Trzydniowy maraton szkoleniowy z ActiveSport: Zarządzanie zespołem sprzedażowym

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w trzy dni – tym razem nasi trenerzy stanęli przed trudnym zadaniem. W tym krótkim czasie mieli za zadanie przekazać i usystematyzować wiedzę z zakresu zarządzanie zespołem sprzedażowym, zaczynając od samych podstaw. 

Dlaczego? Tak jak w wielu firmach i tu menedżerowie swoje zadania wykonują głównie opierając się na swojej intuicji i doświadczeniu gromadzonym w pracy. Dlatego też właściciele zdecydowali się na przeprowadzenie szkolenia, które pozwoliłyby uporządkować posiadaną wiedzę i szerzej spojrzeć na realizowane przez siebie zadania. A w konsekwencji zbudować lojalny, zmotywowany i efektywny zespół

Spółka jest właścicielem popularnej w Tomaszowie Mazowieckim hurtowni rowerów Activesport. Jak sama nazwa wskazuje, jej głównym produktem są rowery, ale w sprzedaży klienci znajdą dużo szerszy asortyment sprzętu sportowego. W  naszych szkoleniach wzięło udział czterech uczestników: właściciele i kadra zarządzająca firmy.

 

Cele szkolenia

Przeprowadzone szkolenie z zakresu zarządzania zespołem sprzedażowym miało na celu wzrost kompetencji menedżerskich uczestników. Jakich?  Po pierwsze umiejętności budowania zespołu, po drugie rozwiązywania konfliktów, po trzecie motywowania, a po czwarte budowania i wykorzystania autorytetu lidera.

 

Przebieg szkolenia

W ramach cyklu szkoleniowego zarządzanie zespołem sprzedażowym zajęliśmy się kolejno:

  • 18.07 – Komunikacją w zespole
  • 19.07 – Budowaniem zespołu
  • 26.07 – Praktycznymi Umiejętnościami Przywódczymi

Każde ze szkoleń podzielone było na część teoretyczną i praktyczną. Ta druga, jak zawsze w szkoleniach z logiem „Warto Szkolić”☺, oparta była o przypadki zaczerpnięte z codziennego życia firmy.

W ramach zajęć zastosowaliśmy różnorodne formy pracy:

  • burza mózgów,
  • dyskusja,
  • studium przypadku,
  • odgrywanie ról,
  • interaktywna prezentacja.

 

Rezultaty szkolenia

W konsekwencji szkolenia uczestnicy posiedli/znacząco poprawili następujące umiejętności:

  • Świadome budowanie i wykorzystanie autorytetu.
  • Tworzenie korzystniejszej atmosfery pracy (lepsze relacje z otoczeniem zawodowym).
  • Optymalizacja czasu pracy własnego i podwładnych 
  • Zarządzanie konfliktem i radzenie sobie w trudnych sytuacjach menedżerskich.
  • Komunikowanie priorytetów, stawianie celów, delegowanie, monitorowanie oraz rozliczanie.
  • Rozpoznawanie dojrzałości pracownika na skalach motywacji i kompetencji i wykorzystanie tej wiedzy w efektywniejszym delegowaniu zadań.

Serdecznie dziękujemy właścicielom i menedżerom hurtowni ActiveSport za okazane zaufanie, a wszystkich Państwa zapraszamy na nasze szkolenia z zakresu zarządzania zespołem: zarządzanie zespołem w pigułce, teamleader niemalowany, czy właśnie zarządzanie zespołem sprzedażowym.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby?

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby? Pracownicy fizyczni, wykonujący swoje obowiązki w różnego typu zakładach przemysłowych czy magazynach, powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do wykonywania przydzielonych im zadań. Mimo że wdrożenie ma tutaj nieco inny charakter niż w przypadku osób pracujących w biurach, to nadal należy zapewnić załodze odpowiednie wsparcie. Jest ono szczególnie ważne w pierwszych miesiącach zatrudnienia. Dobre…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozpoznać potrzeby szkoleniowe swoich pracowników?

Jak rozpoznać potrzeby szkoleniowe swoich pracowników? Niezależnie od branży, w jakiej działa firma, ważne jest, aby osoby w niej zatrudnione były na bieżąco przygotowywane do pełnienia swoich obowiązków. To już standard, że poświęca się sporo czasu na szkolenia wdrożeniowe. Jednak równie ważną kwestią jest późniejszy rozwój kompetencji. Sprawia on, że można łatwiej delegować zadania poszczególnym osobom, a także usprawnia przeprowadzanie rekrutacji wewnętrznych.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać?

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać? Szkolenia dla pracowników restauracji, stanowią klucz do jej sukcesu, dlaczego? Restauracja to miejsce, z którego codziennie korzysta bardzo duża liczba osób. To tutaj ludzie jedzą posiłki, organizują spotkania, imprezy rodzinne, a także relaksują się. Restauracja daje ludziom poczucie pewnego rodzaju luksusu. Dzieje się tak, ponieważ nie trzeba gotować, by zjeść smaczny posiłek. Co więcej,…
dowiedz się więcej