Sztuka prezentacji, czyli w jaki sposób przyciągać uwagę?

Sztuka prezentacji i prowadzenia spotkań jest niezwykle ważnym elementem rozwoju firmy i promowania marki. W ramach prowadzonych przez nas szkoleń staramy się wyposażyć naszych kursantów w umiejętność koordynowania spotkań publicznych oraz profesjonalnego przygotowania prezentacji. Wskazujemy między innymi w jaki sposób wpływać na emocje audytorium, a także jak radzić sobie ze stresem i trudnymi sytuacjami.

Przygotowanie prezentacji

Pierwszym krokiem do przygotowania skutecznej prezentacji jest określenie jej celu. Należy zastanowić się nad tym, o czym chcemy mówić i stworzyć pewnego rodzaju ramy tej wypowiedzi. Kolejną kwestią jest wskazanie audytorium, czyli tego, kto będzie nas słuchał. Od tych dwóch elementów będzie zależał wybór i dostosowanie użytych podczas prezentacji środków. Trzeba również określić jakie pomoce audiowizualne będą nam potrzebne, a jakie mamy obecnie do dyspozycji.

Pierwsze wrażenie

Kluczowym elementem podczas prezentacji jest pierwsze wrażenie i to ono niejednokrotnie decyduje o sukcesie całej projekcji. Należy zwrócić uwagę na szereg różnych elementów w tym zakresie. Przede wszystkim istotny jest wygląd zewnętrzny – odpowiedni ubiór, stonowana gestykulacja, mimika twarzy. Dzięki temu możemy uzyskać wstępną przychylność ze strony naszego audytorium. Bardzo ważne jest również powitanie i nawiązanie kontaktu ze słuchaczami. Może to być zwykłe “dzień dobry” i rozluźniający atmosferę żart, może być również skierowanie szczególnego powitania do najważniejszych gości prezentacji. Wszystko zależy od tego, z kim mamy do czynienia i jaki jest temat naszego wystąpienia. Przy czym należy zwrócić szczególną uwagę na panowanie nad głosem. Nie może być on ani zbyt monotonny, ani zbyt “skaczący”, “szarpiący”.

W jaki sposób przyciągać uwagę?

Istnieje wiele technik przyciągania uwagi. Z pewnością wszystkie opierają się na stopniowym i konsekwentnym budowaniu swoistej relacji ze słuchaczami. Pomiędzy lektorem/prowadzącym a audytorium musi istnieć rodzaj więzi. W ramach prowadzonych przez naszych specjalistów szkoleń wskazujemy na liczne dostępne techniki podtrzymywania i pobudzenia zainteresowania. Prezentujemy je zarówno w formie teoretycznej, jak i praktycznej (poprzez ćwiczenia, warsztaty). Uczymy również w jaki sposób wykorzystać element humorystyczny w prezentacjach. Należy bowiem stwierdzić, że śmiech, chociaż niejednokrotnie niedoceniany, stanowi tajną broń i klucz do sukcesu dobrej prezentacji. Rozbawiona publiczność jest bowiem gwarantem korzyści. Przyciąganie uwagi jest także ułatwione dzięki różnego rodzaju środkom audiowizualnym. Nawet najnudniejszy temat można przekuć w coś ciekawego, dzięki zastosowaniu odpowiednich grafik, zdjęć, wykresów.

Trudne sytuacje w czasie prezentacji

W czasie prezentacji mogą się jednak pojawić sytuacje problematyczne – trudne. Na taką ewentualność również należy się przygotować. Nasi specjaliści przygotowali dla kursantów analizę kilkunastu różnych sytuacji problematycznych. Na zajęciach szczegółowo omawiamy każdą z nich i wskazujemy na możliwe w tym zakresie rozwiązanie. Nie każdy posiada naturalną zdolność prowadzenia spotkań i prezentacji, dlatego ważne jest aby nieustannie rozwijać posiadane kompetencje. Rozwój firmy zależy od Ciebie, dlatego nie przestawaj inwestować w siebie. Skorzystaj z oferty naszych unikalnych szkoleń.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Sztuka prezentacji

6 sposobów na przezwyciężenie lęku przed wystąpieniami publicznymi

Sztuka Autoprezentacji

Sztuka wystąpień publicznych

 

Zobacz nasze szkolenia z zakresu sztuki prezentacji:

Szkolenie z zakresu sztuki prezentacji i wystąpień publicznych dla firmy z Zielonej Góry

Skuteczne wystąpienia publiczne. Szkolenie dla firmy z branży informatycznej.

 

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.