W jaki sposób zwiększyć sprzedaż za pomocą mediów społecznościowych?

W jaki sposób zwiększyć sprzedaż za pomocą mediów społecznościowych?

Media społecznościowe stają się już jednym z głównych kanałów komunikacyjnych – szczególnie dla młodszych pokoleń. To właśnie tam odbywają się rozmowy, dyskusje – tam „dzieje się życie”. Nie od dziś wiadomo, że jeżeli marka nie ma konta na Facebooku, to tak jakby nie istniała. Dlaczego? Gdyż, użytkownicy, a więc Wasi potencjalni klienci, właśnie tam najczęściej szukają opinii o markach czy produktach. Wystawiają także recenzje restauracjom, zakładom fryzjerskim, etc. Media społecznościowe są żywym organizmem, który działa dwadzieścia cztery godziny na dobę, i to bardzo sprawnie 🙂 Wystarczy rozejrzeć się wokół, aby zobaczyć, jak wiele osób obok Was i jak często korzysta z telefonu. A na smartfonach, najczęściej przeglądane są właśnie media społecznościowe.

Statystyki

Aby nieco uwiarygodnić poprzedni akapit, przedstawiamy Wam liczby, a jak wiadomo liczby nie kłamią. Weźcie pod uwagę, że każda z tych osób, to Wasz potencjalny klient. Zwłaszcza, jeżeli nie ograniczacie się do działania w Polsce. Dodamy, że nawet osoby niepełnoletnie, powinny mieć dla Was wartość, gdyż, nie dość, że dorosną i będą mogli samodzielnie działać, to jeszcze oni, udostępniając waszą ofertę też mogą pomóc w wygenerowaniu „publiczności”.

 Liczba użytkowników w PolsceLiczba użytkowników na świecie
Facebook 25,5 mln (Messenger: 19mln)2,271mld (Messenger: 1,5 mld)
Instagram12,9mln1 mld
YouTube26 mln1,9mld
Twitter8,5mln326mln
Pinterest5,1 mln250mln

Źródło: https://wearesocial.com/global-digital-report-2019

 

Oczywiście, w przypadku statystyk dla Polski są to liczby użytkowników Internetu, którzy deklarują korzystanie z platform społecznościowych. Polska ma też imponujące statystyki dot. LinkedIna – korzystanie z niego deklaruje ponad 6 milionów Polaków. Ale – jak te cyfry mają wpłynąć na Waszą sprzedaż?

Mając do dyspozycji możliwość tworzenia konta swojej marki na tak popularnych platformach – zyskujesz możliwość dojścia ze swoimi produktami/usługami do niemal każdej z tych osób. Jak to zrobić?

  • utworzyć i aktywnie prowadzić konto swojej firmy
  • tworzyć angażujące i ciekawe treści
  • reklamować się za pośrednictwem specjalistów
  • prowadzić spójną komunikacją, zarówno w mediach społecznościowych jak i w innych kanałach Digitalu
  • nieustannie optymalizować swoje reklamy, aby przynosiły wam możliwie największy zysk.

 

Komunikacja w mediach społecznościowych.

Aby zwiększyć sprzedaż, musisz mówić do ludzi w taki sposób, aby cię chcieli słuchać. Media społecznościowe nie są odpowiednim miejscem na prowadzenie suchej komunikacji sprzedażowej. Tu ludzie lubią być zaskakiwani. Tylko ciekawe, nowe, treści zdobywają ich atencję. Wszak nawet wśród przedsiębiorców konkurencja o fana jest bardzo duża. Jak więc skutecznie się komunikować?

