Sztuka prezentacji, czyli w jaki sposób przyciągać uwagę?

Sztuka prezentacji i prowadzenia spotkań jest niezwykle ważnym elementem rozwoju firmy i promowania marki. W ramach prowadzonych przez nas szkoleń staramy się wyposażyć naszych kursantów w umiejętność koordynowania spotkań publicznych oraz profesjonalnego przygotowania prezentacji. Wskazujemy między innymi w jaki sposób wpływać na emocje audytorium, a także jak radzić sobie ze stresem i trudnymi sytuacjami.

Przygotowanie prezentacji

Pierwszym krokiem do przygotowania skutecznej prezentacji jest określenie jej celu. Należy zastanowić się nad tym, o czym chcemy mówić i stworzyć pewnego rodzaju ramy tej wypowiedzi. Kolejną kwestią jest wskazanie audytorium, czyli tego, kto będzie nas słuchał. Od tych dwóch elementów będzie zależał wybór i dostosowanie użytych podczas prezentacji środków. Trzeba również określić jakie pomoce audiowizualne będą nam potrzebne, a jakie mamy obecnie do dyspozycji.

Pierwsze wrażenie

Kluczowym elementem podczas prezentacji jest pierwsze wrażenie i to ono niejednokrotnie decyduje o sukcesie całej projekcji. Należy zwrócić uwagę na szereg różnych elementów w tym zakresie. Przede wszystkim istotny jest wygląd zewnętrzny – odpowiedni ubiór, stonowana gestykulacja, mimika twarzy. Dzięki temu możemy uzyskać wstępną przychylność ze strony naszego audytorium. Bardzo ważne jest również powitanie i nawiązanie kontaktu ze słuchaczami. Może to być zwykłe „dzień dobry” i rozluźniający atmosferę żart, może być również skierowanie szczególnego powitania do najważniejszych gości prezentacji. Wszystko zależy od tego, z kim mamy do czynienia i jaki jest temat naszego wystąpienia. Przy czym należy zwrócić szczególną uwagę na panowanie nad głosem. Nie może być on ani zbyt monotonny, ani zbyt „skaczący”, „szarpiący”.

W jaki sposób przyciągać uwagę?

Istnieje wiele technik przyciągania uwagi. Z pewnością wszystkie opierają się na stopniowym i konsekwentnym budowaniu swoistej relacji ze słuchaczami. Pomiędzy lektorem/prowadzącym a audytorium musi istnieć rodzaj więzi. W ramach prowadzonych przez naszych specjalistów szkoleń wskazujemy na liczne dostępne techniki podtrzymywania i pobudzenia zainteresowania. Prezentujemy je zarówno w formie teoretycznej, jak i praktycznej (poprzez ćwiczenia, warsztaty). Uczymy również w jaki sposób wykorzystać element humorystyczny w prezentacjach. Należy bowiem stwierdzić, że śmiech, chociaż niejednokrotnie niedoceniany, stanowi tajną broń i klucz do sukcesu dobrej prezentacji. Rozbawiona publiczność jest bowiem gwarantem korzyści. Przyciąganie uwagi jest także ułatwione dzięki różnego rodzaju środkom audiowizualnym. Nawet najnudniejszy temat można przekuć w coś ciekawego, dzięki zastosowaniu odpowiednich grafik, zdjęć, wykresów.

Trudne sytuacje w czasie prezentacji

W czasie prezentacji mogą się jednak pojawić sytuacje problematyczne – trudne. Na taką ewentualność również należy się przygotować. Nasi specjaliści przygotowali dla kursantów analizę kilkunastu różnych sytuacji problematycznych. Na zajęciach szczegółowo omawiamy każdą z nich i wskazujemy na możliwe w tym zakresie rozwiązanie. Nie każdy posiada naturalną zdolność prowadzenia spotkań i prezentacji, dlatego ważne jest aby nieustannie rozwijać posiadane kompetencje. Rozwój firmy zależy od Ciebie, dlatego nie przestawaj inwestować w siebie. Skorzystaj z oferty naszych unikalnych szkoleń.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Sztuka prezentacji

6 sposobów na przezwyciężenie lęku przed wystąpieniami publicznymi

Sztuka Autoprezentacji

Sztuka wystąpień publicznych

 

Zobacz nasze szkolenia z zakresu sztuki prezentacji:

Szkolenie z zakresu sztuki prezentacji i wystąpień publicznych dla firmy z Zielonej Góry

Skuteczne wystąpienia publiczne. Szkolenie dla firmy z branży informatycznej.

 

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej