Techniki sprzedaży – kelner
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest dla kelnerów u których zdiagnozowano lukę w obsłudze restauracyjno – barowej.
W efekcie szkolenia uczestnik
Wyznacza metody i techniki dyskretnej obserwacji i wyczucia gościa.
Definiuje elementy odpowiedniej komunikacji.
Definiuje możliwości i ograniczenia dotyczące użytych sformułowań do klienta.
Identyfikuje system pracy.
Identyfikuje sformułowania, które zwiększają skuteczność.
Dokonuje sprzedaży dopasowanej do formuły w jakiej działa lokal.
Dokonuje sprzedaży w obsłudze restauracyjno – barowej, które pozwolą odpowiednio sterować procesem zamówień i sprzedaży.
Przetwarza zebrane informację i inicjuje sprzedaż.
Opracowuje i wdraża techniki crosselingu i zwiększa wartość rachunku o 20%.
Zachowuje obiektywizm w procesie sprzedaży.
Komunikuje się z klientami w sposób klarowny i taktowny.
Moduł I F- Fenomen otwarcia
W trakcie tego modułu uczestnicy uczą się jak tworzyć atmosferę zaufania, wzbudzać chęć zamówienia i skosztowania tego co restauracja ma w ofercie, w oparciu o potrzeby i oczekiwania jakimi kierują się goście dokonując wyboru.
Moduł zawiera elementy psychologii i perswazji w obsłudze.
Poznają sposób powitania, podawania karty , propozycji dla gości. Przygotowanie do sprzedaży, planowanie, wykorzystanie dostępnych narzędzi.
Zasada 3xP – wprowadzenie do „języka sprzedaży”
Zagadnienia weryfikowane i udoskonalane w praktyce:
- Rodzaje klienta i dopasowanie obsługi
- Budowanie relacji
- Sposób podawania karty z elementami propozycji
- Jak zrobić pierwsze dobre wrażenie.
- Jak stworzyć miłą atmosferę gościnności
Moduł II A- ABC szybkiej prezentacji
W trakcie tego modułu poznajemy proces decyzyjny klienta. Ta wiedza pozwoli pracownikom zrozumieć jakich informacji potrzebują, aby szybciej zakończyć sprzedaż i zaproponować klientowi dokładnie to, czego on oczekuje mając na uwadze jednocześnie to co Ty chcesz sprzedać.
Kolejny etap to technika krótkiego i apetycznego opisywania dań i pozycji z karty menu wg zasady 3xP
Profesjonalizm-Potrzeby-Profity
Moduł III S – Sugestywna sprzedaż
Moduł poświęcony technikom sprzedaży, które w przypadku obsługi restauracyjnej muszą być bardzo dyskretne i umiejętnie wplecione w proces przyjmowania zamówienia.
Klienci są coraz bardziej świadomi i jeżeli propozycja ze strony kelnera będzie po prostu w formie „ Szef kuchni poleca” to większość odbierze to jako zwykłą próbę „wypchnięcia „ czegoś z kuchni.
Przyjmowanie zamówień to sprzedaż i tu mamy dwa wyjścia albo po prostu przyjmujemy zamówienie albo sprzedajemy ☺
W trakcie tego modułu uczestnicy:
- Dowiedzą się jak właściwie dobrane pytania wpływają na proces sprzedaży i na co zwrócić szczególną uwagę, aby podnieść obroty.
- Poznają właściwą formę proponowanie klientowi dań , napoi, deserów
- Zbudują schemat sprzedaży przy stoliku.
- Nauczą się, które momenty są najbardziej odpowiednie na sprzedaż.
- Poznają techniki lingwistyczne, które mają olbrzymi wpływ na decyzje klienta.
- Dowiedzą się co to znaczy zadawać pytania w sposób właściwy, jakie informacje możesz pozyskać od klienta i skąd pojawiają się obiekcje.
- Poznają zasady crosselingu i upselingu które pomagają zwiększyć wartość rachunku
Moduł IV T –Trudny klient
W trakcie tego modułu uczestnicy dowiedzą się :
- Jak reagować na obiekcje klientów.
- Jakie są sposoby radzenia sobie z nimi.
- Jak nie dopuścić żeby argumenty przerodziły się w dyskusje i nie dopuścić do utraty klienta albo złej oceny.
- Jak reagować w sytuacji konfliktowej.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.