Dobry kierownik sklepu i zespołu: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Torimpex

W dniach 10-11 stycznia 2019 przeprowadziliśmy pakiet szkoleń menedżerskich dla pracowników firmy Torimpex: dla kierowników sklepów (dwa szkolenia) oraz dla osób zatrudnionych w centrali firmy.

Torimpex to lokalna (toruńska) sieć sklepów spożywczych, obecna na rynku od dwudziestu lat, stale zwiększająca liczbę swoich placówek. We wcześniejszych latach firma korzystała już z naszych usług, doszkalając swoich pracowników z zakresu merchandisingu i obsługi klienta oraz obsługi programu Excel w księgowości.

Cele szkolenia

Szkolenie skupiło się na rozwoju kompetencji miękkich zarządzającego zespołem. Za cel spotkań wzięliśmy więc:

  • Zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania zespołem
  • Poprawę komunikacji na linii przełożony – podwładny
  • Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych dzięki polepszonej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w zespole
  • Kontrolę własnych zachowań niewerbalnych

Przebieg szkolenia

Na szkolenie złożyła się część teoretyczna oraz ćwiczeniowa. Wykład objął takie zagadnienia, jak:

  1. Podstawy teorii zarządzania. Najistotniejsze elementy do zastosowania w praktyce firm sprzedażowych
  2. Jak zbudować efektywny zespół? Dynamika procesów grupowych, podział na grupy zadaniowe, odkrywanie unikatowych umiejętności poszczególnych jednostek
  3. Komunikacja przełożony-zespół: Jak mówić, jak słuchać, jak motywować?
  4. Metody usprawniania komunikacji w zespole
  5. Panowanie nad emocjami zespołu: rozwiązywanie i wykorzystywanie potencjału konfliktów, narzędzia przeciwdziałające wypaleniu, stymulowanie elastyczności i kreatywności

Część ćwiczeniowa przeprowadzona była metodą warsztatową. Pracowaliśmy nad narzędziami i umiejętnościami wspierającymi codzienne obowiązki pracowników. W związku z czym tematyka szkolenia spotkała się z dużym zaangażowaniem uczestników.

Ze szczególnym zainteresowaniem spotkała się problematyka zarządzania międzypokoleniowego. Niemal wszyscy uczestnicy wskazali kwestie zrozumienia i współpracy jako najistotniejsze z zagadnień poruszanych podczas szkolenia. W czasie podsumowania szkolenia, uczestnicy podkreślali, że wiedza, którą zdobyli na ten temat, pozwoli na polepszenie komunikacji pomiędzy starszymi i młodszymi członkami zespołu.

Podczas pracy uczestnicy chętnie dzielili się doświadczeniami ze swojej codziennej pracy – dzięki temu zbudowaliśmy dla nich dobrze sprofilowane case studies.

Efekty szkolenia

Szkolenie spełniło oczekiwania pracowników firmy Torimpex, a ponieważ było pierwszym tego typu, warto byłoby kontynuować zagadnienia związane z miękkimi, interpersonalnymi aspektami pracy. Firma już wyraziła zainteresowanie kolejnymi szkoleniami z logiem „Warto Szkolić”. Dziękujemy!

 

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwój współpracy między kierownikami w firmie produkcyjnej

Rozwój współpracy między kierownikami jako kluczowy element efektywności w firmie produkcyjnej Efektywna współpraca między kierownikami to jeden z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującej firmy, szczególnie w środowisku produkcyjnym, gdzie precyzja, czas reakcji i płynność informacji mają ogromne znaczenie. Rozwój współpracy między kierownikami wpływa bezpośrednio na zdolność organizacji do realizowania strategicznych celów, optymalizowania procesów i reagowania na zmieniające się potrzeby rynkowe. W nowoczesnych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.