Współpraca popłaca!
Na sukces w wielkiej firmie nigdy nie pracujemy sami. To, w jaki sposób dążymy do celu i ile na tym zyskamy, zależy w dużej mierze od skutecznej komunikacji i podziału obowiązków. Rola jaką odgrywa właściwa współpraca, jest ogromna w każdym zakładzie pracy. Jeśli chcemy znacznie usprawnić wszystkie procesy zachodzące w naszej działalności, warto wziąć udział w szkoleniu z efektywnej współpracy. Skutki będą naprawdę zaskakujące!
Istota właściwej współpracy
W każdej grupie ludzie mamy do czynienia z różnorodnością osobowości. Każdy inaczej postrzega swoje obowiązki i potrzebuje innej motywacji. Podyktowane jest to także zróżnicowanym doświadczeniem zawodowym i umiejętnościami. Pomimo jednak tej powszechnej wiedzy, konflikty są na porządku dziennym. Najważniejszym zadaniem menedżera jest więc dokładna identyfikacja psychologiczna pracowników i zarządzanie maksymalnie wykorzystujące ich potencjał. Wszystko tak, aby uniknąć nieporozumień. Należycie zorganizowani pracownicy są bardziej efektywni i zaangażowani w rozwój przedsiębiorstwa.
Budowanie zespołu
Umieszczenie ogłoszenia na stronie internetowej firmy, dotyczącego rekrutacji na nowe stanowisko, to dopiero pierwszy krok w kwestii tworzenia zespołu. Jest on także tym najłatwiejszym. O wiele trudniejszym etapem jest rozmowa kwalifikacyjna – i to nie tylko z punktu widzenia kandydata. Rekrutujący na stanowisko niejednokrotnie ma do czynienia z dylematem w wyborze właściwej osoby. Nieraz za cenę umiejętności, decyduje się zatrudnić osobę o konkretnych cechach charakteru, tak, aby pasowała do zespołu. Prawdę mówiąc jest to bardzo dobra metoda, choć na pierwszy rzut oka absurdalna. Łatwiej bowiem będzie współpracować z ludźmi o podobnych poglądach. Jak już wcześniej zostało wspomniane – na sukces firmy pracuje się w grupie. Dlatego konieczne jest zrównoważenie kompetencji z odpowiednimi cechami osobowości.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Kursy ze współpracy w zespole dedykowane są głównie menedżerom i właścicielom firm. To w ich rękach spoczywa ciężar dowodzenia większą grupą ludzi i organizacja ich pracy. Aby przynosiła zyski, musza mieć na względzie priorytety i motywację swoich podwładnych. Oczywiście na kursie mile widziani są także pracownicy z zupełnie innym zakresem obowiązków. Im więcej osób pozna tajniki skutecznej współpracy, tym wszystkie zadania w firmie będą wykonywane szybciej i lepiej.
Korzyści ze szkoleń
Osoba przeszkolona posiada szeroką wiedzę na temat mechanizmów psychologicznych człowieka. Z tą wiedzą nie tylko będzie w stanie zatrudnić odpowiedni personel, ale także usprawni wszystkie procesy zachodzące w prowadzonym biznesie. Komunikaty wydawane podwładnym będą krótkie, a jednocześnie zrozumiałe, co z kolei przyspieszy wykonywanie obowiązków. Zaangażowanie pracowników w firmę również znacząco wzrośnie, dzięki odpowiedniemu systemowi motywacji. Szkolenie z zakresu współpracy to także świetna okazja, by zadbać o swój rozwój i wzbogacić swoje CV.