Zarządzanie w praktyce – program rozwoju kompetencji kierowniczych
Dla kogo?
Szkolenie skierowane do osób zajmujących stanowiska kierownicze lub aspirujących do takich stanowisk, które chcą rozwinąć swoje umiejętności i kompetencje z zakresu zarządzania w praktyce.
Grupą docelową są zarówno menedżerowie z doświadczeniem, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę oraz zdobyć nowe narzędzia i techniki zarządzania, jak i osoby początkujące w roli kierowniczej, które chcą nauczyć się skutecznie zarządzać zespołem oraz osiągać lepsze wyniki w pracy.
W efekcie szkolenia uczestnik
Rozwinie umiejętności zarządzania
Będzie skutecznie zarządzał zasobami
Będzie skutecznie budował i motywował swój zespół
Rozwinie umiejętności interpersonalne
Poprawi wyniki biznesowe
Dzień I Kompetencje kierownicze – Lider/brygadzista/kierownik/ pracownik w zespole: wdrożenie, komunikacja, zarządzanie.
W ramach aktywizującego szkolenia zostaną rozwinięte kluczowe umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania. Uczestnicy nabędą umiejętności budowania i wzmacniania własnego autorytetu poprzez techniki zarządzania sytuacyjnego. Każdy uczestnik podczas szkolenia zyska świadomość własnego potencjału ja także narzędzi komunikacyjnych, wspierających codzienne zarządzanie.
Moduł I Podstawy zarządzania
- Cechy osobowości dobrego kierownika
- SWOT potencjału kierowniczego
- Jak budować autorytet w zespole – rola wizerunku wśród podwładnych
- Rodzaje autorytetu: formalny i nieformalny
O co chodzi w zarządzaniu?
Najczęstsze błędy popełniane przez liderów zespołów - Elementy treningu umiejętności kierowniczych
Moduł II Fundamenty komunikacji w zespole
- Co przeszkadza w kontakcie z drugą osobą –
dlaczego z niektórymi osobami – podwładnymi,
lub przełożonymi nie potrafimy rozmawiać? - Identyfikacja barier komunikacyjnych
- Analiza własnych umiejętności komunikacyjnych
Moduł III Style kierowania w zarządzaniu zespołem produkcyjnym
- Style kierowania – rodzaje, konsekwencje dla osób zarządzających
- Diagnozowanie własnego stylu kierowania
- Jak budować autorytet w zespole – rola autorytetu wśród podwładnych
- Kontrola vs swoboda
- Dopasowanie vs niedopasowanie
Case studies i trening stylów kierowania
Moduł IV Pracownik w zespole
- Wprowadzenie nowego pracownika
- Co przekazać na początek?
Relacje w zespole – co powinien wiedzieć kierownik - Specyfika wejścia w zespół i adaptacja
- Role zespołowe a sposób działania pracownika
- Rodzaj zadań a efektywność pracownika
Moduł V Zarządzanie konfliktem w zespole
- Czynniki, zagrożenia, eskalacja
- Strategie rozwiązywania konfliktów
- Zarządzanie sytuacją konfliktową
- Ograniczenia percepcyjne w konflikcie
- Diagnoza stylu radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych
Dzień II Kompetencje kierownicze: delegowanie i egzekwowanie zadań
W ramach szkolenia uczestnicy rozwiną kluczowe umiejętności komunikacyjne, niezbędne do skutecznego delegowania oraz egzekwowania zadań. Poznają również techniki skutecznego i konstruktywnego dawania informacji zwrotnej pracownikom w zespole, a także komunikowania w sytuacjach trudnych.
Moduł I Zarządzanie a delegowanie
- Dlaczego trudno się porozumieć?
- Bariery w skutecznym delegowaniu – identyfikacja, pokonywanie
- Dlaczego słuchamy, ale nie słyszymy?
- Jak efektywnie rozmawiać z drugą osobą?
- Indywidualne style w komunikacji – jak je wykorzystać w praktyce?
Moduł II Delegowanie zadań i komunikacja celów
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności – techniki
- Budowanie zaangażowania pracownia w realizację zadania/celów
- Znaczenie precyzyjnego komunikowania celów
- Style delegowania zadań
- Delegowanie uwzględniające możliwości, predyspozycje i profil pracownika
- Motywacyjna rola delegowania
Moduł III Informacja zawrotna i komunikaty korygujące
- Cztery kroki w egzekwowaniu poleceń
- Niewykonanie zadania – jak reagować, a czego unikać
- Korygowanie i komunikowanie trudnych decyzji pracownikom
- Umiejętność udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych członkom zespołu
- Komunikaty wzmacniające/osłabiające zaangażowanie pracownika
Moduł IV Trening sytuacyjny
- Delegowanie i egzekwowanie zadań w praktyce
- Informacja zwrotna jako narzędzie w zarządzaniu
Dzień III
W ramach aktywizującego szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności wykorzystywania w codziennej pracy narzędzi umożliwiających skuteczne i pozytywne kształtowanie motywacji w zespole.
Moduł I Motywacja
- Motywacja a członkowie zespołu – podejście indywidualne
- Motywacja a wyznaczanie celów
- Motywowanie a inne obszary zarządzania zespołem
Motywowanie a różnorodność: generacje
Motywowanie a różnorodność: osobowość - Analiza case studies
Moduł III Budowanie zaangażowania
- Motywatory w zespole – rola systemów motywacyjnych
- Motywowanie dostosowane do typów i preferencji podwładnego
- Motywatory i demotywatory – jak je wykorzystać w zarządzaniu
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna – czym się różnią?
- Motywacja finansowa i pozafinansowa
- Budowanie odpowiedzialności pracownika za powierzone zadania
- Sposoby przeciwdziałania spadkom motywacji i zaangażowania
Moduł IV Zarządzanie a motywowanie
- Jak komunikować, by motywować?
Jak wzmacniać, to co w pracowniku najlepsze - Kierownik – jak zachować automotywację do działania
- Warsztat: ćwiczenia z doboru narzędzi i sposobów motywowania
Dzień IV i V Indywidualne konsultacje z zakresu kompetencji kierowniczych
(2x8h do wykorzystania przez zespół)
W ramach IV i V dnia uczestnicy zyskają możliwość uzyskania wsparcia w zakresie wdrożenia wybranych narzędzi i umiejętności na grunt własnej pracy. Zajęcia będą mieć charakter łączący indywidualne konsultacje z elementami coachingu menedżerskiego. Będzie również możliwość analizy konkretnych sytuacji problemowych/ wyzwań występujących w zespole, które uczestnicy woleliby przepracować w relacji 1:1 z trenerem.
Metody szkoleniowe
- Wykład – metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.
- Studium przypadku – metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.
- Gry symulacyjne – metoda ta polega na symulowaniu sytuacji biznesowych i umożliwieniu uczestnikom szkolenia podjęcia decyzji i prześledzenia skutków ich działań. Ta metoda jest skuteczna w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji i kreatywnego myślenia.
- Warsztaty – metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych.
Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami. - Symulacje – metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
- Indywidulane konsultacje – wspierające wdrożenie wybranych narzędzi i umiejętności na grunt własnej pracy.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.