Szkolenie „Inteligencja Emocjonalna” dla firmy PAK Serwis
Szkolenie „Inteligencja Emocjonalna” dla firmy PAK Serwis
Dnia 2 grudnia 2017 przeprowadziliśmy dla firmy PAK Serwis szkolenie z zakresu inteligencji emocjonalnej w pracy zespołowej. W szkoleniu wzięło udział trzydziestu sześciu pracowników z kadry zarządzającej firmy: kierownicy i dyrektorzy.
Szkolenie „Inteligencja Emocjonalna” dla firmy PAK Serwis
Dnia 2 grudnia 2017 przeprowadziliśmy dla firmy PAK Serwis szkolenie z zakresu inteligencji emocjonalnej w pracy zespołowej. W szkoleniu wzięło udział trzydziestu sześciu pracowników z kadry zarządzającej firmy: kierownicy i dyrektorzy.
PAK Serwis działa w silnie wyspecjalizowanej branży usług remontowo-budowlanych, realizowanych dla elektrowni i innych obiektów przemysłowych, i posiada stabilną pozycję na rynku wypracowaną pięćdziesięcioletnią działalnością (współpraca z takimi firmami jak np. TAURON Polska, Siemens, Nowa Dolina Nidy czy Emerson).
Cele szkolenia
Pewnie ciekawi Was, skąd pomysł na doszkalanie się z zakresu inteligencji emocjonalnej w firmie bardzo silnie inżynierskiej, w której kluczowym czynnikiem sukcesu projektu nie są umiejętności interpersonalne, ale wykorzystanie wysoko specjalistycznej wiedzy technicznej. No cóż, to tylko połowa prawdy i na szczęście właściciele firmy PAK Serwis również o tym wiedzą. Umiejętności zarządzania zespołem i motywowania do osiągania coraz lepszych wyników, są obecnie niezbędne w każdej branży.
Głównym celem szkolenia było profilowanie zespołu.
Przebieg szkolenia
Szkolenie składało się z dwóch części: wykładu i ćwiczeń w grupach. Pierwsza część była tą krótszą i miała na celu zaznajomienie uczestników z podstawowymi zagadnieniami z zakresu inteligencji emocjonalnej i uświadomienie jej wartości (m.in. zapoznanie uczestników z wynikami ogólnopolskiej ankiety wśród pracodawców, jasno pokazującej, że to, czego szukają obecnie pracodawcy w potencjalnym pracowniku, to umiejętności związane przede wszystkim z inteligencją emocjonalna, a na drugim miejscu z konkretną, wymaganą na danym stanowisku, wiedzą merytoryczną).
Druga część szkolenia miała charakter warsztatowy. Zostały m.in. zastosowane narzędzia debaty oksfordzkiej oraz pracy w grupach, nad konkretnymi problemami zidentyfikowany w firmie.
Uczestnicy otrzymali konkretne rozwiązania problemów pracy w zespole:
- Jakimi działaniami można zwiększyć zaufanie?
- Jak doprowadzić do konstruktywnego konfliktu?
- Jak zwiększyć zaangażowanie?
- Jak zwiększyć odpowiedzialność za pracę zespołu?
- Jak zwiększyć dbałość o wyniki?
Na zakończenie, trenerzy przekazali również zestaw pytań kontrolnych, które pozwolą uczestnikom szkolenia ocenić, w jakim stopniu udało się polepszyć komunikację i pracę zespołu.
Rezultaty
Chcieliśmy podkreślić, że uczestnicy szkolenia podeszli do spotkania z dużą otwartością na nasze pomysły i pracowali z zaangażowaniem. Taka postawa, sama w sobie, przyczyni się do wysokiego poziomu przyswojenia wiedzy przekazywanej podczas szkolenia. A jakie konkretnie rezultaty powinny być widoczne w pracy przeszkolonych pracowników? Oto one:
1. Komunikacja w zespole oparta na ZAUFANIU.
2. Dyskusje nad rozwiązaniami BEZ unikania konfliktów.
3. Podkreślanie przez członków zespołu WSPÓLNEJ odpowiedzialności za wynik zespołu.
4. LEPSZA KOMUNIKACJA w zespole.
Szkolenie warte polecenia
Uczestnicy bardzo pozytywnie ocenili szkolenie – w rozdawanej pod koniec zajęć ankiecie firma Warto Szkolić otrzymała średnią ocenę 4,7 na 5 możliwych do zdobycia punktów. Wysoko oceniono również dopasowanie tematyki szkolenia do konkretnej branży, w której działa firma, ze średnią 4,2 w skali 5. Co nie mniej ważne, pracownicy wysoko ocenili wpływ zaangażowanego, profesjonalnego podejścia samych trenerów na łatwość przyswajania przekazywanych informacji, dając 4,8 punktów na 5 możliwych.
Dziękujemy uczestnikom spotkania za udział, życząc dobrych Świąt Bożego Narodzenia i samych sukcesów w zbliżającym się Nowym Roku.