Trening w miejscu pracy dla „Delikatesy Biała”: Merchandising

4 marca przeprowadziliśmy usługę doradztwa w zakresie „Trening w pracy: merchandising” dla spółki , właściciela łódzkiej sieci delikatesów. Szkolenie zrealizowaliśmy na terenie jednego ze sklepów, w „Delikatesach Biała”. W spotkaniu wzięło udział sześć osób: zastępca kierownika oraz pięcioro pracowników.

Cele szkolenia

Celem szkolenia była poprawa sprzedaży na dziale mięsno-wędliniarskim w sklepie.

Przebieg szkolenia

Szkolenie zostało przeprowadzone na terenie sklepu „Delikatesy Biała” i miało formę treningu w pracy. W trakcie szkolenia uczestnicy najpierw wykonywali zadania praktyczne, a następnie trenerka opracowała dla sklepu nową koncepcję ekspozycji towarów na dziale mięsno-wędliniarskim. Szczegóły szkolenia poniżej.

 

Trening w pracy: prawidłowe przyjęcie towaru i magazynowanie

 Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od pracy praktycznej: trenerka towarzyszyła uczestnikom w trakcie codziennie wykonywanych zadań: przyjmowania towaru oraz segregowania towaru w magazynie, udzielając wskazówek i zlecając zadania. Jednym z nich było np. przyjęcie dostawy wędlin według przekazanych instrukcji. Na zmianę jedna grupa dokonywała weryfikacji dostawy, a druga dopatrywała się popełnionych błędów. Panie rzetelnie podeszły do zadania ponieważ dostrzegły m.in. brak w dostawie pasztetu pieczonego oraz zwiększoną ilość płynu w parówkach drobiowych Berlinki.

 

Opracowanie nowej koncepcji ekspozycji towarów

Po dokładnym zapoznaniu się z dotychczasowym układem towarów w ladzie mięsno-wędliniarskiej trenerka opracowała nową koncepcję ekspozycji towarów, z uwzględnieniem najnowszych zasad merchandisingu. W ramach koncepcji opracowano nowe zasady ekspozycji towarów, w zakresie takich tematów jak:

  • podział towarów na grupy asortymentowe,
  • efekt masy towarowej,
  • „gorąca strefa”,
  • dokładanie towarów – zasada FIFO,
  • sezonowość, promocje,
  • estetyka i czystość.

Efekty szkolenia

Podsumowując dzięki przeprowadzonej usłudze doradztwa „Delikatesy Biała” po pierwsze zyskały świadomy personel umiejący wykorzystać techniki właściwego przyjęcia towarów, magazynowania oraz ekspozycji. Po drugie natomiast przedstawione  w ramach treningu w miejscu pracy porady wpłyną na zmniejszenie strat. Kluczowe były wskazówki dotyczące kontroli jakości podczas przyjęcia towaru oraz uświadomienie skali strat generowanych przy nieumiejętnym wykonywaniu tej czynności. Z kolei po trzecie opracowanie przez trenerkę indywidualnej koncepcji ekspozycji lady mięsno-wędliniarskiej pozwoli na zwiększenie wyników sprzedażowych spółki.

 

Serdecznie dziękujemy pracownikom „Delikatesy Biała” za czynny udział w szkoleniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

 

Zainteresowała Cię tematyka szkoleń z zakresu merchandisingu? Zobacz inne nasze realizacje:

Bułki, papier, pomidory, czyli sztuka ekspozycji w małym sklepie. Szkolenie dla sklepów spożywczych EMKA

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Merchandising i obsługa klienta w firmie Torimpex po trzech miesiącach od szkolenia.

 

Zapraszamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Jak poprawnie obsłużyć klienta, rozłożyć towar i uniknąć strat w sklepie?

Jak dobrze zaaranżować przestrzeń zakupową?

Aranżacja sklepu warzywnego

Jak sprzedać więcej, czyli kilka słów o złotych zasadach ekspozycji w sklepach samoobsługowych

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.