Akademia Menadżera Cyfryzacji – Zarządzanie zmianą

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone do kadry menadżerskiej, kierowników.

W efekcie szkolenia uczestnik

1

Posiada kluczową wiedzę dotyczącą procesu wdrażania zmian

2

Zna style reagowania na zmianę i potrafi je rozpoznać wśród pracowników

3

Potrafi konstruktywnie reagować na zmianę

4

Potrafi odpowiednio komunikować zmianę innym pracownikom

1. Znaczenie i rola zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie

  • VUCA, czyli czasy narastającej zmienności rzeczywistości
  • Wyprzedzanie zmian i gotowość na zmiany

2. Zasady i narzędzia zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.

  • Kluczowe zasady, których warto się trzymać
  • Narzędzia przeprowadzania ludzi przez zmianę

3. Główne przyczyny i niepowodzenia w zarządzaniu zmianą

  • Mity związane z zarządzaniem zmianą
  • Główne przyczyny niepowodzeń w przeprowadzaniu zmian

4. Gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian

  • Naturalny opór przed zmianami wśród pracowników
  • Diagnozowanie i ocenianie, gdzie pracownicy są na „krzywej zmiany”

5. Inicjowanie zmian. Menedżer jako lider wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie

  • Inicjowanie zmian w przedsiębiorstwie
  • Zarządzanie sobą i innymi w zmianie

6. Zgodność kierowania zmianami ze strategią transformacji cyfrowej

  • Spójność celów zmian z celami strategicznymi
  • Definiowanie i wyjaśnianie kierunków i skutków planowanych zmian

7. Zarządzanie efektywnością procesu zmian

  • Koszty, straty, przejściowe spadki efektywności.
  • Zyski, korzyści, podnoszenie efektywności działania

8. Źródła oporu wobec zmian

  • Identyfikowanie źródeł oporu.
  • Stosowanie technik ich ograniczania

9. Proaktywność i pozytywny stosunek Menedżera do nowych wyzwań i zmian

  • Od reaktywności do proaktywności
  • Menedżer jako przykład pozytywnej postawy

10. Brak akceptacji propozycji innych interesariuszy transformacji cyfrowej w firmie

  • Rozpoznawanie interesariuszy i sprawna komunikacja z nimi
  • Uwzględnianie lub uzasadnianie braku ich akceptacji dla transformacji

11. Umiejętność proponowania niestandardowych rozwiązań

  • Twórczość, innowacyjność, kreatywność, wychodzenie poza schemat.
  • Pewność siebie w proponowaniu niestandardowych rozwiązań

12. Zarządzanie z uwzględnieniem obowiązujących norm etycznych

  • Zarządzanie przez wartości
  • Wprowadzanie zmian zgodnie z normami etycznymi przedsiębiorstwa.

13. Efektywna komunikacja w procesach zmian

  • Unikanie problemów, barier i zniekształceń w komunikacji
  • Komunikaty łatwe do zrozumienia

14. Przekonywanie innych do wprowadzanych zmian

  • Technika AIDA
  • Prezentacja rozwiązań językiem korzyści

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.

    Opinie

    Współpraca

    Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.

    Szkolenie

    Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.

    Profesjonalizm Warto Szkolić

    Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.
    więcej opinii