Efektywne przywództwo i zarządzanie zespołem sprzedażowym
Dla kogo?
Szkolenie przewidziane jest dla osób zajmujących stanowiska kierownicze lub menadżerskie, które nadzorują i koordynują procesy promowania marki w przedsiębiorstwie. Uczestnik powinien mieć minimum 6 miesięcy doświadczenia na stanowisku kierowniczym.
W efekcie szkolenia uczestnik
Identyfikuje własny potencjał menadżerski oraz indywidualny styl przywództwa
Rozumie procesy zachodzące w zespole i rozwijanie umiejętności zarządzania nimi
Rozwija umiejętności komunikacji: delegowania, egzekwowania, przekazywania informacji zwrotnej
Rozwija umiejętności efektywnej komunikacji w codziennym zarządzaniu
Moduł I. Osoba menadżera – autorytet czy przyjaciel?
- Cechy osobowości dobrego kierownika
- SWOT potencjału kierowniczego
- Diagnozowanie własnego stylu kierowania
- Jak budować autorytet w zespole – rola wizerunku wśród podwładnych
- Rodzaje autorytetu: formalny i nieformalny
- Świadomy i nieświadomy wizerunek menadżera
- Role i nowe wyzwania menadżera
- Elementy treningu umiejętności kierowniczych
Moduł II. Przywództwo sytuacyjne w zespole sprzedażowym
- Zrozumieć pracownika – potrzeby, różnice, wyzwania dla menadżera
- Dopasowanie stylu przywództwa do pracownika
- Potrzeby pracowników na różnym etapie rozwoju
- Fazy rozwoju organizacji a wyzwania menadżerskie
- Style przywództwa
- Kontrola vs swoboda
- Dopasowanie vs niedopasowanie
- Case studies i trening stylów kierowania
Moduł III. Zespół sprzedażowy
- Zespół a grupa ludzi – różnice
- Profil efektywnego zespołu sprzedażowego
- Sprzedawca a zespół – wyzwania i potencjały
- Czynniki sprzyjające współpracy w zespole
- Techniki zarządzania wspierające zespół sprzedażowy
Moduł IV Praca z zespołem sprzedażowym
- Tworzenie zespołu – odpowiedni dobór członków zespołu sprzedażowego
- Praca nad synergią w zespole – sposób na zwiększenie efektywności
- Komunikacja interpersonalna w zespole
- Zarządzanie procesem rozwoju zespołu
- Zarządzanie konfliktem w zespole
- Elementy psychologii biznesu w relacjach z pracownikami
- Reguły wpływu społecznego – znaczenie i wykorzystanie
Moduł V. Kształtowanie motywacji pracowników
- Motywatory w zespole – rola systemów motywacyjnych
- Motywowanie dostosowane do typów i preferencji podwładnego.
- Co motywuje a co demotywuje – budowanie odpowiedzialności pracownika za powierzone zadania i poziom sprzedaży
- Sposoby przeciwdziałania spadkom motywacji w zespole sprzedażowym
Moduł VI. Delegowanie zadań
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności – techniki
- Budowanie zaangażowania pracownia w realizację zadania/celów
- Style delegowania zadań.
- Delegowanie uwzględniające możliwości, predyspozycje i profil pracownika
- Motywacyjna rola delegowania
Moduł VII. Egzekwowanie i komunikaty korygujące
- Cztery kroki w egzekwowaniu poleceń
- Korygowanie i komunikowanie trudnych decyzji pracownikom
- Umiejętność udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych członkom zespołu
- Komunikaty wzmacniające/osłabiające zaangażowanie pracownika
- Wyniki a planowanie przyszłych działań
Moduł VIII. Doskonalenie potencjału menadżera i zespołu
- Pozyskiwanie i interpretacja informacji
- Organizacja pracy własnej menadżera i organizacja pracy zespołu
- Podnoszenie wydajności własnej i zespołu
- Automotywacja menadżera, rozwijanie własnego potencjału lidera
- Radzenie sobie ze stresem
- Narzędzia wspomagające codzienne zarządzanie
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.