Zwiększenie sprzedaży w sklepie

W zakresie umiejętności zwiększenia sprzedaży w sklepie, niezbędnych wskazówek udzielił nam Pan Marcin Grzelak – trener biznesu, specjalista ds. szkoleń sprzedażowych.

W jakich sklepach istnieje możliwość zwiększenia sprzedaży?
Praktycznie w każdym. Z doświadczenia wiem, że w każdym sklepie jest szansa, by zwiększyć sprzedaż. Wszystko zależy od chęci właściciela, kierowników i samego personelu

W jaki sposób można zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie?
Po pierwsze poprzez lepszą ekspozycję towaru. Wiadomo, że klient kupuje oczami, więc ekspozycja ma kluczowe znaczenie. Oczywiście ekspozycja bierze się z dopasowania asortymentu pod klienta oraz z odpowiednich zamówień. W pierwszej kolejności trzeba mieć świeży i dobrej jakości towar, by móc później go wyeksponować. Kolejna rzecz, to oczywiście aktywna sprzedaż wprowadzona przez pracowników, umiejętność polecania klientowi w taki sposób, by nie czuł, że jest mu coś wciskane, ale umiejętnie proponowane. Trzecią rzeczą jest oczywiście umiejętna obsługa klienta na całym sklepie i uprzejmość wobec klienta, zarówno w codziennej pracy, jak również w trudnych sytuacjach.

Od czego zależy sukces takiego przedsięwzięcia?
Sukces zależy od zaangażowania pracowników. Ważny jest cały proces uczenia się, poprawiania błędów i konsekwencja w działaniu.

Ile potrzeba czasu, żeby zobaczyć rezultaty?
Rezultaty można już zobaczyć po pierwszym dniu. Przykładowo, kiedy poprawimy ekspozycję na którymś dziale, możemy zauważyć zwiększoną sprzedaż poszczególnych produktów, a na koniec dnia nawet zwiększoną marżę, uzyskaną na konkretnym dziale.

Proszę podać przykład wprowadzenia jakiejś zmiany, która może się przyczynić do wzrostu sprzedaży na całym sklepie.
Dla przykładu mogę podać wprowadzenie aktywnej sprzedaży, czyli np. polecanie przez pracowników danego produktu, co przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Np. jeżeli sprzedawczyni będzie umiejętnie polecać wafelek do kawy, którą klient kupuje, może to spowodować zwiększoną sprzedaż, a w dalszej konsekwencji wzrost wyników sprzedażowych.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Stres w pracy – jak sobie z nim radzić? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Stres stał się nieodłącznym towarzyszem wielu z nas. Zmaganie się z ciągłymi terminami, presją wyników i nieustannymi zmianami może być przytłaczające. Jednak odpowiednie strategie mogą pomóc nam nie tylko przetrwać, ale i prosperować w takim środowisku. W naszym wywiadzie rozmawiamy z trenerką Angeliką Kuczyńską, która na co dzień styka się z pracownikami, którzy mierzą się z wysokim poziomem stresu zawodowego. Zapraszamy do wywiadu, który może nie tylko zmienić podejście do pracy,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Podstawy planowania i organizacji transportu

Transport jest jednym z kluczowych sektorów gospodarki, który wpływa na rozwój społeczny i gospodarczy każdego kraju. Efektywny system transportowy umożliwia szybki przepływ osób i towarów, co jest niezbędne zarówno w kontekście lokalnym, jak i globalnym. Aby osiągnąć wysoką efektywność oraz adaptować się do ciągle zmieniających się warunków rynkowych i środowiskowych, konieczne jest stosowanie odpowiednich strategii planowania i organizacji transportu. Zrozumienie tych procesów jest istotne…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega zarządzanie flotą samochodową?

W obecnych czasach zarządzanie flotą samochodową stanowi jeden z kluczowych aspektów operacyjnych dla wielu firm, od małych przedsiębiorstw po międzynarodowe korporacje. Skuteczne zarządzanie flotą nie tylko umożliwia redukcję kosztów i zwiększenie wydajności, ale także odgrywa istotną rolę w zrównoważonym rozwoju i zwiększeniu bezpieczeństwa drogowego. Zarządzanie to nie ogranicza się tylko do koordynacji pojazdów i kierowców, ale obejmuje również strategiczne planowanie zakupów, utrzymanie pojazdów, a także ich sprzedaż…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.