Trening w miejscu pracy dla „Delikatesy Biała”: Merchandising
4 marca przeprowadziliśmy usługę doradztwa w zakresie „Trening w pracy: merchandising” dla spółki , właściciela łódzkiej sieci delikatesów. Szkolenie zrealizowaliśmy na terenie jednego ze sklepów, w „Delikatesach Biała”. W spotkaniu wzięło udział sześć osób: zastępca kierownika oraz pięcioro pracowników.
Cele szkolenia
Celem szkolenia była poprawa sprzedaży na dziale mięsno-wędliniarskim w sklepie.
Przebieg szkolenia
Szkolenie zostało przeprowadzone na terenie sklepu „Delikatesy Biała” i miało formę treningu w pracy. W trakcie szkolenia uczestnicy najpierw wykonywali zadania praktyczne, a następnie trenerka opracowała dla sklepu nową koncepcję ekspozycji towarów na dziale mięsno-wędliniarskim. Szczegóły szkolenia poniżej.
Trening w pracy: prawidłowe przyjęcie towaru i magazynowanie
Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od pracy praktycznej: trenerka towarzyszyła uczestnikom w trakcie codziennie wykonywanych zadań: przyjmowania towaru oraz segregowania towaru w magazynie, udzielając wskazówek i zlecając zadania. Jednym z nich było np. przyjęcie dostawy wędlin według przekazanych instrukcji. Na zmianę jedna grupa dokonywała weryfikacji dostawy, a druga dopatrywała się popełnionych błędów. Panie rzetelnie podeszły do zadania ponieważ dostrzegły m.in. brak w dostawie pasztetu pieczonego oraz zwiększoną ilość płynu w parówkach drobiowych Berlinki.
Opracowanie nowej koncepcji ekspozycji towarów
Po dokładnym zapoznaniu się z dotychczasowym układem towarów w ladzie mięsno-wędliniarskiej trenerka opracowała nową koncepcję ekspozycji towarów, z uwzględnieniem najnowszych zasad merchandisingu. W ramach koncepcji opracowano nowe zasady ekspozycji towarów, w zakresie takich tematów jak:
- podział towarów na grupy asortymentowe,
- efekt masy towarowej,
- „gorąca strefa”,
- dokładanie towarów – zasada FIFO,
- sezonowość, promocje,
- estetyka i czystość.
Efekty szkolenia
Podsumowując dzięki przeprowadzonej usłudze doradztwa „Delikatesy Biała” po pierwsze zyskały świadomy personel umiejący wykorzystać techniki właściwego przyjęcia towarów, magazynowania oraz ekspozycji. Po drugie natomiast przedstawione w ramach treningu w miejscu pracy porady wpłyną na zmniejszenie strat. Kluczowe były wskazówki dotyczące kontroli jakości podczas przyjęcia towaru oraz uświadomienie skali strat generowanych przy nieumiejętnym wykonywaniu tej czynności. Z kolei po trzecie opracowanie przez trenerkę indywidualnej koncepcji ekspozycji lady mięsno-wędliniarskiej pozwoli na zwiększenie wyników sprzedażowych spółki.
Serdecznie dziękujemy pracownikom „Delikatesy Biała” za czynny udział w szkoleniu.
Trenerzy „Warto Szkolić”
Zainteresowała Cię tematyka szkoleń z zakresu merchandisingu? Zobacz inne nasze realizacje:
Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski
Merchandising i obsługa klienta w firmie Torimpex po trzech miesiącach od szkolenia.
Zapraszamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:
Jak poprawnie obsłużyć klienta, rozłożyć towar i uniknąć strat w sklepie?
Jak dobrze zaaranżować przestrzeń zakupową?
Jak sprzedać więcej, czyli kilka słów o złotych zasadach ekspozycji w sklepach samoobsługowych
Przeczytaj również:

Profesjonalna współpraca z klientem w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji w firmie budowlanej – relacja ze szkolenia
