Techniki sprzedaży – kelner

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest dla kelnerów u których zdiagnozowano lukę w obsłudze restauracyjno – barowej.

 

W efekcie szkolenia uczestnik

1

Wyznacza metody i techniki dyskretnej obserwacji i wyczucia gościa.

 

 

 

 

 

2

Definiuje elementy odpowiedniej komunikacji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Definiuje możliwości i ograniczenia dotyczące użytych sformułowań do klienta.

 

 

 

 

 

4

Identyfikuje system pracy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Identyfikuje sformułowania, które zwiększają skuteczność.

 

 

 

 

 

6

Dokonuje sprzedaży dopasowanej do formuły w jakiej działa lokal.

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Dokonuje sprzedaży w obsłudze restauracyjno – barowej, które pozwolą odpowiednio sterować procesem zamówień i sprzedaży.

 

8

Przetwarza zebrane informację i inicjuje sprzedaż.

 

9

Opracowuje i wdraża techniki crosselingu i zwiększa wartość rachunku o 20%.

10

Zachowuje obiektywizm w procesie sprzedaży.

 

11

Komunikuje się z klientami w sposób klarowny i taktowny.

Moduł I F- Fenomen otwarcia

W trakcie tego modułu uczestnicy uczą się jak tworzyć atmosferę zaufania, wzbudzać chęć zamówienia i skosztowania tego co restauracja ma w ofercie, w oparciu o potrzeby i oczekiwania jakimi kierują się goście dokonując wyboru.

Moduł zawiera elementy psychologii i perswazji w obsłudze.

Poznają  sposób powitania, podawania karty , propozycji  dla gości. Przygotowanie do sprzedaży, planowanie, wykorzystanie dostępnych narzędzi.

Zasada 3xP – wprowadzenie do „języka sprzedaży”

Zagadnienia  weryfikowane i udoskonalane w praktyce:

  • Rodzaje klienta i dopasowanie obsługi
  • Budowanie relacji
  • Sposób podawania karty z elementami propozycji
  • Jak zrobić pierwsze dobre wrażenie.
  • Jak stworzyć miłą atmosferę gościnności

Moduł II A- ABC szybkiej prezentacji

W trakcie tego modułu poznajemy proces decyzyjny klienta. Ta wiedza pozwoli pracownikom zrozumieć jakich informacji potrzebują, aby szybciej zakończyć sprzedaż i zaproponować klientowi dokładnie to, czego on oczekuje mając na uwadze jednocześnie to co Ty chcesz sprzedać.

Kolejny etap to technika krótkiego i apetycznego opisywania dań i pozycji z karty menu wg zasady 3xP

Profesjonalizm-Potrzeby-Profity

Moduł III S – Sugestywna sprzedaż

Moduł poświęcony technikom sprzedaży, które w przypadku obsługi restauracyjnej muszą być bardzo dyskretne i umiejętnie wplecione w proces przyjmowania zamówienia.

Klienci są coraz bardziej świadomi i jeżeli propozycja ze strony kelnera będzie po prostu w formie „ Szef kuchni poleca” to większość odbierze to jako zwykłą próbę „wypchnięcia „ czegoś z kuchni.

Przyjmowanie zamówień to sprzedaż i tu mamy dwa wyjścia albo po prostu przyjmujemy zamówienie albo sprzedajemy ☺

W trakcie tego modułu  uczestnicy:

  • Dowiedzą się jak właściwie dobrane pytania wpływają na  proces sprzedaży i na co zwrócić szczególną uwagę, aby podnieść   obroty.
  • Poznają właściwą formę proponowanie klientowi dań , napoi, deserów
  • Zbudują schemat sprzedaży przy stoliku.
  • Nauczą się, które momenty są najbardziej odpowiednie na sprzedaż.
  • Poznają  techniki lingwistyczne, które mają olbrzymi wpływ na decyzje klienta.
  • Dowiedzą się co to znaczy zadawać pytania w sposób właściwy, jakie informacje możesz pozyskać od klienta i skąd pojawiają się obiekcje.
  • Poznają zasady crosselingu i upselingu które pomagają zwiększyć wartość rachunku

Moduł IV T –Trudny klient

W trakcie tego modułu uczestnicy dowiedzą się :

  • Jak reagować na obiekcje klientów.
  • Jakie są sposoby radzenia sobie z nimi.
  • Jak nie dopuścić żeby argumenty  przerodziły się w dyskusje i nie dopuścić do utraty klienta albo złej oceny.
  • Jak reagować w sytuacji konfliktowej.

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.

    Opinie

    Współpraca

    Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.

    Szkolenie

    Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.

    Profesjonalizm Warto Szkolić

    Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.
    więcej opinii