Szkolenie dla branży turystycznej: obsługa klienta i skuteczna sprzedaż

Szkolenie dla branży turystycznej: obsługa klienta i skuteczna sprzedaż

W dniach 9-11 października przeprowadziliśmy kompleksowe, trzydniowe szkolenie z zakresu obsługi klientem i technik sprzedaży dla pracowników ośrodka wypoczynkowego „Mazury”. W ćwiczeniu uczestniczyły trzy osoby, pracownicy tego hotelu (nasza firma organizuje nie tylko szkolenia dla dużych grup; prowadzimy również typ szkoleń indywidualnych).

Szkolenie dla branży turystycznej: obsługa klienta i skuteczna sprzedaż

W dniach 9-11 października przeprowadziliśmy kompleksowe, trzydniowe szkolenie z zakresu obsługi klientem i technik sprzedaży dla pracowników ośrodka wypoczynkowego „Mazury”. W ćwiczeniu uczestniczyły trzy osoby, pracownicy tego hotelu (nasza firma organizuje nie tylko szkolenia dla dużych grup; prowadzimy również typ szkoleń indywidualnych).

Ośrodek „Mazury” posiada wieloletnią renomę i świetną lokalizację w centralnej części Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Pracownicy obsługują gości o bardzo różnym poziomie oczekiwań – od uczestników kolonii po dziennikarzy i artystów.

Cele szkolenia

Szkolenie ma na celu przede wszystkim pomóc pracownikom lepiej zrozumieć różnorodne potrzeby klientów i sprawić, że zapragną je zrealizować, w konsekwencji korzystając z oferty dodatkowej ośrodka: jazdy konnej, spływów kajakowych i  wycieczek fakultatywnych.

Drugim głównym celem szkolenia była zmiana postawy na prokliencką, nastawioną na klienta: tak, żeby czuł się zauważony, doceniony, i aby mógł liczyć w każdym momencie na pomoc pracowników ośrodka.

Przebieg szkolenia

Szkolenie było podzielone na dwie główne części:

  • Dzień pierwszy: szkolenie „Budowanie relacji z klientami”
  • Dzień drugi i trzeci: szkolenie „Skuteczny sprzedawca rynku turystycznego”

Obie części programu były prowadzone metodą warsztatową: przedstawiliśmy typowe scenki z kontaktu obsługa hotelowa-klient i przeanalizowaliśmy je razem z uczestnikami. Przeprowadziliśmy również symulację trudnych sytuacji w kontakcie z klientem z każdym z uczestników szkolenia.

Zakres tematyczny pierwszej części szkolenia: „Budowanie relacji z klientami”

W pierwszej części szkolenia skupiliśmy się na psychologii klienta: jego potrzeb i schematów zachowania, odnosząc się do specyfiki  grup klientów odwiedzających ośrodek „Mazury”. Omówiliśmy następujące zagadnienia:

  • Klient – co daje nam klient, czego my potrzebujemy jako klienci? Poznanie sposobów i motywów działania klientów, dostosowanie swojego zachowania do potrzeb klientów.
  • Praca nad skuteczną komunikacją – jak powinna wyglądać, jeżeli chodzi o konkretnego klienta; komunikat ja, przekazywanie informacji zwrotnej, rola pytań; ćwiczenie asertywności: jak się komunikować z klientem nawet w trudnej sytuacji.
  • Poznanie własnych silnych i słabych stron w budowaniu relacji z klientami.
  • Przećwiczenie technik budowania relacji z klientami (panowanie nad przebiegiem rozmowy z Klientem; zastosowanie technik zwiększania dynamiki relacji z Klientami; postępowanie zgodnie z „cyklem zaufania”).

Zakres tematyczny drugiej części szkolenia: „Skuteczny sprzedawca rynku turystycznego”

W ramach drugiej części szkolenia udzielono uczestnikom porad z zakresu skutecznej sprzedaży, z rozbiciem na każdy z etapów procesu sprzedaży:

  • Jak budować pozytywne pierwsze wrażenie?
  • Rola pytań: w jaki sposób badać potrzeby klienta, budowa banku pytań.
  • Prezentacja oferty: w jaki sposób przedstawić ofertę, tak aby klient zdecydował się na dodatkową ofertę ośrodka?
  • Etapy rozwiązywania zastrzeżeń zgłaszanych przez klientów.
  • Skuteczne techniki finalizacji sprzedaży.

Omówiono również ważną kwestię:

  • rozpoznawania i przeciwdziałania manipulacjom ze strony klientów.

Pod koniec każdej części spotkania, przekazane zostały materiały poszkoleniowe, pomagające utrwalić przekazane informacje.

Rezultaty

Silna personalizacja szkolenia: praca nad problemami, nad rodzajem klientów, z którymi mają kontakt codziennie pracownicy ośrodka. Zwiększeniu skuteczności szkolenia przysłużył się z pewnością wybór metody – warsztaty, wymagające bezpośredniego zaangażowania uczestników, zamiast wykładów – biernego odsłuchania przekazywanych informacji.

Przećwiczone scenki, z wykorzystaniem konkretnych sytuacji, które występują w ośrodku, wyposażyły pracowników ośrodka „Mazury” w gotowe schematy konwersacji z klientem. Z pomocą trenerów firmy „Warto szkolić” pracownicy zaplanowali również konkretne działania zmierzające do zbudowania trwałych więzi z klientem. 

 

Trenerzy firmy “Warto szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna współpraca z klientem w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Dlaczego profesjonalna współpraca z klientem w branży produkcyjnej jest kluczowa dla sukcesu? Współczesna branża produkcyjna stawia przed firmami ogromne wyzwania. Konkurencja rośnie, a wymagania klientów stają się coraz bardziej rygorystyczne. Klienci oczekują nie tylko wysokiej jakości produktów, ale także sprawnej i profesjonalnej obsługi, terminowych dostaw oraz elastyczności w dopasowaniu do ich potrzeb. W takim środowisku współpraca z klientem w branży produkcyjnej musi opierać się na precyzyjnie zaplanowanych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji w firmie budowlanej – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji w branży budowlanej – klucz do satysfakcji klienta i ochrony reputacji firmy W branży budowlanej jakość usług i dostarczanych materiałów ma kluczowe znaczenie dla zadowolenia klientów i reputacji przedsiębiorstw. Jednak nawet w najlepiej zarządzanych firmach zdarzają się sytuacje, w których klient zgłasza problem, a profesjonalna obsługa reklamacji w firmie budowlanej staje się niezbędnym elementem procesu zarządzania relacjami. Skuteczne i profesjonalne podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Efektywne zarządzanie zespołem w produkcji sprzętu lotniczego – relacja ze szkolenia

Wyzwania zarządzania zespołem w produkcji sprzętu lotniczego Zarządzanie zespołem w produkcji sprzętu lotniczego to jedno z największych wyzwań dla liderów w tej branży. Precyzja, jakość i bezpieczeństwo to kluczowe elementy, które wymagają nie tylko doskonałej organizacji, ale także zaawansowanych umiejętności komunikacyjnych i motywacyjnych. Produkcja sprzętu lotniczego wymaga ścisłego przestrzegania norm i regulacji, co dodatkowo komplikuje zarządzanie zespołami inżynierów i pracowników technicznych. Jedna z firm zajmujących…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.