykładowy program: 20 najczęściej stosowanych strategii i taktyk w negocjacjach

techniki sprzedaży - szkolenia wartoszkolić
Techniki Sprzedaży

Przykładowy program: Skuteczne techniki sprzedaży produktów i usług

szkolenia telemarketing
Telemarketing

Przykładowy program: Telemarketing. Obsługa i sprzedaż przez telefon

szkolenie budowanie relacji
Budowanie relacji

Przykładowy program: Sposoby pozyskiwania i utrzymywania klientów

Lat doświadczenia
Zadowolonych Klientów
Godzin szkoleniowych