Merchandising sklepu obuwniczego - podstawowe informacje

Sklep obuwniczy to bardzo ciekawy pomysł na biznes. Z jednej strony nic nie wskazuje na to, by w najbliższych dziesięcioleciach ludzkość zrezygnowała z kupowania i noszenia butów. Z drugiej jednak należy mieć świadomość tego, jak duże znaczenie dla sprzedawalności ma wygląd sklepowych półek, rozłożenie towaru, jego cena, a także podążanie za modowymi trendami. W jaki sposób można sprawdzić swoją działalność pod tym kątem? Jak powinien wyglądać profesjonalny merchandising sklepu obuwniczego?

Postaw na profesjonalny merchandising sklepu obuwniczego

Na powodzenie biznesu w postaci sklepu obuwniczego wpływ ma bardzo wiele czynników. Lokalizacja, dochody społeczeństwa, rodzaj asortymentu, a nawet sezonowość. Są jednak czynniki, na które mamy wpływ – to na nie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę i sprawić, by po naszej stronie wszystko dążyło do perfekcji. Jednym z obszarów, w którym zwykle można coś poprawić, jest szeroko pojęty merchandising. Odpowiednie działania w tym zakresie są w stanie w stosunkowo krótkim czasie przedłożyć się na konkretne efekty, przekładające się wprost na zwiększenie obrotów w danym sklepie.

Co daje merchandising w branży obuwniczej?

Z całą pewnością analiza merchandisingowa konkretnego sklepu obuwniczego będzie w stanie pokazać niedociągnięcia wynikające z nieodpowiedniej ekspozycji towaru. Jakiego typu błędy mogą znacząco wpływać na zmniejszenie zainteresowania ze strony potencjalnych klientów? Przede wszystkim te dotyczące asortymentu. Obecnie w branży panuje trend wyprzedawania kolekcji z danej pory roku tuż po sezonie. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że nadmierna ekspozycja obuwia letniego podczas deszczowej, a nawet mroźnej jesieni, może doprowadzić do braku zainteresowania asortymentem aktualnie potrzebnym. Zatem nie tylko sezon, ale i konkretna aura na zewnętrz ma znaczenie.

Jak to wszystko pogodzić? O tym opowie Ci specjalista merchandiser. Istotne znaczenie ma również estetyka ekspozycji. Ktoś kiedyś powiedział, że układanie asortymentu po kodzie kolorystycznym to „estetyka idiotów”. My aż tak radykalni nie jesteśmy, bo każdy przypadek trzeba rozważać indywidualnie – znaczenie ma nie tylko kolor i rodzaj obuwia, ale także dostępna przestrzeń i cechy charakterystyczne naszego targetu. Dlatego każdy sklep może rządzić się nieco innymi regułami merchandisingowymi, a jednocześnie każdy z nich może odnosić sukces.

Wtajemniczenie personelu

Jednak nawet najlepiej dobrane reguły merchandisingowe nic nie pomogą, jeśli personel nie będzie wdrożony w ich zasady. To od pracowników zależy wygląd ekspozycji na co dzień, dlatego powinni oni przejść szkolenie, na którym krok po kroku dowiedzą się co i jak należy robić w trakcie dnia, by towar wyglądał tak samo dobrze o godzinie 10:00 jak o 18:00. Na takim szkoleniu poruszane będą różne kwestie, począwszy od rzeczy podstawowych, takich jak utrzymanie czystości, aż po zaawansowane metody marketingu sensorycznego, jeśli takowe znajdą się w wytycznych merchandisera-audytora.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.