W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Wskazówki merchandisingowe dla branży łazienkowej

By sprzedaż mogła odbywać się na właściwym poziomie, należy o nią zadbać w każdym możliwym obszarze. Jeszcze kilkanaście lat temu ludzie byli o wiele bardziej bardziej nastawieni na zakup tego, co praktyczne. Jednak pojawienie się nowych producentów i zwiększenie asortymentu spowodowało, że jednak ludzie stali się estetami. Uwielbiamy otaczać się tym, co ładne.

Jak właściwie wyeksponować produkt w branży łazienkowej?

Przede wszystkim nie można rozpraszać klienta. W praktyce oznacza to, że umieszczenie zbyt wielu produktów tego samego typu na małym obszarze spowoduje, że będzie on mógł poczuć się przytłoczony asortymentem, a tym samym znacznie więcej czasu poświęci na porównywanie modeli. Bardzo często oznacza to, że klient wyjdzie ze sklepu bez dokonania zakupu. A przecież nie ma pewności że do nas jeszcze powróci, gdyż będziemy mu się kojarzyć z faktem, że przyszedł na zakupy, ale wyszedł z niczym.

Na każdym szkoleniu z zakresu merchandisingu omawiana jest dbałość o estetykę, jak i również czystość. Oczywistym jest, że łatwiej jest o to zadbać gdy wystawa będzie konkretna, a jednocześnie niezbyt obszerna. Dlatego planując całą powierzchnię na której zostaną wyeksponowane dane produkty łazienkowe należy wziąć to pod uwagę.

Sklep powinien z jednej strony prezentować się estetycznie, mieć właściwą ilość produktów pokazanych potencjalnym zainteresowanym. Z drugiej jednak strony należy pamiętać, by unikać pozostawiania pustych miejsc, gdyż stawia to wystawę w złym świetle (wrażenie braku asortymentu lub po prostu bałaganu aranżacyjnego).

Zacznij od tego, co najważniejsze

W rozmieszaniu asortymentu z branży łazienkowej warto przede wszystkim brać ogólne, podstawowe zasady merchandisingowe. Jedną z nich jest zasada prawej ręki. W praktyce oznacza ona, że klienci znacznie chętniej sięgają po produkty znajdujące się po ich prawej stronie. Pamiętając o tym, można w niebywale prosty sposób wpłynąć na zwiększenie obrotów określonych produktów w sklepie.

Nie bez znaczenia jest również pokazanie asortymentu w taki sposób, by kreować na niego popyt. Dlatego warto jest zadbać o to, by przestrzenie (na przykładowe aranżacje łazienkowe) były wyposażone w konkretne elementy typowej łazienki. Dzięki temu klient będzie w stanie dobrać dla siebie cały zestaw w jednym sklepie, a jednocześnie zwizualizować sobie własne wnętrza z naszymi produktami. To znacznie bardziej pozytywne rozwiązanie jeśli chodzi o wzrost zainteresowania produktami, niż ustawienie obok siebie kilkunastu różnych umywalek czy kabin prysznicowych.

Generalnie sklep powinien dawać wiele możliwości aranżacji łazienki w domu klienta, ale jednocześnie ma powodować, że on sam przed zakupem będzie w stanie wizualizować efekt końcowy w konkretnym pomieszczeniu. Takie połączenie sprawi, że potencjalny klient prędzej zainteresuje się nasza ofertą.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.