,

Szkolenia z merchandisingu – nowe trendy i technologie

Szkolenia z merchandisingu – nowe trendy i technologie

Szkolenia z merchandisingu

Merchandising odgrywa niezwykle istotną rolę w procesie budowania wizerunku sklepu. To z kolei bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży. Specjaliści Warto Szkolić od lat przeprowadzają szkolenia z merchandisingu, zapoznając właścicieli i pracowników sklepów z zasadami merchandisingu i wprowadzając ich w kuluary tego zagadnienia.

Czym właściwie jest merchandising?

Merchandising w sklepach detalicznych skupia się na odpowiednim rozmieszczeniu towarów na półkach. Zabieg ten dokonywany jest w taki sposób, aby promowane produkty przyciągały wzrok klientów i zachęcały do kupna. Dodatkowo w ramach tego mechanizmu należy zadbać o odpowiednie umieszczenie materiałów reklamowych, właściwy sposób magazynowania produktów, optymalne używanie różnego rodzaju materiałów wystawienniczych.

Jaki jest cel szkoleń merchandisingowych?

W ramach prowadzonych przez nas szkoleń uczymy w jaki sposób projektować strefy funkcjonalne w sklepie (przymierzalnie, kasy, ekspozycje, obszary), jak aranżować witryny sklepowe, jak wykonać skuteczny plan sklepu (wykorzystanie przestrzeni w sklepie, ekspozycja towarów). Dzięki tym zabiegom możliwe jest podniesienie efektywności sprzedaży. Merchandising kształtuje wnętrze punktu handlowego w taki sposób, aby zachęcał klientów do skorzystania z usług danej placówki.

Stosujemy nowe trendy i technologie

Zdajemy sobie sprawę z tego, iż nowoczesny marketing bazuje na ciągłym rozwoju i doskonaleniu. Właśnie dlatego staramy się sięgać po nowe trendy i technologie. Obecnie merchandising wygląda zupełnie inaczej, niż jeszcze kilka lat temu. Teraz rządzi „personalizacja, emocje, innowacja, cyfryzacja”, cytując hasło ubiegłorocznej edycji targów Euroshop. Nowoczesność oznacza zatem konieczność dopasowywania oferty placówki do indywidualnych potrzeb klienta. No i emocje – z każdym produktem musi wiązać się określna historia, pobudzająca zmysły. A to wszystko powinno współgrać z technologiami. Modne w ostatnim czasie są LED-y. Ten typ oświetlenia stosuje się zarówno w kontekście kubatury sklepu, jak i punktowym podświetlaniu określonego produktu. Głośno mówi się również o tym, że visual merchandising zostanie w ciągu kilku najbliższych lat opanowany przez roboty. Jaki wymiar będą miały te zmiany? W jakim konkretnie kierunku pójdą? Tego jeszcze nie wiemy, ale trzymamy rękę na pulsie.

Czy warto inwestować w szkolenia z merchandisingu?

Mając na uwadze powyższe rozważania, zastanówmy się zatem czy te innowacje i ciągłe inwestowanie w merchandising ma sens. Specjaliści Warto Szkolić starają się udowadniać, że mechanizm ten jest jednym z najistotniejszych aspektów działania placówki. Dedykujemy nasze szkolenia właścicielom firm, kierownikom działów, pracownikom i sprzedawcom w sklepach, handlowcom, menadżerom i wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Staramy się wyposażyć naszych kursantów w praktyczną wiedzę. Chcesz dowiedzieć się czym jest visual merchandising? Na czym polega zasada bloków zintegrowanych lub zasada najlepszej półki? Zadzwoń do nas.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × 1 =