Zarządzanie zespołem pracowników na produkcji – 2dni
Dla kogo?
Szkolenie skierowane do osób zarządzających pracownikami na produkcji, które chcą poszerzyć wiedzę na temat efektywnego zarządzania zespołem pracowników.
Rola mistrza/brygadzisty jest bardzo ważną rolą, wymagającą kompetencji zarządczych, komunikacyjnych i organizacyjnych. Szkolenie, które proponujemy daje odpowiedź na pytanie: jak być lepszym liderem? W dzisiejszym świecie biznesu stawia się na pracę grupową, współdziałanie, dzielenie się wiedzą i dobrą atmosferę w pracy. Taką skuteczność dają tylko dobrze zmotywowanie i zgrane zespoły pracowników, mających poczucie, że grają do tej samej bramki
W efekcie szkolenia uczestnik
Wie jaka jest rola lidera na produkcji
Posiada wiedzę na temat tego jak budować autorytet w zespole
Wie jak reagować i rozwiązywać sytuacje konfliktowe w zespole
Zna pojęcie mobbingu i wie jak mu przeciwdziałać
Wie jak budować zaangażowane zespoły
Umie przekazywać pracownikom trudne informacje
Moduł I Rola lidera na produkcji i budowanie autorytetu w zespole – wprowadzenie.
- Nastawienie na realizowany cel
- Nastawienie na przejrzyste relacje w zespole
- Efektywna komunikacja z pracownikami
- Doskonalenie procesów pracy
- Nastawienie na realizację długofalowych celów
- Konsekwencja w postępowaniu
- Budowanie zaangażowania pracowników
Moduł II Konstruktywna komunikacja z pracownikami przeciwdziałająca sytuacjom konfliktowym i zjawisku mobbingu.
- Mobbing, niepożądane sposoby postępowania wobec pracowników – definicje, rozpoznawanie i przeciwdziałanie
- Kontraktowanie – komunikowanie zasad współpracy i oczekiwań wobec pracowników
- Skuteczne instruowanie pracowników na stanowisku pracy
- Reagowanie na błędy – diagnozowanie przyczyn i dopasowanie reakcji lidera
- Udzielanie informacji zwrotnej na temat jakości pracy
- Stawianie granic pracownikom przekraczającym zasady i działającym na szkodę firmy lub zespołu
- Rozmowa dyscyplinująco motywująca w kontekście braku relizacji celów, działań, braku zaangażowania
- Postępowanie wobec pracowników roszczeniowych
Moduł III Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi.
- Natura i przebieg sytuacji konfliktowych
- Źródła i przyczyny konfliktów w zespole:
- osobowościowe
- psychologiczne
- strukturalne
- Ogólne zasady rozwiązywania sytuacji konfliktowych i przygotowania się do interwencji
Moduł IV Metody rozwiązywanie sytuacji konfliktowych.
- Reagowanie sytuację konfliktową z pracownikiem:
- na zachowania emocjonalne, podnoszenie głosu,
- podważanie autorytetu lidera na forum
- wprowadzanie przez pracownika w błąd
- Konfrontowanie różnych punktów widzenia
- Mediowanie między pracownikami
- Arbitraż pomiędzy pracownikami
- Przekazywanie trudnych informacji i decyzji w sytuacjach kryzysowych
Cele
Przekazanie wiedzy na temat efektywnego zarządzania zespołem pracowników.
Informacje dodatkowe:
Nasze warsztaty zakładają naukę przez doświadczenie i praktykę, dlatego część teoretyczną ograniczamy do minimum. Tę sferę wspieramy materiałami dydaktycznymi dla uczestników.
Podczas pracy wykorzystujemy autorskie programy i rozwiązania oparte na własnych doświadczeniach zawodowych.
Czas szkolenia to 16h
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.