Trzydniowy maraton szkoleniowy z ActiveSport: Zarządzanie zespołem sprzedażowym

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w trzy dni – tym razem nasi trenerzy stanęli przed trudnym zadaniem. W tym krótkim czasie mieli za zadanie przekazać i usystematyzować wiedzę z zakresu zarządzanie zespołem sprzedażowym, zaczynając od samych podstaw. 

Dlaczego? Tak jak w wielu firmach i tu menedżerowie swoje zadania wykonują głównie opierając się na swojej intuicji i doświadczeniu gromadzonym w pracy. Dlatego też właściciele zdecydowali się na przeprowadzenie szkolenia, które pozwoliłyby uporządkować posiadaną wiedzę i szerzej spojrzeć na realizowane przez siebie zadania. A w konsekwencji zbudować lojalny, zmotywowany i efektywny zespół

Spółka jest właścicielem popularnej w Tomaszowie Mazowieckim hurtowni rowerów Activesport. Jak sama nazwa wskazuje, jej głównym produktem są rowery, ale w sprzedaży klienci znajdą dużo szerszy asortyment sprzętu sportowego. W  naszych szkoleniach wzięło udział czterech uczestników: właściciele i kadra zarządzająca firmy.

 

Cele szkolenia

Przeprowadzone szkolenie z zakresu zarządzania zespołem sprzedażowym miało na celu wzrost kompetencji menedżerskich uczestników. Jakich?  Po pierwsze umiejętności budowania zespołu, po drugie rozwiązywania konfliktów, po trzecie motywowania, a po czwarte budowania i wykorzystania autorytetu lidera.

 

Przebieg szkolenia

W ramach cyklu szkoleniowego zarządzanie zespołem sprzedażowym zajęliśmy się kolejno:

  • 18.07 – Komunikacją w zespole
  • 19.07 – Budowaniem zespołu
  • 26.07 – Praktycznymi Umiejętnościami Przywódczymi

Każde ze szkoleń podzielone było na część teoretyczną i praktyczną. Ta druga, jak zawsze w szkoleniach z logiem „Warto Szkolić”☺, oparta była o przypadki zaczerpnięte z codziennego życia firmy.

W ramach zajęć zastosowaliśmy różnorodne formy pracy:

  • burza mózgów,
  • dyskusja,
  • studium przypadku,
  • odgrywanie ról,
  • interaktywna prezentacja.

 

Rezultaty szkolenia

W konsekwencji szkolenia uczestnicy posiedli/znacząco poprawili następujące umiejętności:

  • Świadome budowanie i wykorzystanie autorytetu.
  • Tworzenie korzystniejszej atmosfery pracy (lepsze relacje z otoczeniem zawodowym).
  • Optymalizacja czasu pracy własnego i podwładnych 
  • Zarządzanie konfliktem i radzenie sobie w trudnych sytuacjach menedżerskich.
  • Komunikowanie priorytetów, stawianie celów, delegowanie, monitorowanie oraz rozliczanie.
  • Rozpoznawanie dojrzałości pracownika na skalach motywacji i kompetencji i wykorzystanie tej wiedzy w efektywniejszym delegowaniu zadań.

Serdecznie dziękujemy właścicielom i menedżerom hurtowni ActiveSport za okazane zaufanie, a wszystkich Państwa zapraszamy na nasze szkolenia z zakresu zarządzania zespołem: zarządzanie zespołem w pigułce, teamleader niemalowany, czy właśnie zarządzanie zespołem sprzedażowym.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak obsługiwać gości hotelowych, by zapewnić im niezapomniany pobyt? Wywiad z Anną Możdżyńską

Branża hotelarska to sektor, w którym jakość obsługi gościa odgrywa kluczową rolę. W dzisiejszych czasach, gdy goście mają do wyboru wiele opcji, standard obsługi może przesądzić o sukcesie lub porażce danego hotelu. Co sprawia, że obsługa jest doskonała? Jakie elementy są niezbędne, aby goście czuli się wyjątkowo i chcieli wracać? Na te i inne pytania w naszym wywiadzie odpowiada ekspertka i trenerka w dziedzinie hotelarstwa – Anna…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zostać ekspertem na dziale owoców i warzyw?

Zdrowe odżywianie staje się coraz bardziej popularne, rola eksperta na dziale owoców i warzyw nabiera szczególnego znaczenia. Konsumenci poszukują świeżych, wysokiej jakości produktów, a także profesjonalnych porad dotyczących ich wyboru, przechowywania i przygotowania. Dlatego właśnie umiejętności i wiedza specjalistów w tej dziedzinie są nieocenione. Zostanie ekspertem na dziale owoców i warzyw to nie tylko kwestia znajomości różnych odmian produktów, ale także zrozumienia sezonowości, najnowszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak skutecznie prowadzić marketing internetowy?

W dobie dynamicznego rozwoju technologii i cyfryzacji, marketing internetowy stał się nieodzownym elementem strategii każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa. Obecność w sieci oraz skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów poprzez różnorodne kanały online to klucz do sukcesu. Właściwe zastosowanie narzędzi i technik marketingu internetowego pozwala na zwiększenie zasięgu oraz zaangażowania klientów, a także na maksymalizację zwrotu z inwestycji. W tym artykule przedstawimy kluczowe kroki, które pomogą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.