20 najczęściej stosowanych strategii i taktyk w negocjacjach
Program szkolenia:
I. TRZY PODSTAWOWE STRATEGIE NEGOCJACYJNE
- budowanie relacji – jak osiągać wysokie wyniki, a jednocześnie zachowywać dobre relacje
- kreowanie wrażenia – klucz do udanych negocjacji
- ustalanie poziomu odniesienia – punkt startowy do zamienienia przeciętnych wyników na wybitne
II. CZTERY NAJWAŻNIEJSZE TAKTYKI OTWARCIA – KIEDY STOSOWAĆ, KIEDY UNIKAĆ, JAK SIĘ BRONIĆ
- ambitne otwarcie – czym się kierować przy ustalaniu punktu otwarcia negocjacji
- śmieszne pieniądze – jak przeliczać koszty i zyski, żeby przekonać drugą stronę
- standardowy sposób działania – ulubiona zagrywka dużych graczy
- cisza – efektywna technika budowania presji
III. DWIE SKUTECZNE STRATEGIE KOOPERACYJNE – GDY NASZYM CELEM JEST ZBUDOWANIE DŁUGOTRWAŁEJ, OWOCNEJ RELACJI
- systemowe myślenie o interesach – wyjście poza „pułapkę środka tabeli”
- poznawanie siebie i drugiej strony – ile druga strona wie o tobie? A co powinieneś wiedzieć o nich? I co wiesz o własnym stylu i błędach w negocjowaniu?
IV. NIEZNANE WARIANTY CZTERECH POWSZECHNIE STOSOWANYCH TAKTYK MANIPULACYJNYCH – JAK SIĘ BRONIĆ. A MOŻE STOSOWAĆ?
- dobry, zły policjant – gdy po drugiej stronie jest ich dwójka, nawet gdy jeden jest tylko wspomniany
- nagroda w raju – technika skuteczna niczym pułapka na myszy
- krakowskim targiem – podzielmy po połowie, (…ale to wy za to zapłacicie)
- zasłona dymna – gdy za pozorne ustępstwa dostajemy to, na czym nam naprawdę zależy
V. NEGOCJOWANIE Z UPARCIUCHAMI (TRZY TAKTYKI) – JAK REAGOWAĆ? KIEDY SAMEMU BYĆ UPARCIUCHEM?
- zdarta płyta – gdy druga strona w kółko powtarza te same argumenty i obstaje przy swoim
- siła pisma – jak negocjować ze „stałym cennikiem” i zapisanymi regułami?
- gra na czas – przedłużanie, wywieranie presji czasowej albo stawianie ultimatów – jak reagować?
VI. DWA NAJCZĘSTSZE SPOSOBY WYWIERANIA WPŁYWU GDY BRAKUJE ARGUMENTÓW – JAK NIE DAĆ SIĘ PONIEŚĆ EMOCJOM
- ataki personalne – co robić, gdy negocjacje schodzą na dyskusję o ludziach zamiast o interesach
- gra na litość – jak odpowiadać, gdy ktoś powołuje się na własną „trudną sytuację”
VII. DWIE TAKTYKI ETAPU KOŃCOWEGO – NA CO UWAŻAĆ, GDY WYDAJE NAM SIĘ, ŻE NEGOCJACJE SĄ JUŻ PRAWIE ZAKOŃCZONE
- wyjście – radykalna i ryzykowna taktyka – jak wyczuć moment gdy warto odejść od stołu negocjacyjnego
- oskubywanie – gdy umowa jest już właściwie zawarta, a pojawiają się dodatkowe warunki
- etyka stosowania strategii, taktyk, chwytów i trików negocjacyjnych – praktyczne wskazówki
Inne programy szkoleń, które mogą Cię zainteresować:
- NEGOCJACJE W BIZNESIE 2018 – NAJNOWSZE TRENDY, KLUCZOWE UMIEJĘTNOŚCI, EFEKTYWNE STRATEGIE
- 10 NAJCZĘŚCIEJ STOSOWANYCH STRATEGII I TAKTYK W NEGOCJACJACH
- NEGOCJACJE DLA PRAKTYKÓW
- NEGOCJACJE W PIGUŁCE
- NEGOCJACJE I PSYCHOMANIPULACJE – JAK NEGOCJOWAĆ W ŚWIECIE AGRESYWNEGO BIZNESU
Szkolenia dofinansowane
Zobacz nasze przykładowe szkolenia

Obsługa Klienta
Przykładowy program: Profesjonalna obsługa klienta w sklepie

Negocjacje
Przykładowy program: 20 najczęściej stosowanych strategii i taktyk w negocjacjach

Techniki Sprzedaży
Przykładowy program: Skuteczne techniki sprzedaży produktów i usług

Telemarketing
Przykładowy program: Telemarketing. Obsługa i sprzedaż przez telefon

Budowanie relacji
Przykładowy program: Sposoby pozyskiwania i utrzymywania klientów
Lat doświadczenia
Zadowolonych Klientów
Godzin szkoleniowych