Visual merchendising, czyli nauka o prawidłowej aranżacji sklepu

Żyjemy obecnie w czasach gdy to, co widzimy, cenimy znacznie wyżej niż słowa, a na pobudki wzrokowe reagujemy natychmiastowo, sugerując się nierzadko pierwszym wrażeniem. Odbiór marek jest uwarunkowany przez sposób ich prezentacji. Visual merchandising oznacza świadome, szeroko pojęte kreowanie przestrzeni handlowej. Korzystając właściwie z visual merchandisingu można świetnie komunikować się z klientem i posiadać realny wpływ na jego decyzje zakupowe.

Bezcenna nauka – także na studiach

Z racji zapotrzebowania na specjalistów posługujących się tym narzędziem stworzono nawet kierunek studiów kształcących visual merchandiserów, którzy mają zajmować się profesjonalnym urządzaniem sklepów oraz ich witryn, a także eksponowaniem produktów w sposób przyciągający klientów. Merchandiser, który opanował techniki kreowania przestrzeni handlowej, potrafi stworzyć stylowe wnętrze sklepu, sprzyjające realizacji celów sprzedażowych operując głównie: światłem, kolorem, POS oraz witrynami.

Światło, kolor i dużo więcej

Oświetlenie to numer jeden wśród bodźców mających skłonić konsumenta do dokonania zakupu. Jest to instrument mający ogromy wpływ na wygląd witryny i wnętrza sklepu, a zarazem niesamowity stymulator sprzedaży. Oświetlenie spełnia też specyficzne funkcje czyli determinuje nastrój, wzbudza określone emocje i skutecznie skupia uwagę konsumenta na produktach, które detalista chce szczególnie wyeksponować. Największym wyzwaniem w operowaniu światłem jest dostosowanie oświetlenia sklepu do zmieniającego się poziomu światła dziennego.

Kolejnym sposobem na przyciągnięcie uwagi potencjalnego nabywcy jest gra kolorów. Częstokroć to właśnie dobór odpowiedniej barwy potrafi skłonić przechodnia do wejścia do sklepu i podjęcia decyzji o zakupie. To również kolor odpowiada za identyfikację marek, produktów lub logotypów firm. Zdaniem specjalistów prawie 80% prezentacji produktu to rola koloru, a realną konsekwencją jest możliwość wpływu na wywołanie pierwszego, niepowtarzalnego wrażenia.

POS (Point of Purchase) są to wszelakie materiały reklamowe i narzędzia wspierające sprzedaż. Pozwalają na estetyczną i atrakcyjną prezentację różnych produktów. Jest to rodzaj reklamy skierowanej do klienta detalicznego, znajdującej się bezpośrednio w punkcie sprzedaży. Ostatnio coraz częściej spotkać można innowacyjne formy POP, wykorzystujące również multimedia.

Jeżeli zainteresował Cie temat visual merchandisingu zachęcamy do lektury pozostałych artykułów na blogu.

O najczęściej popełnianych błędach w visual merchandisingu pisaliśmy tutajtutaj.

Przykładowy program szkolenia z visual merchandisingu dostępny jest tutaj.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.