Trening w miejscu pracy dla „Delikatesy Biała”: Merchandising

4 marca przeprowadziliśmy usługę doradztwa w zakresie „Trening w pracy: merchandising” dla spółki , właściciela łódzkiej sieci delikatesów. Szkolenie zrealizowaliśmy na terenie jednego ze sklepów, w „Delikatesach Biała”. W spotkaniu wzięło udział sześć osób: zastępca kierownika oraz pięcioro pracowników.

Cele szkolenia

Celem szkolenia była poprawa sprzedaży na dziale mięsno-wędliniarskim w sklepie.

Przebieg szkolenia

Szkolenie zostało przeprowadzone na terenie sklepu „Delikatesy Biała” i miało formę treningu w pracy. W trakcie szkolenia uczestnicy najpierw wykonywali zadania praktyczne, a następnie trenerka opracowała dla sklepu nową koncepcję ekspozycji towarów na dziale mięsno-wędliniarskim. Szczegóły szkolenia poniżej.

 

Trening w pracy: prawidłowe przyjęcie towaru i magazynowanie

 Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od pracy praktycznej: trenerka towarzyszyła uczestnikom w trakcie codziennie wykonywanych zadań: przyjmowania towaru oraz segregowania towaru w magazynie, udzielając wskazówek i zlecając zadania. Jednym z nich było np. przyjęcie dostawy wędlin według przekazanych instrukcji. Na zmianę jedna grupa dokonywała weryfikacji dostawy, a druga dopatrywała się popełnionych błędów. Panie rzetelnie podeszły do zadania ponieważ dostrzegły m.in. brak w dostawie pasztetu pieczonego oraz zwiększoną ilość płynu w parówkach drobiowych Berlinki.

 

Opracowanie nowej koncepcji ekspozycji towarów

Po dokładnym zapoznaniu się z dotychczasowym układem towarów w ladzie mięsno-wędliniarskiej trenerka opracowała nową koncepcję ekspozycji towarów, z uwzględnieniem najnowszych zasad merchandisingu. W ramach koncepcji opracowano nowe zasady ekspozycji towarów, w zakresie takich tematów jak:

  • podział towarów na grupy asortymentowe,
  • efekt masy towarowej,
  • „gorąca strefa”,
  • dokładanie towarów – zasada FIFO,
  • sezonowość, promocje,
  • estetyka i czystość.

Efekty szkolenia

Podsumowując dzięki przeprowadzonej usłudze doradztwa „Delikatesy Biała” po pierwsze zyskały świadomy personel umiejący wykorzystać techniki właściwego przyjęcia towarów, magazynowania oraz ekspozycji. Po drugie natomiast przedstawione  w ramach treningu w miejscu pracy porady wpłyną na zmniejszenie strat. Kluczowe były wskazówki dotyczące kontroli jakości podczas przyjęcia towaru oraz uświadomienie skali strat generowanych przy nieumiejętnym wykonywaniu tej czynności. Z kolei po trzecie opracowanie przez trenerkę indywidualnej koncepcji ekspozycji lady mięsno-wędliniarskiej pozwoli na zwiększenie wyników sprzedażowych spółki.

 

Serdecznie dziękujemy pracownikom „Delikatesy Biała” za czynny udział w szkoleniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

 

Zainteresowała Cię tematyka szkoleń z zakresu merchandisingu? Zobacz inne nasze realizacje:

Bułki, papier, pomidory, czyli sztuka ekspozycji w małym sklepie. Szkolenie dla sklepów spożywczych EMKA

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Merchandising i obsługa klienta w firmie Torimpex po trzech miesiącach od szkolenia.

 

Zapraszamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Jak poprawnie obsłużyć klienta, rozłożyć towar i uniknąć strat w sklepie?

Jak dobrze zaaranżować przestrzeń zakupową?

Aranżacja sklepu warzywnego

Jak sprzedać więcej, czyli kilka słów o złotych zasadach ekspozycji w sklepach samoobsługowych

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przyciągać i zatrzymywać klientów w e-sklepie – relacja ze szkolenia

Wyzwania współczesnego rynku a rola eksperckiej wiedzy Dynamiczny rozwój technologii oraz zmieniające się nawyki konsumentów sprawiają, że prowadzenie dochodowego biznesu w sieci staje się coraz większym wyzwaniem. Obecnie sama obecność w internecie nie gwarantuje sukcesu, a sprzedaż e-commerce wymaga zaawansowanego podejścia, łączącego psychologię, marketing oraz analitykę. Przedsiębiorcy, którzy chcą utrzymać się na powierzchni, muszą zrozumieć, że walka o uwagę klienta toczy się na wielu płaszczyznach jednocześnie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu w agencji SEO – relacja ze szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu jako kluczowy element nowoczesnego marketingu internetowego Współczesny marketing internetowy przechodzi głęboką transformację, w której rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów wymusza na firmach zmianę dotychczasowych strategii komunikacyjnych. Klienci coraz częściej szukają produktów i usług, które są przyjazne dla środowiska, co niestety stwarza pole do nadużyć zwanych ekościemą. W dobie algorytmów Google promujących treści wysokiej jakości (E-E-A-T), agencje marketingowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie dużymi projektami w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Profesjonalizacja zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych Organizacje pozarządowe robią coraz większe i trudniejsze rzeczy. To już nie tylko prosta działalność społeczna, ale skomplikowane zadania, w których obracamy sporymi pieniędzmi z grantów. Aby to wszystko spiąć i nie popełnić błędów, potrzebna jest konkretna wiedza, a nie tylko dobre chęci. Właśnie dlatego jedno z aktywnych stowarzyszeń zgłosiło się do naszej firmy z prośbą o przeszkolenie ich kadry. Zależało im na uporządkowaniu wiedzy…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.