Zarządzanie czasem – pozornie prosta umiejętność

Zarządzanie czasem – pozornie prosta umiejętność

„Czas to pieniądz” – niemalże każda osoba zna to powiedzenie. Odpowiednie dysponowanie czasem skutkuje naszym rozwojem. Choć w dziedzinie fizyki brakuje dokładnej definicji czasu, wszyscy wiemy, czym od jest i odczuwamy jego upływ. Z tym pojęciem mamy do czynienia codziennie, gdy patrzymy na zegarek i skarżymy się, że mamy go za mało. Każdy dzień poświęcamy na rozwój kariery i szlifowaniu naszych pasji. Niemniej jednak w chwilach wytchnienia przeglądamy portale społecznościowe, oglądamy telewizję lub gramy w gry komputerowe. Niestety, rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, ile czasu dziennie marnujemy na tego typu błahostki. Warto mieć na uwadze, że jeśli zmienimy swoje dotychczasowe nawyki i z głową zaplanujemy każdy dzień, będziemy zdecydowanie bardziej efektywni.

Czym jest umiejętność zarządzania czasem?

Na co dzień wydaje nam się, że wykonujemy swoje obowiązki należycie i nie mamy wpływu na upływające godziny. To, że zerkniemy parę razy na Facebooka czy telefon w trakcie pracy, to przecież nic strasznego. Prawdą jednak jest to, że jeśli odpowiednio zaplanujemy nasze dzienne zadania i skoncentrujemy się na nich w stu procentach, nie tylko szybciej je wykonamy. Zaoszczędzony dzięki temu cenny czas, można z czystym sumieniem później wykorzystać na inne, konstruktywne czynności. Dobrą organizacją można więc nazwać właściwe dysponowanie czasem tak, aby osiągnąć wyznaczone cele.

Dlaczego nie potrafimy organizować czasu?

Najczęściej bierze się to z braku wyznaczonego celu w życiu. Wówczas tracimy motywację i siłę do działania, a co za tym idzie – spada nasze poczucie własnej wartości. Dodatkowym problemem są dzisiejsi pożeracze czasu np. Internet czy telewizja, od których niestety łatwo się uzależnić. Ulubiony serial, rozmowa przez telefon lub przeglądanie portali społecznościowych to nasze codzienne rytuały, których nie może nam zabraknąć. Owszem, wiele z nich jest potrzebnych, choćby z uwagi na higienę psychiczną (nie można cały czas robić rzeczy pożytecznych), jednak na dłuższą metę marnują one nasz cenny czas, nie wspominając już o tym, że utrudniają koncentrację np. w pracy.

Jak możemy skutecznie zarządzać czasem?

Tak naprawdę nie ma jednej złotej rady, dzięki której od razu będziemy chodzić jak w przysłowiowym zegarku. Wiąże się to przecież ze zmianą samego siebie, a niełatwo porzucić swoje dotychczasowe przyzwyczajenia. Dobrze będzie to robić małymi krokami, zaczynając od najprostszych czynności. Pierwszą będzie wyznaczenie sobie konkretnego celu. Naszym najlepszym przyjacielem na start okaże się kalendarz. Krok po kroku zaplanujemy w nim cały nasz dzień, również z uwzględnieniem rozrywki. Z czasem możemy się pokusić o bardziej drastyczne metody, takie jak wyłączenie telefonu lub schowanie zasilacza od komputera.

Szkolenia z zarządzania czasem

Istnieją osoby, które bez problemu potrafią zmienić swoje nawyki. Po prostu przeczytają odpowiednie poradniki i z dnia na dzień są w stanie wdrożyć zawarte w nich wskazówki. Są to jednostki wyjątkowe – nie każdy bowiem odznacza się tak silną wolą i samodyscypliną. Dla nieco bardziej opornych, przewidziane są specjalne szkolenia z zarządzania czasem. Doświadczeni i przede wszystkim zorganizowani specjaliści zaprezentują, jak wiele czasu nieświadomie marnujemy każdego dnia. W trakcie kursu pokażą niezawodne metody radzenia sobie z dekoncentracją, natłokiem obowiązków oraz planowaniem wolnego czasu. Nabyte umiejętności doskonale się sprawdzą zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.