„Wykorzystanie narzędzi MS Excel w analizie danych biznesowych i finansowych” – szkolenie dla marki FollowUp

„Wykorzystanie narzędzi MS Excel w analizie danych biznesowych i finansowych” – szkolenie dla marki FollowUp

We wrześniu 2018 mieliśmy przyjemność prowadzenia dwudniowego szkolenia z zakresu obsługi programu MS Excel dla firmy FollowUp, działającej w sektorze usług i technologii informatycznych. Szkolenie odbyło się w Turkaszówce, w województwie podkarpackim.

Wiemy, że u niejednej osoby obsługa programu MS Excel może budzić niechęć. Narzędzie to jest bowiem powszechnie uważane za jedno z trudniejszych w obsłudze, spośród całego pakietu MS Office. Jednak, po wyuczeniu wszystkich przydatnych funkcji, analiza danych staje się łatwa i wręcz przyjemna. Każde narzędzie, stosowane w firmach, ma służyć poprawieniu komfortu pracy i usprawnieniu procesów w danym przedsiębiorstwie, a analiza danych jest szczególnie ważna w branży, w jakiej działa FollowUp.

Szkolenie było prowadzone przez Roberta Kopjasa, niezależnego eksperta z dziedziny IT. Robert ma szerokie doświadczenie w dziedzinie integracji i wdrożeń systemów informatycznych w międzynarodowych korporacjach. Współpraca z działami finansowymi, controlingu, księgowości połączona z wiedzą z zakresu wykorzystania narzędzi Microsoft Office, pozwala mu na rozwiązywanie problemów, z którymi na co dzień spotykają się osoby z tych działów. Jest on również certyfikowanym egzaminatorem ECDL (Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych), co czyni go idealną osobą do poruszenia tematów szkolenia.

Cele i przebieg szkolenia

Jako, że trener prowadzący jest osobą stawiającą na przykłady „z życia wzięte”, na szkoleniu nie zabrakło pracy na rzeczywistych dokumentach firmy. Na życzenie uczestników zostały też poruszone tematy z poza przygotowanego programu szkolenia, jednak większość proponowanych tematów doskonale pokrywała się z potrzebami uczestników. Jednym słowem, dzięki dobremu programowi oraz elastyczności trenera, poruszone zostały wszystkie problematyczne kwestie a zakres merytoryczny został wyczerpany w 100%.

Z radością możemy napisać, że mimo obiegowej opinii o programie Excel, uczestnicy szkolenia doskonale radzili sobie z ćwiczeniami i rozwiązywali je w zakładanym czasie. Atmosfera szkolenia była bardzo pozytywna, dzięki czemu uczestnicy byli zmotywowani do wyciągnięcia jak największej ilości wiedzy. Świadczyła o tym także wysoka częstotliwość zadawania pytań oraz ogólna aktywność uczestników na szkoleniu – wyrazili oni chęć dalszego poszerzania i utrwalania wiedzy z zakresu obsługi programu Excel. W opinii pracowników FollowUp, najbardziej przydatne tematy szkoleniowe to:

  • Analiza danych tabelami przestawnymi
  • Skróty i sztuczki
  • Sortowanie, filtrowanie
  • Funkcje statystyczne
  • formuły: wyszukaj.pionowo i jeżeli

Cały program szkolenia zakładał następujące moduły (zostały one rozszerzone, na życzenie uczestników – o czym wspominaliśmy powyżej):

  • Przygotowanie danych do analizy biznesowych
  • Najpopularniejsze funkcje biznesowe
  • Funkcje finansowe
  • Nazwane zakresy
  • Połączenia z danymi zewnętrznymi
  • Konsolidacja i łączenie danych
  • Dodatek Solver
  • Wykorzystanie narzędzi „AnalisysToolPak”
  • Tworzenie paneli (dashboardu) menażerskich
  • Wykorzystanie VBA i makra do analizy danych
  • Analiza przypadków biznesowych

Efekt szkolenia

Nie zabrakło również kompetencji bardziej „miękkich”, czyli nabycia umiejętności samoszkolenia się, umiejętności dzielenia się wiedzą w zespole. Jak wspominaliśmy, atmosfera była bardzo motywująca – niektórzy uczestnicy poświęcali swój czas wolny (przerwy) na rozwiązywanie zadań szkoleniowych.

Jako, że cel szkolenia jest dość oczywisty, możemy z radością poinformować, że został on osiągnięty. Uczestnicy poznali zaawansowane funkcje biznesowe arkusza kalkulacyjnego, które mogli wykorzystać w raportowaniu i analizie biznesowej. Pracownicy FollowUp nauczyli się również nazywać zakresy, łączyć z danymi zewnętrznymi, konsolidować, stosować dodatek Solver, wykorzystywać narzędzia „AnalisysToolPak”, tworzyć panel menedżerski, wykorzystywać VBA i makra do analizy danych oraz analizować przypadki biznesowe.

Możemy śmiało stwierdzić, iż pomimo pozornie topornego tematu, szkolenie było bardzo udane. Nie mamy żadnych wątpliwości, że jego uczestnicy już wykorzystują w pracy nabyte umiejętności. Dziękujemy całemu zespołowi FollowUp i mamy nadzieję, że spotkamy się ponownie!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Zastosowanie MS Excel w życiu codziennym

Wpływ Excela na efektywność pracy

 

Zobacz inne relacje z naszych szkoleń z zakresu obsługi programu MS Excel:

Excel w księgowości – sprawozdanie ze szkolenia

 
 


Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × 1 =