  • bądź zawsze z internautami na „Ty”. Użytkownicy mediów społecznościowych od zawsze mówią sobie po imieniu na forum publicznym. Kierując post do grupy odbiorców staraj się zwracać do nich imiennie. Czyli – „zamiast co sądzą Państwo o…”, formułuj komunikat „co sądzicie o…”
  • nie odgrzewaj starych treści. W Internecie wszystko żyje tylko chwilę. Każdy news, wiadomość czy też żart, jest śmieszny tylko przez chwilę. Jeżeli wrzucisz na swoją tablicę news sprzed tygodnia, licz się z tym że nikogo on nie zainteresuje.
  • naucz się radzić sobie z krytyką. Czyli inaczej – zarządzaniem kryzysowym. Niezadowoleni klienci, pierwsze co zrobią, to napiszą o Tobie w mediach społecznościowych. Kieruj się zasadą „klient ma zawsze rację”. Niezależnie od prywatnych odczuć, przeproś, zapewnij, że taka sytuacja się nie powtórzy i daj klientowi coś w zamian (np. rabat na kolejne zakupy, etc). Tym samym możesz przekuć potencjalny kryzys w bardzo dobry chwyt PR.
  • twórz ciekawe treści – tak, wspomnieliśmy o tym. Chcielibyśmy jednak sprecyzować sformułowanie „ciekawa treść”. Każdy post/wpis/film jaki publikujecie powinien nieść dla użytkownika konkretną wartość, w myśl hasła „content is the king”. Oprócz produktu, zapewnijcie też wartość dodaną, np. poradnikową, czy humorystyczną. Użytkownik po obejrzeniu waszego materiału nie może mieć poczucia że stracił czas i widział zwykłą reklamę. To podstawowa różnica pomiędzy „starymi” a „nowymi” mediami.

Reklama i promocja w mediach społecznościowych

Czyli kwintesencja odpowiedzi na pytanie zawarte w tytule niniejszego artykułu. Aby zwiększyć sprzedaż za pomocą mediów społecznościowych, musisz zainwestować nie tylko w czas na prowadzenie komunikacji, ale także pieniądze na reklamy. Reklamy w mediach społecznościowych pozwolą ci ustalić zarówno grupę osób, którym wyświetli się kreacja jak i również udostępniają wiele formatów reklamowych. Możesz tworzyć standardowe reklamy graficzne, reklamy produktów czy zachęcać do interakcji wyświetlając reklamy animowane. W ostatnim czasie, możliwe jest także wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu, takie reklamy znacznie lepiej konwertują i są zwyczajnie ciekawsze dla internautów.

A czego unikać?

Ustawienie dobrej reklamy często wymaga znajomości narzędzi reklamowych. Nie wystarczy przykładowo, wcisnąć na Facebooku przycisku promuj post. To sprawi, że owszem, sporo ludzi zobaczy kreację, ale nikt od Was nic nie kupi. Dobra reklama powinna się wyróżniać, być dobrze stargetowana (na odpowiednią grupę docelową) oraz oczywiście mieć dobrze dobrany cel. Już w pierwszym kroku precyzujecie, co chcecie osiągnąć – zdobyć dane kontaktowe do osób zainteresowanych Waszą usługą? Przekierować na stronę do kupienia waszego produktu czy też otrzymać wiadomości na platformie Messenger od potencjalnych klientów. Istnieje też możliwość zwiększenia świadomości marki wśród użytkowników. Jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy na początku chcą, aby użytkownicy dowiedzieli się o „ich istnieniu”.

Niezależnie od celu, każda forma kampanii niesie ze sobą zarówno pewne korzyści jak i posiada wady. Tym, co jest bardzo ważne i o czym zawsze należy pamiętać, to analiza statystyk reklam oraz zasięgów organicznych. Obecnie, media społecznościowe udostępniają firmom coraz lepsze możliwości analizy wyników, zachowań, etc. Zawsze warto też pamiętać o profesjonalnym przeszkoleniu się w dziedzinie marketingu w mediach społecznościowych. Oczywiście, w roli szkoleniowców widzimy siebie 🙂 Niemniej, podpowiemy Wam, że aby zdobyć podstawy wiedzy i szkolenie rozpocząć już z ugruntowanymi fundamentami, warto zajrzeć do źródła. Mamy tu na myśli przykładowo centrum reklam Facebooka, które udostępnia bardzo dużo wiedzy. Niemalże każda platforma społecznościowa dzieli się pewnymi strategiami, aby przekonać Was do wydawania pieniędzy właśnie na działania reklamowe.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Jak mogę zwiększyć sprzedaż na mojej stronie?

Co powinieneś wiedzieć o ścieżce zakupowej swojego klienta?

Jak zoptymalizować proces realizacji transakcji, aby zwiększyć sprzedaż?

Pozycjonowanie stron www

 

 

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

seven − four =